Menu X
Menu X
Publicystyka: Retrogranie
Cykl (Retrogranie)

Jesteśmy kilkanaście dni po premierze zremasterowanej wersji „rimejka” pierwszego Residenta, czyli robionej od nowa wersji na GameCube'a. Retrogranie poświęcone grom z PlayStation chwilowo wraca, więc na tapet bierzemy oryginał wydany w 1996 roku na PSX-a - Resident Evil (PS One).

Czytaj dalej

Drakengard to twór, który z powodzeniem można określić nietypowym. Trudno przypisać go do jakiegokolwiek gatunku, raczej brzydko wygląda, łamie tematy tabu i dość kiepsko się w niego gra, mimo iż intencje twórców były jak najlepsze. Niemniej sam Taro Yoko, główny pomysłodawca całości, powiedział podczas jednego z wywiadów, że Drakengard jest „jedną z dziwnych gier dla dziwnych ludzi”.

Czytaj dalej

Według słów jednego z twórców, God Hand to produkcja jednocześnie poważna i śmieszna. Trudno się w nią gra, ale nie można przestać. Jest niemodna i kierowana do hardkorowych graczy, którzy lubią trochę pomęczyć się z danym tytułem. Nie było jej łatwo, bo pojawiła się w czasach trudnych dla takich gier – już wtedy najważniejsi dla wydawców byli niedzielni gracze. Co więcej, jeden z twórców po czasie przyznał, iż żałuje, że dostał tyle swobody przy tworzeniu tej nietypowej gry.

Czytaj dalej

Twisted Metal to seria, która jako jedna z niewielu żyła stosunkowo długo i była wierna jednej marce, czyli Sony. Wielu twórców zabierało się za kolejne odsłony, ale pomysłodawcą jest David Jaffe – osoba, którą możecie kojarzyć choćby z serii God of War. Zanim jednak stworzył jedną z najbardziej rozpoznawalnych serii na konsolach Sony, był współzałożycielem ekipy Incognito Entertainment, która na świat wydała między innymi Twisted Metal: Black.

Czytaj dalej

Jak and Daxter: The Precursor Legacy (PS2) zyskał sobie uznanie graczy głównie dzięki połączeniu klasycznych elementów, znanych z masy platformówek, z nowymi, będącymi potwierdzeniem ogromnego potencjału PlayStation 2. W przypadku Jak II: Renegade (PS2) zmiany poszły jeszcze dalej, dzięki czemu dostaliśmy jedną z najbardziej innowacyjnych gier w gatunku.

Czytaj dalej

Pierwsze, przenośne GTA przyjęło się na tyle dobrze, że kolejna część w podobnym stylu była oczywistością. Co więcej, kontynuacja miała być jeszcze lepsza od poprzednika. Twórcy mieli ambitne plany i choć początków napotkali kilka przeszkód, to efekt końcowy i sukcesy produkcji mówią same za siebie. Zapraszam więc do tekstu, w którym dowiecie o ambitnych planach i przeszkodach jakie napotkało Rockstar Games.

Czytaj dalej

Za sprawą Grand Theft Auto: Liberty City Stories, seria o kradzieżach samochodów po raz pierwszy weszła na przenośną konsolę Sony, PlayStation Portable. Mimo faktu, iż gra wyszła na sprzęt potencjalnie mniejszy, w żadnym stopniu nie sprawia wrażenie małej – wręcz przeciwnie, jest ogromna. Zastanawiacie się, jak ludziom z Rockstar udało się to wszystko zmieścić na małym nośniku UMD?

Czytaj dalej

W przyszłą środę do Europy trafi niewiarygodnie wysoko oceniane Śródziemie: Cień Mordoru (PS4), które ma spory potencjał, by stać się najlepszą grą na licencji Władcy Pierścieni. Zanim sprawdzimy, czy tak się stanie, przypominamy dotychczasowego króla gier z Śródziemia - Władca Pierścieni: Powrót Króla.

Czytaj dalej

San Andreas jawiło się jako gra marzeń – 5 razy większe od Vice City, oferująca o wiele więcej możliwości i bardziej pokręcona. Niektórzy już przed premierą mówili, że będzie to najlepiej sprzedająca się gra szóstej generacji. Jak było w rzeczywistości?

Czytaj dalej

Seria Grand Theft Auto od początków swojego istnienia dawała graczom pełną swobodę w podejściu do grania. Jednak to dopiero przy premierze „trójki” wszystko weszło na nowy, o wiele wyższym poziom, gdy ta przeniosła wszystko w trójwymiar, a zlepki pikseli zaczęły wyglądać jak ludzie. Zrewolucjonizowało to nie tylko serię, ale również samą branżę – świat bowiem dowiedział się, że istnieje coś takiego jak gra dla dorosłych – i nie spodobało mu się to.

