5246V

Felieton: „Mafia III z czarnym bohaterem?! Zabili moją ukochaną serię!”

Podoba ci się tekst?
Podziel się nim!

Mafia to nie tylko Włosi w stylowych garniturach, nieskazitelnych fryzurach i wypastowanych butach. Czarna mafia, irlandzka, żydowska – wszystkie je mamy szansę zobaczyć w nowej Mafii, która naprawdę nie potrzebuje zmiany tytułu.

Wydawać by się mogło, że mamy rok 2015 i nikt nie zwróci większej uwagi na to, że bohater gry ma ciemniejszy odcień skóry. Ale gdzie tam – komentarze w Internecie nigdy nie zawodzą i zawsze znajdzie się ktoś z głupimi uprzedzeniami. Nie mówimy tu tylko o rasizmie, a o czymś szerszym – ignorancji.

„Powinniście zmienić nazwę na "Thugs", jak wyobrażacie sobie Mafię z Murzynem w roli głównej!?” – taki (w nieco mniej kulturalnej formie) komentarz to jeden z wielu głosów „fanów” serii, którzy oczekują kolejnej historii zagubionego chłopaka o jasnej karnacji wciągniętego do włoskiej mafii. Według krzykaczy ta gra nie będzie miała sensu, bo mafii już nie będzie. Tyle że tak naprawdę to będzie najbardziej odpowiadający zawartości tytuł dotychczas.

Czym jest mafia? Zorganizowaną grupą przestępczą o dużych wpływach. Oczywiście zaczęło się od Sycylii, stąd kojarzymy ją z włoskimi gangsterami, którzy na początku XX wieku przenieśli swoje metody do Ameryki. Ale w końcu pomysł na przestępczą działalność podłapały inne mniejszości – między innymi żydzi (Kosher Nostra), czarni, Kubańczycy, Irlandczycy czy Rosjanie. I dopiero Mafia III pokaże pełen przekrój tej różnorodności. Stąd tytuł jak najbardziej na miejscu.

Nie da się jednak zaprzeczyć, że ich sposoby działania będą się od siebie różnić. Jeśli więc liczycie na poprawienie kapelusza, wyciągnięcie zza pazuchy Tommy Guna i ostrzelanie restauracji zalegającego z opłatami właściciela, to rzeczywiście Mafia III może nie trafić do Was bezpośrednio…

…ale to wszystko wciąż tam będzie - włoskie mafie, walki z innymi rodzinami, braterstwo, zdrady, wymuszenia i pobicia. A teraz droga do szacunku powinna być jeszcze bardziej satysfakcjonująca z uwagi na wciąż drażliwy temat świeżo zniesionej segregacji rasowej. Od bycia pogardzanym do gangstera trzymającego cały Nowy Orlean w garści.

Porzucenie fikcyjnego Empire Bay i wybranie prawdziwego miasta to kolejny śmiały krok twórców. Daje to szansę na wykorzystanie prawdziwych wydarzeń – rok 1968 jest czasem trwającej wojny w Wietnamie, wspomnianego końca segregacji rasowej i udanego zamachu na życie dra Martina Luthera Kinga Juniora. Będzie też trzeba uwzględnić ówczesną włoską mafię Nowego Orleanu –rodzinę Marcello. Tylko czy twórcy zechcą pójść śladem serii Assassin’s Creed w tym stylu?

Wróćmy jednak do samego bohatera i jego znajomych. Lincoln Clay jest sierotą, który braterską miłość poznał podczas służby w Wietnamie. Po powrocie do kraju, włoska mafia zabija jego przybraną rodzinę – ojca i brata – a Clay przeżywa. Teraz zrobi wszystko, by się zemścić, i zupełnie przypadkowo zbuduje przy okazji przestępcze imperium. Na zwiastunie zobaczyliśmy jego trzech towarzyszów – stojącego na czele Irlandczyków Burke’a, przewodzącą haitańskim gangsterom Cassandrę oraz Vito Scalettę z drugiej Mafii. Od finału dwójki minęło 17 lat i Vito spędził część tego czasu w więzieniu, a teraz prowadzi nudne życie cywila. Co przekona go do powrotu do działania? Poznamy też los Joego, więc szykuje się mocarny wątek poboczny dla fanów serii.

