12592V

Wiedźmin 3, Bloodborne, Dark Souls 3, Until Dawn i wiele innych przetestowane w trybie Turbo na PS4 Pro

Tagi: bloodbone dark souls ii Dark Souls II: Scholar of The First Sin playstation 4 playstation 4 pro the evil within wiedźmin 3: dziki gon

Wiedźmin 3, Bloodborne, Dark Souls 3, Until Dawn i wiele innych przetestowane w trybie Turbo na PS4 Pro

Tryb Turbo w PS4 Pro interesuje posiadaczy tej konsoli najbardziej. Po wprowadzeniu tej aktualizacji w wersji beta oprogramowania 4.5, mnóstwo ludzi zgłaszało poprawienie działania wielu gier Ekipa DigitalFoundry postanowiła tryb przetestować z wieloma grami i dzisiaj mamy część drugą. Kilka gier, w tym Wiedźmin 3, Dark Souls 3, Until Dawn, The Evil Within i wiele innych.

Digital Foundry w tym rzucie sprawdziło kolejnych dziewięć tytułów by zobaczyć, ile daje dodatkowej mocy grom, które wcześniej miały problemy. Na początek sprawdzono Bloodborne i tutaj zła wiadomość - frame pacing nie został poprawiony (co było pewne, do tego potrzebna jest łatka). Rzadkie spadki animacji o 1 klatkę na sekundę zostały jednak zniwelowane. Podobnie jest w Dark Souls 3, gdzie gra ma także problemy z frame pacingiem ale rzadko też gubi więcej klatek. Co innego w przypadku Dark Souls 2, gdzie w teorii gra miała działać w 60 klatkach na sekundę, ale miała problemy gdy na ekranie pojawiało się więcej niż dwóch przeciwników. Teraz w miejscach w których mieliśmy 50 FPS mamy stałe 60 FPS.

Tryb Turbo na PS4 sprawia, że gry działają nawet 40% lepiej!

Z soulsopodobnych gier przetestowano także Lords of the Fallen, które miało problemy z zachowaniem 30 klatek na sekundę. Te w trybie Turbo na PS4 Pro znikają i gra działa płynnie. Podobnie jest przez większość czasu z The Evil Within, które przetestowano w pełnoekranowym trybie, który mocno obciążał grę na PS4 i ta działała w 22-24 FPS. Podobny skok wydajności co w Dark Souls 2 można znaleźć w Oddworld: New 'n Tasty, gdzie gra działa na silniku Unity i ma problemy na PS4. Tam działa w około 30-40 FPS, na PS4 Pro w trybie turbo grze znacznie bliżej do zakresu 50-60 FPS.

Tryb Turbo w PS4 - kolejne gry przetestowane

Odrobinę lepiej działa za to Until Dawn, gdzie gra ograniczana jest przez GPU, więc na Pro notuje skok o raptem 4-5 klatek maksymalnie. Wiedźmin 3: Dziki Gon po wielu łatkach już na PS4 działał dobrze. Na PS4 Pro w miejscach w których się dławił (bagna), działa także w stałych 30 klatkach, a i szybciej się wczytuje - od kilku, do kilkunastu sekund. Na koniec zostawiono Batman: Arkham Knight, które nie dość, że skoczyło do 30 stałych klatek na sekundę, to i zniknął screen tearing.

Oczywiście to nie koniec testów i wkrótce zobaczymy ciąg dalszy, w tym Just Cause 3.

Podoba ci się tekst? Podziel się nim!

Komentarze (94) Skomentuj

NB [78.88.25.***] dodano: 11.02.2017, 17:05
Dla mnie BOOSTEM byłoby odblokowanie także drugiej połowy shaderów wtedy byłby BOOST a teraz jest .... co jest...
Poziom: 28
Popa dodano: 11.02.2017, 17:56
Szkoda że w W3 nie pokazali jak prezentuje się gra podczas nocy (dużo ognia) i deszczu w Novigradzie gdzie jest dużo ludzi. Albo pojedynków z większą ilością przeciwników podczas deszczu za pomocą igni i petard. To byłby prawdziwy test.
ps7 [82.160.88.***] dodano: 11.02.2017, 20:26
ps4 pro to kaszana:D 30 fps za tyle piniendzy
Jambalayah [83.4.111.***] dodano: 11.02.2017, 20:39
Hej.2 miesiące temu zmieniłem plejke na ślimaki, ale patrząc co się dzieje to myślę nad pro. Słyszałem, że prosiak w opcji turbo bardzo się grzeje i po kilku miesiącach ma się nadawać na złom. Jest to spowodowane zbyt słabymi bebechami. Ktoś coś wie?
Poziom: 35
fLiPeRek21 dodano: 11.02.2017, 22:20
co to jest screen tearing?
Poziom: 25
czaczi87 do fLiPeRek21 dodano: 11.02.2017, 22:29
Kiedy obraz się rozjeżdża/rozrywa ze względu na nierówną ilość fps i brak tzw. synchronizacji pionowej. Zazwyczaj dzieje się to w górnej części ekranu. Mnie ten efekt wnerwia niepomiernie, dlatego na PC zawsze włączam v-sync. Na konsoli i tak nie masz wyboru, bo to ustala developer i nie ma opcji grafiki. Na szczęście prawie zawsze v-sync jest załączony (przez co mamy ograniczenie do 30 albo 60 fps). Specjalne monitory dla graczy z technologią Nvidia G-sync albo AMD Free-sync pozwalają na zastosowanie adaptacyjnej synchronizacji przy fps rzędu np. 45, 75 itp. Tyle, że żaden telewizor nie jest w to wyposażony, ani żadna konsola. Tylko do grania na PC.