Czytaj dalej
reklama

Pierwszy Rayman zadebiutował się na PlayStation u schyłku 1995 roku. Wykreowaniem jego postaci oraz świata gry zajął się Michel Ancel, którego możecie kojarzyć nie tylko jako twórcę serii o sympatycznym ludku bez kończyn, ale również z kultowego Beyond Good & Evil. Wszyscy szybko pokochali Raymana, dlatego gdy w 2001 seria przeniosła się w trójwymiar za sprawą Rayman 2: The Great Escape, Ubi Soft zdecydowało się na wydanie gry imprezowej –  tak narodził się Rayman M.

Czytaj dalej

Seria Diablo przez długie lata kojarzona była wyłącznie z PC-tami za sprawą niesamowitej popularności Diablo II i dodatku – Pan Zniszczenia. Starsi gracze w pamięci mają jednak pierwszą część, która była mroczniejsza i dla wielu po prostu lepsza. Co ważne dla nas, fanów marki PlayStation, Diablo pojawiło się na konsoli Sony w 1998 roku za sprawą Climax Group i Electronic Arts. A dzień po premierze Diablo® III: Ultimate Evil Edition™ (PS4) jest idealnym momentem by spojrzeć w PC-towy rodowód i przybliżyć kilka ciekawych informacji.

Czytaj dalej

Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex to szósta z kolei gra, która ukazała się w serii. Jest to pierwsza część, która pojawiła się również na sprzętach konkurencji Sony. Ma to związek z pewnymi zmianami o których poniżej. Zmiany te doprowadziły do tego, że nowe studio musiało stworzyć grę w bardzo krótkim czasie, przez co końcowy efekt okazał się mało porywający.

Czytaj dalej

Zone of the Enders to gra stworzona przez Japończyków na stricte rodzimy rynek. Jeśli więc u nas sprzedała się zadowalająco, to demo MGS2 dołączone do europejskiego wydania może mieć z tym coś wspólnego. Pomińmy jednak póki co kwestię jakości i pozwólmy zajrzeć sobie za kulisy powstawania tego wyjątkowego tytułu.

Czytaj dalej

Już dzisiaj do sprzedaży trafi Oddworld: New 'n' Tasty (PS4), czyli jak określają deweloperzy – nie remake, a kompletny restart pierwszej odsłony przygód pierdołowatego Mudokona. Dzisiejsza premiera jest więc idealnym momentem by przyjrzeć się temu, jak gra była tworzona kilkanaście lat temu. Bo to, że drobiła się statusu kultowej, nie podlega żadnej wątpliwości.

Czytaj dalej

Onimusha jako seria miała zamknąć się w trzech częściach. Jednak niedługo po premierze Demon's Siege Keiji Inafune wyjaśnił, że trylogia obejmuje wątek walki z Nobunagą i gdy ta dobiegła końca, na jego miejsce wsiadł ktoś inny. Zapowiedziano więc Dawn of Dreams, za sprawą którego wprowadzono szereg zmian dotyczących przede wszystkim systemu walki, charakteru rozgrywki i sposobu prowadzenia fabuły. Z poniższego tekstu dowiecie się jakie to zmiany i czym kierowali się ludzie z Capcomu, podczas tworzenia ostatniej odsłony.

Czytaj dalej

Strona

Nie przegap

Destiny 2 w grudniu ma być znacznie lepszą grą niż jest teraz. Bungie wsłuchało się w gigantyczną krytykę społeczności i ujawniło wszystkie zmiany i nowości, które pojawią się w ciągu najbliższych tygodni.

Czytaj dalej

God of War zjawiło się na chwilę podczas panelu na PSX 2017. Cory Barlog został zaproszony na scenę by opowiedzieć co nieco o swojej nowej grze. Najważniejszą informacją, którą przekazał był czas gry.

Czytaj dalej

Wolfenstein 2: The New Colossus okazało się godną kontynuacją znakomitej poprzedniczki, ale nie wszyscy mogą cieszyć się grą. Gracze z Izraela tak bardzo się zdenerwowali, że... stworzyli grę o tym, że nie mogą grać w nową przygodę Blazkowicza.

Czytaj dalej

Bloodborne otworzyło się przed nami i wreszcie możemy poznać sekrety jednej z najlepszych gier dostępnych na PlayStation 4. Osoby, które grzebały od dłuższego czasu w kodzie gry znalazły 25 niewykorzystanych bossów, przeciwników i NPC-ów.

Czytaj dalej

Wielokrotnie opóźniane Kingdom Come: Deliverance ostatecznie zbliża się do swojej premiery. Czy dodatkowe dwa lata, jakie dali sobie twórcy, nie poszły na marne?

Czytaj dalej

Zmiana nicka PSN to coś, o co Sony proszone jest od kilku lat. I co roku słyszymy te  same odpowiedzi - "pracujemy nad tym, ale nic więcej nie możemy powiedzieć". Dzisiaj, Shawn Layden wlał w serce nową porcję nadziei.

Czytaj dalej
Bądźmy w kontakcie
COPYRIGHT © 2017 pssite.com, ALL RIGHTS RESERVED