Do tego przejmowanie dzielnic i oddawanie ich ich trójce ziomeczków za różne bonusy (ok, to mogą łatwo zepsuć, robiąc zwykłe bitki w różnych częściach Nowego Orleanu, ale trzeba być dobrej myśli), ścieżka dźwiękowa obejmująca Hendrixa i The Animals (z targowych playtestów wiemy też o Doorsach i Stonesach) i większe skupienie na nocnym życiu miasta – to nie będzie typowa Mafia, ale zdecydowanie Mafia warta uwagi. Jeszcze jej nie przekreślajcie.

Komentarze (91) Skomentuj

Merr [89.64.56.***] dodano: 09.08.2015, 12:31
Nawet nie zauważyłem że jest czarny. Myślałem że po prostu ma ciemną karnację.
Poziom: 16
2DeenPL dodano: 09.08.2015, 12:35
Przecie to mulat a nie murzyn :_:
POGROMCACEBULIPOLSKIEJ [46.215.4.***] dodano: 09.08.2015, 12:53
To mulat geniuszu, poza tym mi się bardzo spodobała ta gra i nie ma co narzekać na grę która nawet nie wyszła bo na bank będzie miała wysokie oceny i każdy będzie zachwycony ;)
Poziom: 29
xenonisbad dodano: 09.08.2015, 12:38
Świetny, choć krótki felieton, a co ważne – powinien dać niektórym do myślenia. Chociaż i tak pewnie on niczego nie zmieni, bo od dawien dawna ludzie oceniają gry jeszcze zanim one wyjdą. I w ten sposób wielu od razu nie lubi nowej Mafii, a wielu kocha nowego Fallouta i nazywa ją grą roku, grą życia itp. itd.

Gra może ma potencjał, nawet odejście od włoskich mafii (które uważam za świetne) może być dobrym pomysłem, aby pokazać coś nowego. Poza tym jakby nikt mi nie powiedział, że on jest czarny, to bym sam nie zwrócił nawet na to uwagi, bo akurat kolor skóry najmniej mnie interesuje w nowym bohaterze.

W felietonie znalazł się mały błąd: "którzy oczekuję".
Poziom: 32
mravg do xenonisbad dodano: 09.08.2015, 12:54
Jest roznica miedzy posiadniem opinii (nie podoba mi sie co czy owo) od oceny gry przed premiera.
Problem ze ludzie zbyt mocno sie polaryzuja i krzycza glosno jak to skreslaja gre.
Mnie tez to zdziwilo, nie weszlo jesli chodzi o trailer przedstawiajacy glownego bohatera i jego kompanow. Ale to tylko opinia a nie ocena. Poczekam na recki, poczekam na premiere i wtedy dalej bede mial tylko opinie (bazujaca na opiniach innych). Dopiero jesli siegne po ten tytul ogram bede mogl go ocenic.

To co troche mi nie podeszlo to fragmenty gameplayu i te mega wybuchy przy zderzeniach wozow - zderzenie i drugi woz zaraz zaczyna plonac robi beczke zeby w jej polowie eksplodowac. Rozumiem taki zamysl tworcow i rozumiem ze gra to nie rzeczywistosc ale swiat wykreowany ale to co zobaczylem nie przypadlo mi do gustu.
Przypomniala mi sie misja poscigu z Mafii1 gdzie prowadzenie auta i ostrzal tego przed nami naprawde potrafil dac sie we znaki - jako wysoce kontrastujaca z tym co zobaczylem.

Bylem i dalej jestem wielkim fanem Mafii1, dwojka weszla mi duuuuzo mniej.

Trojka - coz czas pokaze jaka bedzie.
Poziom: 44
chrobi dodano: 09.08.2015, 12:59
Tym wątkiem z Joe i Vito to nie ma się co jarać

Uwaga, SPOILER!
[Pokaż]

jeżeli będzie inaczej to doznam szoku, ale nie sądzę, raczej traktowałbym ten fragment fabuły jako smaczek dla fanów serii niż dłuższy wątek (tak jak to było w drugiej części z Tommy Angelo) - poczekamy, zobaczymy.