Wygoogluj sobie frazę screen tearing i zobacz jak to wygląda na screenach.
Hillel [89.230.148.***] dodano: 11.02.2017, 17:10
Po grzyba sony wypuszczało prosiaka skoro różnice w grach są kosmetyczne. Nie kumam....
OLGIERD [89.76.116.***] do Hillel dodano: 12.02.2017, 05:47
masz tv 4K z hdr'em? nie? no wlasnie. to nie zrozumiesz.
Jambalayah [83.4.111.***] dodano: 11.02.2017, 19:28
Hejka. Mam pytanko. 2 miesiące temu zmieniłem PS4 na dłonie bo cholernie podoba mi się ta biała. Teraz jednak chyba zmienię na pro skoro wygląda to jak wygląda, ale mam pytanko do bardziej kumatych. Czy opcja turbo nie "męczy" bardziej prosiaka? Słyszałem, że ta opcja masakruje podzespoły bo konsola nie jest w stanie wysilić i po kilku miesiącach plej idzie do śmieci. Ktoś coś wie na ten temat?
Waldemar [217.96.207.***] do Jambalayah dodano: 11.02.2017, 22:55
Heheheh nioh nioh nioh
Poziom: 44
kain do Jambalayah dodano: 11.02.2017, 22:57
Masz gwarancję jakby co prawda?
citek [78.131.236.***] do Jambalayah dodano: 11.02.2017, 23:26
jak może męczyć jak juz byla przygotowana pod takie parametry w grach z patchami a tych co teraz odblokowali konsola chodzi na 100% nie na 50 jak przed aktualizacją i tym bardziej nie bedzie chodzic na 150 % tylko co najwyżej 100% swojej wydajnosci wiec skad takie pomysly
Poziom: 16
Vex do Jambalayah dodano: 11.02.2017, 23:33
Tak opcja która ma tydzień a ty słyszałeś że po kilku miesiącach niszczy ps4 weź ty uruchom te szare komórki... A teraz jak już czytałeś coś o pro (jak widzę głupoty) to może poczytaj na jakiej zasadzie ona działa podpowiem tyle że jest przystosowana do dwukrotnej mocy turbo.
Jambalayah [188.146.88.***] do Vex dodano: 12.02.2017, 09:05
Coraz więcej postów o tym jest. Nawet serwisy technologiczne na youtubie niektóre już o tym mówią więc jest coś na rzeczy. Ja się nie znam, dlatego pytam. A skoro ty też nie to nie wypowiadaj się pajacu!
Poziom: 16
Vex do Jambalayah dodano: 12.02.2017, 11:06
Błagam cie najpierw przeczytaj co napisałeś w pierwszym komentarzu a potem mi odpowiadaj pajacu... Edytowano 1 raz. Ostatnio: 12.02.2017, 11:07
wojtoo [89.70.108.***] dodano: 11.02.2017, 17:06
nie załuje adni złotówki wydanej na prosiaka
kupiłem w promocji w saturn za 1570zł
morfeusz747 [77.253.130.***] do wojtoo dodano: 12.02.2017, 11:12
Dobry deal, teraz w okresie braku PRO w sklepach mógłbyś sprzedać na allegro za 2tys :)
Mi się udało wyrwać ale za 1760 PLN ;)
Poziom: 13
Padwee dodano: 12.02.2017, 09:14
Ja powiem tak, jeśli dodadzą tryb boost na zwykłym PS4, co jest możliwe, na pewno byłoby lepiej dla większości posiadaczy owej konsoli. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 12.02.2017, 09:16
Poziom: 58
Laughter-XIII do Padwee dodano: 12.02.2017, 09:47
Wytłumacz mi jaką pokrętą logiką się kierujesz pisząc takie bzdury, proszę.

Tryb boost to odblokowanie mocniejszego procka PS4 Pro, aby starsze gry korzystały z jego nadwyżki mocy względem PS4 i nadrabiały swoje braki w optymalizacji. Więc niby JAK ma być możliwe wprowadzenie trybu boost na zwykłym PS4? Procesor se kurde przelutujesz i płytę główną?
Poziom: 13
Padwee do Laughter-XIII dodano: 12.02.2017, 12:18
Zegary można prawie zawsze zwiększyć
na zwykłym PS4 2-4 klatki więcej już dałyby dużego kopa.
Poziom: 56
Musiol do Padwee dodano: 12.02.2017, 12:29
Nie, nie mozna. Po pierwsze - chipy w PS4 są robione w starszej i większej technologii. Po drugie - chłodzenie nie jest dostosowane pod wyższe taktowanie, więc konsola się po prostu spali.

