3518V

Diablo 3 na PS4 Pro. Jakie zmiany wniosła ostatnia aktualizacja?

Encyklopedia: Diablo® III: Ultimate Evil Edition™   Tagi: blizzard entertainment Diablo III: Ultimate Evil Edition playstation 4 playstation 4 pro wideo

Diablo 3 na PS4 Pro. Jakie zmiany wniosła ostatnia aktualizacja?

Diablo 3 na PS4 otrzymało w minionym tygodniu aktualizację 1.15, która dodała nie tylko nową zawartość (ograniczono czasowo event rocznicowy), ale także niespodziewanie dodała obsługę PlayStation 4 Pro. Czy jest jakaś różnica?

Diablo 3 w ostatniej aktualizacji 1.15 otrzymało wsparcie pod PlayStation 4 Pro. Blizzard się postarał i w przeciwieństwie do aktualizacji Overwatch, tutaj faktycznie ktoś usiadł nad grą i popracował, by efekt był widoczny nie tylko podczas poszukiwań zmian za pomocą lupy.

Odwiedź Tristram w Diablo 3

Digital Foundry sprawdziło, jakie zmiany czekają po aktualizacji Diablo 3 do wersji 1.15. Pierwszą informacją jest rozdzielczość. Gra operuje na dynamicznie zmienianej, która działa w takim sposób, że im więcej dzieje się na ekranie, tym bardziej zmniejszana jest rozdzielczość by zachować płynne 60 klatek na sekundę. Mamy więc sytuacje, że gra działa w natywnym 4K, są spadki do minimum w 1080p, ale przez większość czasu Diablo 3 działa w mniej więcej 1820p. Co przy downsamplingowi na telewizorach Full HD daje jeszcze lepszą jakość obrazu.

Ale to nie wszystko. Okazuje się, że mimo działania w jakości graficznej odpowiadającej wysokim ustawieniom z PC, Blizzard dołożył coś jeszcze. Dostaliśmy ambient occlusion, które wpływa na jakość cieniowania scen, poprawiono także jakość efektu bloom, przez co wszelakie rozbłyski świetlne i źródła światła wyglądają lepiej. Czy te wszystkie dodatki mają wpływ na płynność rozgrywki? Nie! Blizzard się postarał i całość nadal działa w 60 klatkach na sekundę.

Diablo 3 na PS4 Pro

Podoba ci się tekst? Podziel się nim!

Komentarze (18) Skomentuj

random [178.217.33.***] dodano: 09.01.2017, 19:38
55 Lg Uh6507 za 3800zl posiada i jestem zadowolony . W hdr widze duza roznice , i za te pieniadze pomimo matrycy RGBW warto rozmyslec zakup tego tv.
Poziom: 36
kristoffer1979 dodano: 09.01.2017, 16:56
Fajnie że im się chciało i jest wsparcie. Niefajnie ze kolejna gra nie ma wsparcia dla HDR. Efekt ten robi kolosalne wrażenie, nieporównywalnie lepsze od 4K, a mimo to jest straszna bieda z grami, które to obsługują.
Poziom: 26
SIXXTBONE do kristoffer1979 dodano: 09.01.2017, 17:11
Zgadzam się co do HDR, niesamowite wrażenia i dostrzegalne "gołym okiem" w przeciwieństwie do różnicy pomiędzy 1080p/4K. Ale ten "ficzer" będzie raczej implementowany w nowych produkcjach od podstaw aniżeli dodawany patch'ami.
Poziom: 23
axeMaltesse do SIXXTBONE dodano: 09.01.2017, 17:17
eee. Jak nie widzisz róznicy miedzy 4K/Full HD to moze sprawdz jaki masz monitor/telewizor?
Poziom: 15
Vex do axeMaltesse dodano: 09.01.2017, 17:31
Tu ma raczej większe znaczenie odległość z jaką oglądamy telewizor . Edytowano 1 raz. Ostatnio: 09.01.2017, 17:31
Poziom: 36
kristoffer1979 do axeMaltesse dodano: 09.01.2017, 17:35
4K Sony xd93. Z 4K jest trochę taki problem że trzeba siedzieć dosyć blisko żeby dostrzec różnicę. Nie będę siedział 1.5-2 metry od 55 calowego tv bo szanuję swoje oczy. Siedzę 3 metry i bawiąc się przełączaniem rozdzielczości w RotTR, pomiędzy 4K a 1080p, różnicy nie widziałem. Za to widzę HDR w The Last Guardian, który robi niesamowity efekt, niezależnie od tego gdzie siedzisz. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 09.01.2017, 17:37
Poziom: 23
axeMaltesse do kristoffer1979 dodano: 09.01.2017, 17:38
Nie chodzi mi o HDR i jaka róznice wprowadza. Wiem jaka jest róznica i jakie ida efekty oswietlenia wraz z tym efektem. Odnioslem sie tylko do tego, ze roznicy nie widac miedzy 1080p a 4K.
To tak samo jakby powiedziec, ze miedzy SD i HD nie ma tez róznicy.
Poziom: 36
kristoffer1979 do axeMaltesse dodano: 09.01.2017, 17:41
Oczywiście że jest. Kiedy postawisz obok siebie tv fullHD i 4K, puścisz ten sam materiał to różnica będzie kolosalna. Ale kiedy wszystko oglądasz na tv 4K z dobrymi parametrami, to obraz "zlewa się". Nie wiem jak to dobrze wyjaśnić. 1080p na tv 4K wygląda świetnie, lepiej jak to samo 1080p na ekranie fullHD.
Poziom: 56
Germanos do axeMaltesse dodano: 09.01.2017, 17:58
Nie, nie jest to samo, bo im większa rozdzielczość tym więcej zależy od możliwości ludzkiego oka (które są ograniczone) i odległości od ekranu.
Stąd pomiędzy takim EURO/SCART, a HD masz kolosalną różnice i im wyżej tym różnica mniej "ryje beret". Nie mówię, że nie ma różnicy, jest, ale już nie taka.
Poziom: 38
Artik do kristoffer1979 dodano: 09.01.2017, 18:18
Szkoda tylko że TV z HDR są tak drogie. Nie wiem ale planuje zakup TV 4K z HDR w drugiej połowie tego roku. Wystarczy mi 55'', i narazie będę obserwował co się robi. Przyznaje że nie za bardzo ogarniam ten temat i nie wiem jaki HDR musi być by najlepiej współpracował z PRO.
55'' bo wątpię czy będzie mnie stać na większy, też siedzę od telewizora ok. 3-3,5m.
Poziom: 36
kristoffer1979 do Artik dodano: 09.01.2017, 18:35
Wybór tv dzisiaj to jak stąpanie po polu minowym. Niewłaściwa decyzja i można zostać z ręką w nocniku. Jedyny format jaki obsługują obie konsole na rynku to HDR10. Do tego jak już taki znajdziesz to dochodzi fakt, że HDR HDR'owi nierówny. Są tv ze słabym czy nawet bardzo słabym po rewelacyjny. I niestety wraz z jakością bardzo mocno rośnie cena. Najlepiej śledzić stronę hdtvpolska.com. Tam znajdziesz wszystkie informacje, testy, porównania itd.
Poziom: 23
axeMaltesse do Germanos dodano: 09.01.2017, 18:45