PS. Nie wiem skąd komuś do głowy przyszło, że główny bohater jest czarny, no chyba, że to dla kogoś zamienna nazwa dla mulata.
MAFIA [188.146.54.***] dodano: 09.08.2015, 13:16
Rozumiem,że w dobie GTA każda "osiedlowa" strzelanka jest na miarę hitu ale "Mafia" miała coś jeszcze - klimat.To właśnie on w głównej mierze nadawał sens tej grze. Nie bez kozery,pojawiły się głosy porównujące "Mafia III" do"GTA" ... W końcu MAFIA to nie GANG!!! A włoska mafia miała właśnie to coś...klimat czyli właśnie tak bardzo krytykowane dopasowane garnitury,kapelusze i Thompson pod pachą.
... no,ale pożyjemy-zobaczymy :)
Czort_ze_starej_szkoły [89.79.84.***] dodano: 09.08.2015, 13:24
Ładny "bul" mają leszcze , pewnie że to jest przesada i rozumiem ludzi którzy krytykują każdy ma swój rubikon . Dla jednego tęcza sręcza , parady równości i niby kobita z brodą .... A dla innych nygus w roli głównej w kultowej serii o Mafii .. Ale coś nowego nie stoją w miejscu buhaha
Poziom: 28
KaEVu dodano: 09.08.2015, 13:46
Ja jestem bardzo pozytywnie nastawiony do tej gry. Zarówno miejsce akcji jak i ramy czasowe to coś nowego. Dziś co druga gra dzieje się w NY lub w LA. Ile można zwiedzać te same miejsca.
A co do fabuły to poczekajmy aż gra wyjdzie, nie ma co strzelać bez prochu.
Poziom: 44
RSG76 dodano: 09.08.2015, 13:49
Moim skromnym zdaniem wszystko zależy od tego w jakich kategoriach rozpatrujemy produkt i czego od niego oczekujemy.
W przypadku "MAFIA III" kwestią jest to,że odbiega od klimatu dwójki.Dla mnie porównanie do "GTA" już daje do myślenia.Są to różne produkcje o różnej tematyce i przesłaniu a odnoszę wrażenie,że "Mafia III" zmierza w kierunku tej drugiej.
Chwilowo nie pozostaje nic innego jak czekać na dalsze informacje i się zobaczy.... a nóż nie będzie tak źle :)))
Kris [85.202.150.***] dodano: 09.08.2015, 13:10
A tak z innej beczki czy u was chodzi normalnie PSN ? Bo u mnie nie może nawiązać połączenia czy tylko u mnie jakaś awaria czy wy macie podobnie ?
Poziom: 40
Kck1ola do Kris dodano: 09.08.2015, 14:21
U mnie działa.
macik4aka [193.106.100.***] dodano: 09.08.2015, 14:53
Mam wrażenie, że autorowi nie chodzi wcale o karnację skóry, mam odczucie, że chce za wszelką cenę bronić tej gry, fajnie, broń sobie. Ale co byś nie powiedział, nie zmieni faktu, że to co nam pokazano, było w tym ZERO klimatu, fajnie, że Mafia to nie tylko Sycylia itp, ale nie tego oczekuję od Mafii, by było inaczej. Inna gangsterka ? Proszę bardzo GTA, więc po co mi marny klon GTA, skoro sobie mogę odpalić GTA V ? Nie chcę się rozpędzać, zobaczymy co z tego wyjdzie, ale to co nam pokazano, to ja dziękuję, postoję...
maxplastic [77.222.228.***] dodano: 09.08.2015, 13:48
Jak już mamy się czepiać to napiszę, że czarny, a tym bardziej murzyn to nie jest zbyt odpowiednia forma. Afroamerykanin. No ale dobra, jestem złośliwy. Ja już się wypowiedziałem na ten temat. Nie jestem rasistą ani ignorantem, nie do końca mi pasuje w którą stronę to podąża, z tego co na razie wiadomo. Poza tym uważam, że postacie z tego środowiska są najczęściej słabe, irytujące, głupkowate. Było tak w San Andreas, cała fabuła się na nich operała. W IV był Playboy X, w V Lamar. Ten nie sprawia wrażenia takiego nakręconego ziomeczka, czuję że to będzie taki mięśniak z wiecznym zatwardzenien od gniewu i pragnienia zemsty, jak Aiden Pearce. W GTA mieliśmy też już Irlandczyków i Haitańczyków. Tak naprawdę klimat i oddanie wizerunku tej prawdziwej mafii przewojennej to główny element wyznaczający tę serię, bo jeśli chodzi o gameplay to GTA wszystko robiło lepiej. A Teraz będzie GTA Nowy Orlean 1968, tylko w 3D.
Poziom: 44
chrobi do maxplastic dodano: 09.08.2015, 13:54
Według profesora Miodka słowo "murzyn" jest neutralnie i nie powinno być traktowane jako obraźliwe. Co innego "czarnuch", ale jak źle trafisz to i za to i za to możesz dostać w mordę :P
Poziom: 39
krowi placek do chrobi dodano: 09.08.2015, 14:19
A tam taki dowcip:
Leci samolot pasażerski z pasażerami różnych ras i narodowości.
I … nastąpiła awaria. Żeby sie nie rozbic trzeba zmniejszyć tonaż. Po krótkiej acz nerwowej dyskusji postanowiono wyrzucać z samolotu pasażerów według ras w kolejności alfabetycznej.
Stewardessa wyczytuje:
- Afroamerykanie?
Cisza...
- Black people?
Cisza...
- Czarni?
Maleńkie murzyniątko trąca ręką swojego ojca w bok:
- Ojcze, już trzy razy nas wzywali! Dlaczego się nie odzywasz?
- Zapamietaj synu! My jesteśmy od zawsze Murzynami, Murzynami!!! A przed nami sa jeszcze Meksykanie...
Piterek [89.229.132.***] do maxplastic dodano: 09.08.2015, 14:24
Nie rozumiem porównania. W Gta mamy do czynienia z typowymi gangami ulicznymi, których interesy są zazwyczaj przyziemne. Bohaterowie to typowa "gangsta". Inne czasy. Jedynie Vice City można podciągnąć pod Mafie, ale robione jest to bardzo na wyrost :P