PS4 Pro ma wyzsze taktowanie z racji zmniejszenia chipów, a co za tym idzie - mniejszego poboru mocy oraz mniejszego wydzielania ciepła z czym radzi sobie przebudowany system chłodzenia.
Poziom: 18
Kicius_PL dodano: 11.02.2017, 18:42
Czytając te newsy o lepszym działaniu wielu gier w tym całym PRO TURBO to aż za głowę się łapię i zastanawiam jak te gry w ogóle wylądowały pierwotnie na PS4, przecież w niektórych przypadkach skok jakościowy (płynność) jest tak drastyczny, że dochodzę do wniosku, że granie na "zwykłym" PS4 to czysty masochizm i nagle poczułem się gorszym graczem z kupą przestarzałego złomu do grania zamiast konsoli nowej generacji. W ten wspaniały sposób będziemy jeszcze bardziej podzieleni, bo założę się, że z każdą zbliżającą się premierą kolejnych gier będzie coraz gorzej, tzn nowe gry będą faworyzowane na PRO poprzez lepsza jakość lub większa płynność, a bardziej leniwi lub po prostu kiepscy developerzy spokojnie będą mogli wydawać słabo zoptymalizowane gry, bo PRO TURBO i tak wszystko naprawi...co za syf...
Poziom: 32
c3urny do Kicius_PL dodano: 11.02.2017, 19:16
Tak... pro turbo wszystko naprawi. Ojjj
Poziom: 14
Almarcino do Kicius_PL dodano: 12.02.2017, 12:50
No i o to własnie chodziło wprowadzając PRO - masz się poczuć jak gorszy sort. Gry będą się pojawiać: owszem, ale będą wyglądać gorzej, będą miały mniej klatek na sec, aż w koncu pójdziesz do sklepu i kupisz PRO. Póki co jeszcze tego nie będziemy odczuwać tak bardzo, ale to kwestia maksymalnie roku i będzie podobnie jak z PS3 - zacznie się wycofywać w cień. Tak niestety działa ten świat. Ja zostaje póki co przy podstawce - grafika mnie nie jara, ale obawiam się o płynność rozgrywki i uboższe wersje. Tak jak chyba było z jakąs wersja CoDa, który pojawił się na PS3 i PS4 - gry wyglądały zupelnie inaczej.
Poziom: 14
Almarcino do Almarcino dodano: 12.02.2017, 12:52
... i tak moi kochani - chciałbym się mylić co do swoich teorii spiskowych :D
Poziom: 58
Laughter-XIII do Kicius_PL dodano: 12.02.2017, 13:09
Przecież te gry NIE działałby lepiej na starym PS4 gdyby Pro nie wyszło. Dostajesz OPCJONALNĄ możliwość zwiększenia komfortu grania, więc co niby tracisz?

Czujesz się jak gorszy gracz... jak Ci to tak bardzo przeszkadza i masz z tego powodu kompleksy to kup mocniejszą PS4 lub przesiądź się na PC - tam od 16 lat gry wyglądają i chodzą lepiej (różnica jest znacznie większa niż między PS4 a Pro).

Nikt Ci nic nie zabiera. Mało tego - daje Ci dodatkowy wybór i poszerza możliwości. Edytowano 2 razy. Ostatnio: 12.02.2017, 13:12
oiraM [178.37.168.***] dodano: 12.02.2017, 13:14
wy tak serio?
procek 2 rdzenie 3,5GHz ma byc lepszy niz 8 rdzeni 2.1GHz?

