Newsy Paweł Musiolik
11.02.2017 16:34
| PS4 |
Wiedźmin 3, Bloodborne, Dark Souls 3, Until Dawn i wiele innych przetestowane w trybie Turbo na PS4 Pro
Wiedźmin 3, Bloodborne, Dark Souls 3, Until Dawn i wiele innych przetestowane w trybie Turbo na PS4 Pro

Tryb Turbo w PS4 Pro interesuje posiadaczy tej konsoli najbardziej. Po wprowadzeniu tej aktualizacji w wersji beta oprogramowania 4.5, mnóstwo ludzi zgłaszało poprawienie działania wielu gier Ekipa DigitalFoundry postanowiła tryb przetestować z wieloma grami i dzisiaj mamy część drugą. Kilka gier, w tym Wiedźmin 3, Dark Souls 3, Until Dawn, The Evil Within i wiele innych.

Digital Foundry w tym rzucie sprawdziło kolejnych dziewięć tytułów by zobaczyć, ile daje dodatkowej mocy grom, które wcześniej miały problemy. Na początek sprawdzono Bloodborne i tutaj zła wiadomość - frame pacing nie został poprawiony (co było pewne, do tego potrzebna jest łatka). Rzadkie spadki animacji o 1 klatkę na sekundę zostały jednak zniwelowane. Podobnie jest w Dark Souls 3, gdzie gra ma także problemy z frame pacingiem ale rzadko też gubi więcej klatek. Co innego w przypadku Dark Souls 2, gdzie w teorii gra miała działać w 60 klatkach na sekundę, ale miała problemy gdy na ekranie pojawiało się więcej niż dwóch przeciwników. Teraz w miejscach w których mieliśmy 50 FPS mamy stałe 60 FPS.

Tryb Turbo na PS4 sprawia, że gry działają nawet 40% lepiej!

Z soulsopodobnych gier przetestowano także Lords of the Fallen, które miało problemy z zachowaniem 30 klatek na sekundę. Te w trybie Turbo na PS4 Pro znikają i gra działa płynnie. Podobnie jest przez większość czasu z The Evil Within, które przetestowano w pełnoekranowym trybie, który mocno obciążał grę na PS4 i ta działała w 22-24 FPS. Podobny skok wydajności co w Dark Souls 2 można znaleźć w Oddworld: New 'n Tasty, gdzie gra działa na silniku Unity i ma problemy na PS4. Tam działa w około 30-40 FPS, na PS4 Pro w trybie turbo grze znacznie bliżej do zakresu 50-60 FPS.

Tryb Turbo w PS4 - kolejne gry przetestowane

Odrobinę lepiej działa za to Until Dawn, gdzie gra ograniczana jest przez GPU, więc na Pro notuje skok o raptem 4-5 klatek maksymalnie. Wiedźmin 3: Dziki Gon po wielu łatkach już na PS4 działał dobrze. Na PS4 Pro w miejscach w których się dławił (bagna), działa także w stałych 30 klatkach, a i szybciej się wczytuje - od kilku, do kilkunastu sekund. Na koniec zostawiono Batman: Arkham Knight, które nie dość, że skoczyło do 30 stałych klatek na sekundę, to i zniknął screen tearing.

Oczywiście to nie koniec testów i wkrótce zobaczymy ciąg dalszy, w tym Just Cause 3.

bloodbone dark souls ii Dark Souls II: Scholar of The First Sin playstation 4 playstation 4 pro the evil within wiedźmin 3: dziki gon