Ja cieszę się ze zmian w nowej Mafii, bo ile można podążać cały czas tymi samymi schematami. Jak już tyle pisze się o GTA to dobrym przykładem jest piątka, która bardzo różni się od pozostałych gier serii. Przed premierą też wiele osób narzekało na model jazdy, trzech bohaterów i informacje , że gta v będzie miało duże poczucie humoru. Jak wyszło po premierze każdy wie :P
Poziom: 33
Maciej2801 do chrobi dodano: 09.08.2015, 15:19
Murzyn pochodzi od Niemieckiego określenia Maurów a slave pochodzi id slowian którzy byli niewolnikami
Poziom: 12
mortiferuss dodano: 09.08.2015, 15:30
nie jestem rasistą ale murzyn nie no to tak jak by zamiast Snake dac raidena no zero zabawy pierwsze części Mafii rządziły
Poziom: 40
Kck1ola dodano: 09.08.2015, 14:29
Mnie tam nie przeszkadza czy murzyn czy Chińczyk lub nawet Polak,tak my też posiadamy tak zwane grupy zorganizowane na wzór mafii i też mają swój kodeks honorowy.
Gra nie musi być zła bo zmienia kanon poczekajmy na premierę-ocenimy po zagraniu.
Poziom: 32
mravg do Kck1ola dodano: 09.08.2015, 16:23
Masz racje ale mamy trailer jakis urywek gameplay wiec niektorzy komentuja i luz maja prawo.
Ale wydawanie wyroku na gre przez jej premiera tu sie zgadzam jest nieco na wyrost.
penguinspl [86.178.232.***] dodano: 09.08.2015, 16:40
Wszyscy narzekali na mafie 2 no to teraz bedzie dopiero lipa do dzisiaj pamietam 4/10 z eurogamer a dwojka wlasnie byla inna niz te gta misje pobaczne itd miala super klimat i fajan historie.
Poziom: 31
wwseba97 dodano: 09.08.2015, 17:12
Ludzie co tak twierdzą nie są lepsi od afro-amerykanów używających karty rasizmu bo śmietana jest biała...
[Mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi] Edytowano 1 raz. Ostatnio: 09.08.2015, 17:13
abc [91.240.197.***] dodano: 09.08.2015, 13:44
MA-FIA!!!! TO nie jest Mafia. Ten mulat to zwykły osiłek szukający zemsty - zabijaka. Tytuł powinien brzmieć GANG III lub coś w ten deseń. No i zresztą ta grupa osób to ludzie innej narodowości, mieszańce: Vito, ten mulat, afroamerykanka i Irlandczyk? Jaka to Mafia?
Poziom: 22
TheGrzelu do abc dodano: 09.08.2015, 15:30
Czyli on jest mulatem a ona afroamerykanką? A gdzie równość?
Ciemnoskórym bohaterem grać nie fajnie ale żeby miał takich znajomych to już lepiej?
Hantos980 [31.178.245.***] do TheGrzelu dodano: 09.08.2015, 17:56
Nie o to chodzi. Widziałeś w 19 czy 20 wieku czarnoskórego bossa Mafii?