W pierwszym przypadku macie jakies 7GHz a w drugim 16,8GHz :) jakby to tak podsumowywac z przymrozeniem oka. Wiec zeby miec taka wydajnosc jak ps4 musielibyscie kupic procek za ponad 1100zl :)
Procesor Intel Core I5-7600K, 4.2GHz, 6MB BOX, 4 rdzenie.
Poziom: 21
ivi1987 dodano: 11.02.2017, 16:49
Sony wypuszczając wersje pro ps4 podzieliło graczy :/
Niby wszyscy mają tą samą konsole, ale jak widać gry na pro po wprowadzeniu turbo działają lepiej. Czyje się wybolcowany przez sony...
kretacz [81.161.204.***] do ivi1987 dodano: 11.02.2017, 16:57
dlatego pozbylem sie tego badziewa i wracam do pc a w u4 czy tlou2 badz rdr2 zagram na wypozyczonej pro bo tylko te 3 gry warto zagrac reszta pc
Morientes [31.178.231.***] do ivi1987 dodano: 11.02.2017, 17:07
Szkoda twoich słów masz mozliwosc kupienia konsoli a drugie ze cie nie stac to inna sprawa i twoj komentarz "wybolcowany" lubisz tak?
majk [193.169.113.***] do ivi1987 dodano: 11.02.2017, 17:11
Heheh taaaak wybolcowali nas wszystkich :) ...
Poziom: 29
onez do ivi1987 dodano: 11.02.2017, 17:12
A posiadacze lepszych kart graficznych i gorszych na pc też czują się wydymani ,wiadomo dotychczasowe generacje przyzwyczaiły nas do wymiany konsol co 5-6 lat i ten ruch ze strony sony jak i ms wydaje się okrutny ale za dużo marudzenia było ze strony mniej niedzielnych graczy i stąd to wszystko ,do tego dochodzi lepsza praca VR oraz telewizory 4k ,ale to nie zmienia faktu że na obu ps4 gra się dobrze, i nie zapominajmy że to wciąż ta sama generacja Edytowano 3 razy. Ostatnio: 11.02.2017, 17:16
Noah [87.206.103.***] do ivi1987 dodano: 11.02.2017, 17:16
Te różnice graficzne i fps są tak niewielkie, że nie ma co na razie myśleć o opłacalności PS4 PRO. Jest to ściągacz kasy dla tych, którzy non stop gonią za nowym,lepszy gadgetem... Grywalność się nie zmienia. Może zaczną wydawać dopiero gierce, w których ta różnica będzie wyraźna, ale jak na razie to Pro służy temu by się pochwalić "lepszą" konsolą przed znajomymi... i że się wydało kilka stów więcej :)
Poziom: 21
ivi1987 do onez dodano: 11.02.2017, 17:19
Pecet jest sprzętem, w którym możesz wymieniać podzespoły praktycznie co miesiąc, natomiast konsola jest i tyle. Nic w niej nie ruszasz, nie wymieniasz, po prostu włączasz grę i grasz. Ja na swojej zwykłej ps4 nie pogram z uśmiechem na ustach w just cause 3. Posiadacze pro natomiast tak. Chodzi mi o to, że PS4 Pro nie jest kolejna generacją wg. Sony, tylko upgreadem czwórki. Rozumiem wypuszczanie wersji slim tej samej konsoli, ale już jej mocniejszej wersji nijak nie kumam. Jak bym wiedział, że coś takiego będzie miało miejsce, wstrzymał bym się z zakupem.
kiki [88.90.241.***] do ivi1987 dodano: 11.02.2017, 17:21
Też tak myślałem. Ale przemyślałem to sobie i sprzedałem starą ps4 i kupiłem Pro. Dołożyłem 4 stówy i mam spokój.
Noah [87.206.103.***] do onez dodano: 11.02.2017, 17:26
Moim zdaniem to złe podejście do gier samych graczy jest tu problemem. Gdy pojawia się nowy tytuł nagle rozlega się seria pytań połączoych z narzekaniem na FPS. WTF ? . Nawet najpłynniejsza gra ch&*a da jak będzie słabo wciągać ( :) ) Ten lament dzieciaków i ich gonitwe za maxymalnym FPS'em przypominają mi jak za gnoja podchodziło się do każdej fury i patrzyło przez szybe na licznik, by sprawdzić "ile jedzie"... Dzisiejsze czasy to Festiwal teorii coraz to młodszych malkontentów i tyle...
Poziom: 29
onez do ivi1987 dodano: 11.02.2017, 17:31
Ano teraz też dali ci prawo wymiany sprzętu na lepszy, ale nie musisz,koszta są te same co wymiana bebechów w pc ,fakt rujnuje to definicje konsoli jako maszyny do gier,ale od kiedy pojawił się internet w konsolach to umarł duch konsol ,tak jak kiedyś swoje gry miały tylko konsole tak teraz to jest wszystko bardziej do siebie podobne,żeby nie exy na ps4 też bym zainwestował w dobry pc i na nim grał
Poziom: 33
Lord_Pawel do ivi1987 dodano: 11.02.2017, 17:33
W pełni się z Tobą zgadzam, często grywam w Just Cause 3 i te spadki niekiedy wyglądają jak pokaz slajdów. Na PRO pewnie nawet się nie zająknie konsola jak ktoś odpali JC3, dlatego nie wiem jak inni, ale również czuje się oszukany przez sony to nie jest PC, że możesz go unowocześnić z dnia na dzień. Podzielili graczy na lepszych i gorszych.
CHA [94.254.163.***] do ivi1987 dodano: 11.02.2017, 17:47
Sprzedajesz ps4 i kupujesz PRO jak cie boli slaba plynnosc. Jaki problem.
BigB [193.200.51.***] do ivi1987 dodano: 11.02.2017, 18:08
Chłopie , nie p*****l tylko graj.
Poziom: 29
onez do Lord_Pawel dodano: 11.02.2017, 18:18
Skoro nie są w stanie już nic więcej uzyskać z ps4 i gry chodzą jak chodzą to jest wina tego że konsola albo wyszła za wcześnie albo na starcie była za słaba ,a rozwój idzie coraz szybciej więc system wydawania konsol co ileś tam lat już się nie sprawdza czyli tak źle i tak nie dobrze ,czyli nikomu nie dogodzisz ,to chyba najlepiej jakby tylko na pc gry się rozwijały a na konsolach dalej było ps3 i 480p w porywach do 720p
Poziom: 21
ivi1987 do onez dodano: 11.02.2017, 19:15
Gry się rozwijają, fakt, ale wszyscy wiedzą, że z standardowej pees czwórki da się wycisnąć więcej. Patrz jak wyglądały niektóre produkcje na ps3. I nie potrzeba było do tego mocniejszej wersji konsoli. Niech się studia przykładają do porządnej optymalizacji swoich produkcji.
Oczywiście dla Sony wyszlo to na plus, bo naprawdę bardzo wielu moich znajomych zakupili konsole, ale niej nie kupił wersji pro.