Germanos napisał:

Nie, nie jest to samo, bo im większa rozdzielczość tym więcej zależy od możliwości ludzkiego oka (które są ograniczone) i odległości od ekranu.
Stąd pomiędzy takim EURO/SCART, a HD masz kolosalną różnice i im wyżej tym różnica mniej "ryje beret". Nie mówię, że nie ma różnicy, jest, ale już nie taka.


Wiem, chodzilo mi o drastyczne porównanie dwóch róznych rzeczy, bo jak widze, komentarz, ze nie ma róznicy to po prostu wole pisac tak, zeby ta róznice jednak widac bylo. Jak kristofer napisal. postawic obok siebie, zobaczyc jest latwo.
Poziom: 43
kain do axeMaltesse dodano: 09.01.2017, 22:24
Odejdź dalej niż metr od TV i praktycznie nic nie widać
Poziom: 43
kain do axeMaltesse dodano: 09.01.2017, 22:27
Odejdź dalej niż metr i różnicy prawie nie zauważysz
GregorTv [95.91.225.***] do axeMaltesse dodano: 09.01.2017, 23:07
Jak nie masz pojęcia w temacie to nie pisz głupot , chyba że oglądasz tv 55 " z 1m to wtedy różnice zobaczysz między fhd a 4K , dobry tv full hd z matrycą 120 Hz ostrością obrazów ruchomych przebija o głowę matryce 60 Hz w tv 4K ale to już inna bajka, marketing robi ludziom galaretę z mózgu by ci widzieli i kupowali tylko modele 4K, takie są zbójeckie prawa rynku i ewolucji technologicznej.
Poziom: 26
SIXXTBONE do axeMaltesse dodano: 10.01.2017, 01:53

axeMaltesse napisał:

eee. Jak nie widzisz róznicy miedzy 4K/Full HD to moze sprawdz jaki masz monitor/telewizor?


Nie opowiadaj bzdur. Mam 65' 4K telewizor i z odleglosci 3.5 metra nie ma szans na dostrzezenie róznicy full HD/4K. Za to HDR bajka, prawdziwy gamechanger. Jesli szanujesz wlasne galki oczne to nie bedziesz gral z odleglosci 1-2 metra. A juz w szczegolnosci od telewizora z HDR'em z jasnoscią na poziomie 1000-1500 kandeli.
Poziom: 23
axeMaltesse do SIXXTBONE dodano: 10.01.2017, 10:48
Ok, konczac temat.
http:(...)ltra-hd/
http:(...)s-video/

Czyste porównanie i obrazy zrzutowane na pokazanie róznicy.
Jak masz TV z 600+ kandeli to sie zgodze inaczej to tez nie daje takiego efektu buforowania swiatla jaki daje telewizor z górnej przedzialki.
Poziom: 25
8smy do kristoffer1979 dodano: 10.01.2017, 13:15
Ale co ma odleglosc do szanowania oczu? Kiedys za czasow kineskopow to tak, telewizory emitowaly promieniowanie szkodliwe dla oczu dlatego warto bylo dalej siedziec, przy lcd nie ma niczego takiego i czy siedzisz metr czy trzy od telewizora nie ma to znaczenia, wrecz przeciwnie im wiecej pola widzenia obraz ci przeslania tym bardziej zblizone jest to do widzenia naturalnego.

Komentarze (18 opinii) Skomentuj

Reklama



Zobacz grę w Bazie gier

Diablo® III: Ultimate Evil Edition™

Diablo® III: Ultimate Evil Edition™
  • Świat: 19.08.2014
  • Europa: 19.08.2014
  • Polska: 19.08.2014
  • Gatunek: Hack 'n slash
  • Liczba graczy: 1-4
  • Kontroler ruchu: nie
  • Obraz 3D: nie
  • Producent: Blizzard
  • Wydawca: Activision
  • Polski dystrybutor: cdp.pl
  • Pełna
Dodaj własną recenzję Oceń grę w Bazie gier

Reklama

Miesięcznik PSX Extreme

zamknij [x]
Informujemy, że strona www.pssite.com korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.