Tak samo czepiano się, że nie ma czarnego bohatera w Wiedźminie.....Więc oni są rasistami na to wychodzi! Znaczy ja mam się przyczepić teraz, że czarny a nie biały bohater? Paranoja! Coraz więcej ludzi i twórców zamiast na prawdziwą zabawę płynąca z gry patrzy na pierdoły!
Poziom: 35
Say No To MicroShit dodano: 09.08.2015, 18:38
Za 50 lat to w USA beda same nygusy.
staramafiathebest [93.105.182.***] dodano: 09.08.2015, 19:36
powinni pozostawic ta serie w latach 40-50 a tak bedzie to drugie GTA i MAFIA stanie sie takim zwyklym przecietnym sandboxem.
Najgorsze co moze czekac ta serie to skonczenie jak ten badziew watch dogs...
Zepsuli swoją marke wedlug mnie i tyle.
Poziom: 18
zenzifreak dodano: 09.08.2015, 19:54
Gra traktująca o mafii musi być realistyczna, brutalna i mieć dobry scenariusz. Raczej się uda. :)
Poziom: 24
Evorkos dodano: 09.08.2015, 20:33
Nie rozumiem tej afery dotyczącego głownego bohatera. Mi jego kolor skóry nie przeszkadza. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 09.08.2015, 20:34
Poziom: 38
kain dodano: 09.08.2015, 20:45
Wg mnie jest mulatem a nie murzynki a z resztą dla mnie żadna to różnica bo chcę dobrą grę a kolor skóry bohatera jest dla mnie obojętny
Poziom: 25
PEEPer dodano: 09.08.2015, 20:55
Człowieku wytykasz innym ignorancję, ale tu nie chodzi tylko o to że jest czarny. Główny bohater Mafii 3 nie będzie w mafii. Będzie z nią walczył! To powinno się nazywać Kill the Mafia.

Mi osobiście nie przeszkadzają murzyny. Wolałbym nawet aby nasz ekipa była 100% czarnoskóra. Denerwuję mnie natomiast ta mieszanka multi-kulti. Niszczy to absolutnie wiarygodność gry, bo widać że jest to wypchnięte tylko dla poprawności politycznej.To wygląda wręcz komicznie. Jeśli chcę fabułę o problemach murzynów to najlepiej zobaczyć to z ich perspektywy. To jest zwykłe pójście na łatwiznę na poziomie Cod'a gdzie w armii muszą być czarni, azjaci, kobiety itp. Wątpie żeby z takim podejściem dało się wycisnąć autentyczną historię. Rockstar do gangu Groove Street w GTA: San Andreas nie dodał białych. Wiesz dlaczego? Bo ich celem nie było szerzenie propagandy, że wszyscy żyją w pokoju, tylko pokazać że czarne gangi wcale takiego pokojowego życia nie mieli jak ich biali sąsiedzi.