Widzisz, co ludź to inna opinia.
Można rozprawiać na ten temat bez końca, ale ucinając już dyskusje, to dla mnie ten ruch Sony jest okazaniem braku szacunku, w stosunku go osób, które kupiły czwóreczkę na premierę, czy nieco później. Chcieli wydać mocniejszy sprzęt, mogli wydać już piątkę.
Poziom: 29
onez do ivi1987 dodano: 11.02.2017, 20:10
No tak już jest, ja też kupiłem ps4 na premierę za 2399zł z 2 padami i Killzonem bo gołej już nie było , i też bym chciał z 6 lat na niej pośmigać, a co to piątki to jeszcze nie ta technologia tą co teraz dysponują więcej się już nie wyciśnie Edytowano 2 razy. Ostatnio: 11.02.2017, 20:13
Poziom: 32
hubertuss03 do ivi1987 dodano: 11.02.2017, 20:30
Podziały są na każdym kroku. Nie trzeba mieć Pro. Wystarczy lepszy telewizor i też jest różnica.
Poziom: 8
Tadek do hubertuss03 dodano: 12.02.2017, 08:08
Dokładnie. Kumpel dopiero co kupił nowy TV i różnica kolosalna w obrazie w porównaniu z moim sprzed 3 lat. Mimo, że te same konsole.
Poziom: 21
ivi1987 do Morientes dodano: 12.02.2017, 09:36
Czytaj niżej, stać mnie, ale po kiego grzyba? Nie spędzam na graniu każdej wolnej chwili, nie widzę potrzeby zmiany na mocniejszy sprzęt. Prawdopodobnie, jakby wyszła PS5, to już bym ją miał.
Piszecie, że wszystko idzie do przodu, że technologia itp. To ja się pytam, dlaczego nie wypuścili PS3 pro?
I nigdzie nie napisałem, że jestem niezadowolony z gry na czwórce.
Co do wybolcowania kolego, to nie bierz dosłownie wszystkiego co przeczytasz. Na zdrowie Ci to wyjdzie :)
Poziom: 26
8smy do Noah dodano: 12.02.2017, 15:47

Noah napisał:

Te różnice graficzne i fps są tak niewielkie, że nie ma co na razie myśleć o opłacalności PS4 PRO. Jest to ściągacz kasy dla tych, którzy non stop gonią za nowym,lepszy gadgetem... Grywalność się nie zmienia. Może zaczną wydawać dopiero gierce, w których ta różnica będzie wyraźna, ale jak na razie to Pro służy temu by się pochwalić "lepszą" konsolą przed znajomymi... i że się wydało kilka stów więcej :)
a gowno prawda mam tv 4k z hdr i lepsza konsola sie przydaje bo gry mozna odpalic w wyzszej rozdzialce ale co ty mozesz o tym wiedziec, nie stac cie pewnie i tyle, skoro takie glupoty opowiadasz, tylko sie osmieszasz.
Poziom: 26
8smy do onez dodano: 12.02.2017, 15:51
Konsola daje rade tylko tworcy nie, zobacz sobie ratcheta i clanka na ps4 pro w 2140p z hdr a zmienisz zdanie.
Poziom: 38
mravg do onez dodano: 12.02.2017, 16:19
porownanie do slabszych kart z PC nietrafione.
Po pierwsze kazdy kto chce grac na PC wie jak szybko tam zmieniaja sie generacje sprzetu.
Teraz to przyszlo na konsole i mozna spodziewac sie czegos od sony co 3 lata moim zdaniem. czyli v1, v2 i nowa generacja do 6 lat.
Poziom: 38
mravg do onez dodano: 12.02.2017, 16:25

onez napisał:

Skoro nie są w stanie już nic więcej uzyskać z ps4 i gry chodzą jak chodzą


Porownujac rozne gry widac jednak role optymalizacji lub sztuczek technicznych jak dynamiczna rozdzialka. Dalo sie zrobic dobrze wygladajacego Doom na PS4 w 60fps? pieknie wygladajacego ratcheta w zelazanych 30? Dalo sie.

Ale optymalizacja to czas a wiec i koszt, wcale bym sie nie zdziwil majac na uwadze to jak wydawcy, programisci pragna mocy aby szybciej ukonczyc gre, jakby dajmy na to ze rok gry wydawane na PS4 amator dzialaly w 900p, z mniejsza iloscia efektow nizli na pro, i pewnie jeszcze spadkami klatek. Jesli tylko pro bedzie sie dobrze sprzedawac.
Sony mowilo tylko o tym ze gry maja chodzic na obu konsolach a roznic sie detalami - coz rozdzialka to tez detal prawda?
Poziom: 23
damiannasic dodano: 11.02.2017, 23:58
Wydajność wydajnością, a co z zużyciem energii w tym trybie? Rozumiem, że jest wyższe, ale pytanie o ile bo skoro konsola ma pobierać sporo więcej mocy/bardziej się grzać to pal licho tą jedną czy dwie klatki na sekundę. Fajnie gdy jest ich więcej (przykład Battlefield 4), ale bez wsparcia developerów i tak cudów Tryb Turbo nie zdziała. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 11.02.2017, 23:58
Poziom: 13
pio do damiannasic dodano: 12.02.2017, 03:31

damiannasic napisał:

Wydajność wydajnością, a co z zużyciem energii w tym trybie? Rozumiem, że jest wyższe, ale pytanie o ile bo skoro konsola ma pobierać sporo więcej mocy/bardziej się grzać to pal licho tą jedną czy dwie klatki na sekundę. Fajnie gdy jest ich więcej (przykład Battlefield 4), ale bez wsparcia developerów i tak cudów Tryb Turbo nie zdziała.


A na co Ci wsparcie deweloperów, jak trub Turbo to nic innego jak OC zegara GPU
Poziom: 23
damiannasic do pio dodano: 12.02.2017, 11:48
Na to, że to oni mogą zoptymalizować daną grę pod możliwości PS4 Pro. PS. Pozatym, Tryb Turbo zwiększa też wydajność CPU, a nie tylko GPU.
Poziom: 13
pio do damiannasic dodano: 12.02.2017, 16:31

damiannasic napisał:

Na to, że to oni mogą zoptymalizować daną grę pod możliwości PS4 Pro. PS. Pozatym, Tryb Turbo zwiększa też wydajność CPU, a nie tylko GPU.

No i?? Co Ty wogóle opowiadasz? Wydajność nie jest zwiekszona poprzez odblokowanie rdzenia czy jednostek w GPU, tylko są przyspieszone zegary układów.
Czy jak mam w PC radeona RX470 (podobny polaris siedzi w konsoli) to czy po podkręceniu karty musze instalowac patche?? Nie przypominam sobie. W konsoli nie ma żadnych innych czarów. Zegary w góre, wydajność w góre. Czysta zależność
ps4man [92.70.36.***] dodano: 11.02.2017, 17:18
Wypuscili by jakies Mode poprawiajace detale w grach i dajace hdr czy to tak duzo ??
Poziom: 33
mark24 do ps4man dodano: 12.02.2017, 18:10
i jeszcze mod dodający dodatkowe opcje dialogowe...
Poziom: 34
Maciej2801 dodano: 11.02.2017, 20:42
Szkoda ze nikt nie mowi iż konsola od 27 grudnia jest ogólnie poza Alledrogo za chore pieniadze niedostepna w naszym kraju
Poziom: 29
onez do Maciej2801 dodano: 11.02.2017, 21:33
Kwestia czasu
Poziom: 60
XandeR666 do Maciej2801 dodano: 11.02.2017, 21:54
Jest dostępna od wczoraj w sieciach MM i saturn cena 1749
Poziom: 34
Maciej2801 do XandeR666 dodano: 11.02.2017, 22:19
według sklepu online nie
Poziom: 60
XandeR666 do Maciej2801 dodano: 11.02.2017, 22:44
Kupiłem dziś w katowickim Saturnie, widziałem też że były dostępne w MM Czeladz
Poziom: 34
Maciej2801 do XandeR666 dodano: 11.02.2017, 22:47
czyli nie ogolnopolska
Poziom: 28
UgoR do Maciej2801 dodano: 12.02.2017, 20:23
kupiłem w Avansie za 1799zł.
Może nie jest to cena jak za slima, ale chyba najlepsza na naszym rynku w tym momencie. No i co najważniejsze mają konsole na magazynie.
Poziom: 28
UgoR dodano: 11.02.2017, 21:11
Mam PS4, kupiłem gogle VR. Super zajawka.
Resident Evil 7 świetna sprawa. FPP jest stworzone do VR.
Jestem szczęściarzem który nie ma najmniejszych mdłości na VR.
W poniedziałek przychodzi paczka z PS4 Pro.
Trzeba iść z duchem czasu.
Narzekaliście tyle że konsole odstają od PC, że hamują rozwój branży.
Wyszło PS4 pro i jest znowu płacz. Jak by dzisiaj wyszło PS5 to też by był płacz.
Edytowano 1 raz. Ostatnio: 11.02.2017, 21:12
faf [89.229.35.***] do UgoR dodano: 12.02.2017, 20:59
a dlaczego się dziwisz że ludzie narzekają? płacisz 1700zl za ps4 pro. 180-250za nowa grę, a tam 30-40fps się pojawia. Gdzie ja tyle z paluszkiem w dupce wyciągam na max max detalach na moim prawie 4roletnim kompie. I powiedzmy sobie szczerze,wiele gier wygląda na PC trochę lepiej.