Tak dobrze czytacie w tym rozdziału Mafii który rozpoczyna Hangar 13 przeszkadzają mi biali! Edytowano 1 raz. Ostatnio: 09.08.2015, 20:56
Artak [78.150.233.***] dodano: 09.08.2015, 14:26
Komentarz ukryty [Pokaż]
noname [176.113.207.***] do Artak dodano: 09.08.2015, 20:57
Obejrzyj "American Gangster" , to pobudzi twoją wyobraźnie a na dodatek film jest oparty na faktach .
Poziom: 32
kamilinhoPL dodano: 09.08.2015, 21:11
Określenie ''Mafia'' przypisywanie jest do sycylijskiej lub włosko-amerykańskiej organizacji/rodziny przestępczej.Inne mafie nazywano ''Mafia rosyjka'', ''Mafia japońska'' , ''mafia chińska'' ,jeśli mówiono o ''Mafii'' to każdy myślał o włoskiej mafii. I nie chodzi tu o to czy główny bohater jest czarny,brązowy,czerwony czy żółty tylko o to,że ta seria od zawsze kojażona była z serią opowiadającej właśnie o WŁOSKIEJ mafii i takiej gry oczekiwał każdy fan poprzednich części.I tak jak ktoś już napisał cały ten tekst wygląda jak bronienie na siłe tej gry.To ,że mi się ona nie podoba to nie dlatego ,że jestem rasistą czy ignorantem a dlatego ,że oczekiwałem klimatu poprzedniczek.Do całości dodam jeszcze moje odczucia po obejżeniu gameplayu/trailerów:
Jest przemoc? - Jest i to fchuy przesadzonej przemocy!
Są pościgi i auta wybuchającego po każdym zderzeniu? - Są!
Jest murzyn i kobieta w składzie? - Są! Mniejszości i feministki będą zadowoleni!
Jest Vito? - Jest,co by starym fanom zamknąc ryjce i niech się cieszą...
No i przedewszystkim tytuł Mafia III jest? - Jest! A więc gra się sprzeda żerując na popularności poprzedniczek :D
2K misje uważam za udaną.
Poziom: 25
Gibsonn dodano: 09.08.2015, 21:31
Widzieliscie w ogole ten trailer?

Po pierwszych 5 sekundach zrozumialem o co chodzi tworcom z tym bialym murzynem - od zera do bohatera, to bedzie nie lada wyzwanie wspiąć sie tym burakiem na szczyty władzy, jedna z trudniejszych platynek sie kroi hehe i o to tworcom chodzi...
Poziom: 30
mark24 dodano: 09.08.2015, 23:24
Najważniejsze czy główny bohater będzie gejem lub czy chociażby będzie mógł flirtować z osobami tej samej płci. Jak nie to wiadomo - ignorancja, rasizm, katomocherowo etc. :/
Osobiście mam nadzieję, że okaże się gejem. Bo ja ignorantem nigdy nie byłem!
Poziom: 30
mikelsgrom dodano: 09.08.2015, 12:26
Przekreślanie gier przed premierą, ocenianie po grafice, ocenianie po trailerach. Choroba naszych czasów. Też się na tym często łapie. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 09.08.2015, 12:27
Poziom: 35
Saqurado do mikelsgrom dodano: 09.08.2015, 12:54
więc ocenianie po trailerach które do tego służą to choroba?;p
Loop19 [87.99.102.***] do mikelsgrom dodano: 09.08.2015, 12:55
A na jakiej podstawie określić czy gra jest fajna czy nie? Czy nam spasione czy nie?
Poziom: 32
mravg do Saqurado dodano: 09.08.2015, 12:59
Zadaniem trailera jest wzbudzenie zainteresowania.
Bazujac na grach i filmach niestety mamy przyklady wielu epickich trailerow ktore nie przekladaja sie ni jak na produkt.

trailer pozwala nam wyrobic sobie pewnego rodzaju opinie ale ocenianie produktu ktory nie jest jeszcze gotowy po trailerze to tak jak ocenianie ksiazki po okladce.

Przyklad1: Obejrzalem, trailer co to ma byc, jakis mulat? gdzie wloska mafia, rok 1968 zamiast czasow prohibicji to juz nie mafia gra do pupy. Gra na pewno bedzie kijowa.
To jest przyklad oceny i wydawania wyrokow na wyrost.
Przyklad2: Obejrzalem trailer to co zobaczylem nie przypadlo mi do gustu, coz poczeka sie na wiecej informacji, czy tez recenzje.
To jest przyklad opinii wyrazajacej watpliwosc bez oceny calego produktu.

:)
Poziom: 30
mikelsgrom do Loop19 dodano: 09.08.2015, 13:04
Zagrać? Recenzje? Opinie po premierze?
Poziom: 44
chrobi do mikelsgrom dodano: 09.08.2015, 13:05
Ja gry nie przekreślam, ale po trailerze/gameplay'ach jestem w stanie stwierdzić, że model jazdy będzie zły jeżeli nic z nim nie zrobią i epoka, w której ta część się będzie działa też nie przypadnie mi osobiście do gustu (nie licząc muzyki), bo uważam, że dla tematów mafinych najlepszy jest okres 1920-1950 w USA. Oczywiście poczekam na pierwsze recenzje i opinie graczy, może zmienię zdanie.
Poziom: 35
Saqurado do mravg dodano: 09.08.2015, 13:05
Komentarz ukryty [Pokaż]
Poziom: 30
mikelsgrom do Saqurado dodano: 09.08.2015, 13:08
Oceniłem po pierwszych trailerach The Order 1886, że to będzie najlepsza gra generacji. Recenzje, opinie, zagrałem i okazało się, że już o tej grze nie pamiętam. Co było nie tak?
Poziom: 44
chrobi do Saqurado dodano: 09.08.2015, 13:12
No to masz niesamowity dar jasnowidztwa :P Po pierwszym trailerze wiesz, czy gra nie obejdzie się bez problemów na starcie, nie będzie downgrade'u, nie zmieni się obiecana mechanika :D Ja czasem doznaję takiego "olśnienia" po premierze jak to napisałeś, ale na szczęście nie jestem głupi i nie kupuję gier w pre-orderze, czekam aż inni gracze-testerzy dadzą mi zielone światło. Chyba, że nie chodzi Ci o aspekt techniczny, a tematykę gry. W takim razie muszę Cię rozczarować, bo chyba każdy jest na tyle rozgarnięty, że wie co zamierza kupić na premierę xD Nie jesteś wybitny w takim wypadku.
Poziom: 30
mikelsgrom do Saqurado dodano: 09.08.2015, 13:12
To już wiadomo kto preordery składa po trailerach:D
Poziom: 39
krowi placek do chrobi dodano: 09.08.2015, 13:19
chodzi bardziej o to, że po trailerze można podzielić gry na 3 kategorie:
1. Gra spełnia moje wymagania -raczej kupię
2. Gra jest obiecująca, ale poczekam na recenzje
3. Gra mi nie odpowiada - raczej nie kupię

Poziom: 32
mravg do Saqurado dodano: 09.08.2015, 13:19
W Twojej ocenie jest?
Ominela mnie gra X - patrze o sa recki moze warto je sprawdzic. Mam prawo wyrokowac jaka jest gra?
Ogralem gre Y - empirycznie jej doswiadczylem - moge jasno napisac jaka jest moja subiektywna ocena.

Z ciekaowsci skoro masz dar przewidywania jak oceniles:
- Watch Dogs po prezentacji w 2012r? i czy ta ocena nie zmieniala sie im blizej bylo do premiery?
- Jak oceniles The Oder 1886 przed premiera?
- Jak oceniles DriveClub na bazie materialow i czy gra spelnila w dniu premiery Twoje oczekiwana?

Poziom: 32
mravg do krowi placek dodano: 09.08.2015, 13:24

krowi placek napisał:

chodzi bardziej o to, że po trailerze można podzielić gry na 3 kategorie:
1. Gra spełnia moje wymagania -raczej kupię
2. Gra jest obiecująca, ale poczekam na recenzje
3. Gra mi nie odpowiada - raczej nie kupię


No jasne i podobnie jest np z filmami.
Niemniej w wypadku gier mamy zazwyczaj wiecej materialow niz jeden trailer, a to sa kolejne trailery a to sa fragmenty (mniejsze lub wieksze z rozgrywki). Wiec kazdy kto po pierwszym trailerze ocenia i skresla produkt do tego stopnia ze nie obejrzy kolejnych materialow ktore moga przechylic szale - sam zamyka sobie droge.
Poziom: 39
krowi placek do mravg dodano: 09.08.2015, 13:31
Jasne, każdy wie jak to z trailerami w obecnych czasach jest, ale jakiś podział każdy sobie robi, bo na końcu wyszłoby, że na Boże Narodzenie mam listę z 20 tytułami do kupienia:) A i często wystarczy sam tytuł, jak ktoś nie trawi gier piłkarskich skreśla od razu PESa i FIFE, jak ktoś nie lubi gier multi skreśla takie gry, tak samo z platformówkami, RPG, muzycznymi itd.
Poziom: 44
chrobi do mravg dodano: 09.08.2015, 13:35

mravg napisał:

krowi placek napisał:

chodzi bardziej o to, że po trailerze można podzielić gry na 3 kategorie:
1. Gra spełnia moje wymagania -raczej kupię
2. Gra jest obiecująca, ale poczekam na recenzje
3. Gra mi nie odpowiada - raczej nie kupię