teraz kup z 10gier. dodajesz koszt ok 2000zl. plus konsola. może pakiet PS PLUS. I za tą cenę możesz złożyć spoko jednostkę na najbliższe lata.
Konsola to zakup na raty. Ale to na PC wybierzesz jak płynnie będziesz grał.
Gry które oferują taka możliwość możesz policzyć na jednej dłoni.
Fly666 [94.254.179.***] dodano: 11.02.2017, 21:19
Witam. Mam pewną propozycje dla Sony. Gdybym mógł oddać swoja ps4, dopłacić oczywiscie nie wielkie pieniądze i dostać ps4 pro, wtedy byłab yto uczciwa opcja dla wszystkich którzy zaufali Sony w dniu premiery i zakupili ps4. Co wy o tym myślicie hmm?
Cud [89.67.186.***] do Fly666 dodano: 12.02.2017, 21:37
Oczywiście, idąc tą ścieżką kupujemy Mercedesa 2016 a w 2017 kiedy wychodzi nowy model, idziemy do salonu i chcemy nowy proponując mała dopłatę... Sony na pewno się zgodzi wymienić miliony konsol na pro , a stare schowa sobie do magazynu. 4 the players
Poziom: 22
PiotrCNS dodano: 12.02.2017, 22:36
Na początku 2019 wyjdzie aktualizacja systemu z bardzo ważnym numerkiem - 5.0 ;) Sony odblokuje drugi procek w PROsiaku i zakomunikuje, że gracze którzy im zaufali i zmienili PS4 na PRO mogą od teraz cieszyć się nową generacją i nową konsolą ;) i tak oto PS4 PRO zmieni się w PS5 ^__^
Konsola oczywiście będzie miała wsteczną PEŁNĄ kompatybilność :D

Już widzę tą gównoburzę w internecie :D

Edytowano 2 razy. Ostatnio: 12.02.2017, 22:39
Poziom: 28
Salomonik dodano: 11.02.2017, 18:30
Pamiętajcie, że pomimo, że ps4 okazuje się mega słabe... Jest jeszcze X1 który jest jeszcze biedniejsze :D
Poziom: 29
KaR0L do Salomonik dodano: 12.02.2017, 09:19
Czytam komentarze i nie wierzę jak dajecie się wkręcać. PS4 nie jest słabe. Odpal dowolny ekskluzywny tytuł AAA i sam zobacz, że gry potrafią wyglądać i działać bardzo dobrze. To kwestia optymalizacji. Wszelkie spadki klatek w grach multiplatformowych to wina tylko i wyłącznie lenistwa twórców a być może również chęć zaoszczędzenia pieniędzy.
No ale po co wkładać więcej pracy i pieniędzy w projekt kiedy można wycisnąć kasę od graczy sprzedając im drugi raz tę samą konsolę.
Mówicie, że Sony dzieli graczy. Sami się dzielicie. Czasy kiedy odpalałeś grę i po prostu cieszyłeś się nią niestety już minęły. Dzisiaj konsole zalewają gracze 'Console Master Race' którzy dla 2 klatek animacji czy delikatnie poprawionej grafiki bez wahania gonią do sklepu po "nowy" sprzęt.
Niestety ale sami sobie jesteśmy winni.
Poziom: 32
c3urny do KaR0L dodano: 12.02.2017, 09:37
No jasne przeciez takie BB i until down dzialaja tak plynnie ze zadnych spadkow nie ma i nie bylo a knack w 60 klatkach smiga ;) Obudz sie:) ps4 jest slabe technicznie. Przed premiera celowali w 60 klatek a prawda taka ze ps4 nawet stabilnych 30 nie potrafia utrzymac.
Poziom: 13
Error404PL do c3urny dodano: 13.02.2017, 10:43
Dobrze ci chłopak napisał dlaczego np. Wiedźmin 3 sie przycinał a po wypuszczeniu kilku łatek na tym samym sprzęcie już chodził płynnie? sam sobie odpowiedz czy to kwestia konsoli czy odpowiedniej optymalizacji...
Poziom: 32
c3urny do Error404PL dodano: 13.02.2017, 12:55
Oczywiscie ze konsola jest slaba :) a wiesio to i na pro wciaz nie ma stalych 30 klatek i przycina w niektorych miejscach :)
Poziom: 54
Assassyn22 dodano: 11.02.2017, 17:57
Ech i pomyśleć, że te same gry na pc, w większości przypadków wyglądają i chodzą lepiej na procesorze za 280zł (G4560)..
Poziom: 28
Popa do Assassyn22 dodano: 11.02.2017, 18:07
Niestety procesor w PS4 jest słaby, nawet w PRO.
Poziom: 13
pio do Popa dodano: 12.02.2017, 03:29

Popa napisał:

Niestety procesor w PS4 jest słaby, nawet w PRO.


i na karcie za 650pln -> gtx1050ti
Poziom: 27
Dzior do pio dodano: 13.02.2017, 17:48
W zwykłej ps4 to była dopiero komedia. Radeon HD 7850 dla którego można zrobić oc na poziom ok. 7950, od byle producenta, kosztował przed premierą ps4 ok. 550 nówka. Jakie było niedowierzanie że kupiłem dużo wcześniej lepszy układ do pc, niż ma ps4. Ale nic nie pobije procesora. Powinni tam wsadzić minimum FX 8320 a nie procesor dla prostaków. Mój Phenom 4 965be lepiej se radzi...
Poziom: 7
szymon02 dodano: 13.02.2017, 19:24
A kiedy ta aktualizacja wyjdzie dla zwykłych śmiertelników?
Poziom: 17
Avaranche dodano: 11.02.2017, 20:19
Pytanie co z wydajnością w multi? Przecież większą ilość klatek może dać przewagę w grze posiadaczowi Pro
Poziom: 32
hubertuss03 do Avaranche dodano: 11.02.2017, 20:24
Sony kiedyś pisało że ilość klatek będzie taka sama w multi. Różnica może być w grafice.

Podejście sprawiedliwe.
Poziom: 9
VinoOne do hubertuss03 dodano: 11.02.2017, 21:16
A jednak w bf1 na pro mamy wiecej klatek ;)
Poziom: 56
Musiol do Avaranche dodano: 11.02.2017, 22:10
Jeśli ktoś nie potrafi grać, to i 120 FPS na klawiaturze z myszką mu nie pomoże. Więc zrzucanie tego na 10-15 klatek więcej jest trochę zabawne.
Poziom: 19
Amra Lew do Musiol dodano: 12.02.2017, 10:48
Dokładnie,takie różnice to może pro gracze zauważą a ja czy inny szary gracz tego nie poczuje tak że nie wiem o co bicie piany.Pro miało być mocniejsza ps4 i tak jest.W jednych grach różnica większa w innych mniejsza,mnie osobiście to wali.Gram w te same gry a jak ktoś zamiast koncentrować się na graniu analizuje filmiki DF i ma problem bo tu i tam jest kilka kostek więcej to jest chory i tyle.Ludzie grajcie w gry a nie oglądajcie gier.
Poziom: 17
Avaranche do Musiol dodano: 12.02.2017, 11:26
No chyba żartujesz. Tu nie chodzi o działanie gry w paru klatkach mniej, a o stabilność jaką oferuje PRO. Przecież drop z 60 do 45 fpsów w samym środku rozgrywki potrafi skutecznie wybić z rytmu Edytowano 2 razy. Ostatnio: 12.02.2017, 11:29
Poziom: 56
Musiol do Avaranche dodano: 12.02.2017, 11:55
Potrafi i robił t przez ponad 3 lata. Teraz kto chce zapłacić więcej za przyjemniejszą rozgrywkę to zrobi. Na rynku konsol w grze sieciowej od dawna nie ma równości, bo ścisły top graczy od dawna gra na myszkach i klawiaturach, ale to jakoś mało komu przeszkadza, a ma znacznie większy wpływ na grę niż dropy.
Poziom: 32
hubertuss03 do VinoOne dodano: 15.02.2017, 15:33
Być moze :) Ja tylko napisałem to co Sony kiedyś napisało a jak jest w praktyce to nie wiem :)
Poziom: 32
Raven1209 dodano: 11.02.2017, 18:34
No i teraz w każdej grze online są równi i równiejsi.
Poziom: 32
hubertuss03 do Raven1209 dodano: 11.02.2017, 20:25
No nie, bo ilość klatek w multi ma być taka sama na PS4 i Pro.
Poziom: 32
Raven1209 do hubertuss03 dodano: 11.02.2017, 20:55
Pierdu pierdu przecież są porównania gdzie np. BF1 chodzi dużo lepiej na Pro. Pewnie to samo będzie z poprzednimi grami jak BF1 w trybie Turbo. Nawet jak taki BF1 ma tą samą liczbę klatek(a nie ma) to działa tam dynamiczne skalowanie rozdzielczości i na Pro jest ona wyższa. Do tego jeszcze dochodzą te "Pro" kontrolery itd. Więc idea konsoli jako równego sprzętu dla wszystkich poszła się ****ć.
Poziom: 32
Raven1209 do Raven1209 dodano: 12.02.2017, 10:55
Chodziło mi o BF4 w trybie Turbo i inne gry, które nie dostały Pro łatki a słownik zrobił mi z BF4 BF1
Poziom: 33
Dejmien25PSX do Raven1209 dodano: 12.02.2017, 16:30
a do tego wyszły te nowe pady,i weź tu graj uczciwie w sieci :-/
Poziom: 32
hubertuss03 do Raven1209 dodano: 15.02.2017, 15:37
Mhm... Sony kiedyś twierdziło że multi pod kątem płynności ma być takie samo.

Co do tych podziałów to... nawet jakby konsole były takie same, pady również to i tak podziały są z powodu choćby TV czy szybkość/jakość połączenia internetowego. Niestety.

Jak ktoś będzie lamił tu mu nawet wersje Pro nie pomogą ;)
Poziom: 58
Laughter-XIII do hubertuss03 dodano: 15.02.2017, 15:52
Sony miało na myśli wyłącznie framerate bazowy - 30/60kl/s. Twórcy nie mogą wydać gry, która w multi będzie chodziła w 30 klatkach na ps4 i w 60 na pro.

Różnice wynikające z optymalizacji i spadków animacji to inne zagadnienie.
olek [89.66.16.***] dodano: 16.02.2017, 16:16
a ja bym chcial turbo na zwyklej 4 niech wyje ale dzialaja gry

Komentarze (94 opinie) Skomentuj

Reklama



Reklama

Miesięcznik PSX Extreme

zamknij [x]
Informujemy, że strona www.pssite.com korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.