No jasne i podobnie jest np z filmami.
Niemniej w wypadku gier mamy zazwyczaj wiecej materialow niz jeden trailer, a to sa kolejne trailery a to sa fragmenty (mniejsze lub wieksze z rozgrywki). Wiec kazdy kto po pierwszym trailerze ocenia i skresla produkt do tego stopnia ze nie obejrzy kolejnych materialow ktore moga przechylic szale - sam zamyka sobie droge.

Dokładnie, na szczęście żyjemy w czasach gdzie dostęp do informacji jest praktycznie nieograniczony i możemy grę "obejrzeć" pod każdym kątem przed premierą. Trailery to tylko zajawka tego co gra ma do zaoferowania, często mijają się z rzeczywistością dlatego dla mnie nie są w żadnym stopniu wyrocznią przy kupowaniu produktu. Gameplay'e dają już szersze spojrzenie na produkcję i mogą stanowić o przechyleniu naszej opini na korzyść kupienia gry. Jednak dla mnie najbardziej wartościowe są recenzje gier (głównie moich ulubieńców z GameSpot'u) i opinie użytkowników (nie tych z metacritic, bo tam zazwyczaj albo ktoś wystawia grze ocenę 10/10, albo 0/10 - za duży rozrzut). Dlatego nie kupuję pre-orderów, bo zbyt dużo rzeczy może na premierze nie wypalić, więc spokojnie czekam i analizuję, bo mam szacunek do swoich pieniędzy. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 09.08.2015, 13:36
Poziom: 28
emil_piki do Saqurado dodano: 09.08.2015, 14:23
od kiedy to trailery służą do oceniania gry? może niech recenzenci nie grają w gry bo po co tracić czas skoro można obejrzeć trailer?
Poziom: 35
Saqurado do mikelsgrom dodano: 10.08.2015, 00:33
ty. widocznie masz mało doświadczenia i dajesz się nabierać na byle co. w the order poza grafiką nie podobało mi się nic, a brak multi całkowicie pogrążyło tę grę, zanim zdążyła wyjść. to że grę można ocenić po trailerze nie znaczy że ocena musi być trafna. nie każdy się zna po prostu. ja osobiście nigdy nie byłem w twojej sytuacji. zawsze dostaję to czego się spodziewałem.
Poziom: 35
Saqurado do chrobi dodano: 10.08.2015, 00:45
to nie dar jasnowidzenia, tylko rozsądek i wyciąganie wniosków. To że mogę sobie wyrobić opinię, nie znaczy że nie mogę jej zmienić, gdy gdy zmieni się coś w ocenianym przeze mnie tytule. to równie głupie podejście. gdybyś przeczytał komentarz do którego się ustosunkowałem, wiedziałbyś do czego piję. a skoro wg. ciebie to normalne, to po co chcesz dyskutować, jeśli dla cb jest to normalne;p mi chodziło o przypadki gdy ktoś musi zagrać żeby ocenić, a takich ludzi pełno. co chwile w jakimś temacie gdzie pojawia się krytyka, zaraz można przeczytać złotą myśl nie grałeś nie oceniaj.
Poziom: 35
Saqurado do emil_piki dodano: 10.08.2015, 00:47
w zasadzie recenzji to ja nie czytam bo wystarczy mi gameplay. więc zgoda może tak być.
Poziom: 30
McMacio dodano: 10.08.2015, 04:52
Mafia i Mafia 2 miały w sobie to coś co zmuszało do ukończenia gry.. myślę że z trójką będzie podobnie :)
erotyk [84.40.140.***] dodano: 10.08.2015, 01:32
Komentarz ukryty [Pokaż]
Poziom: 25
PEEPer do erotyk dodano: 10.08.2015, 01:37
Na serio co ciekawego jest w tym co napisałeś? Whatever, pewnie nawet nigdy w pracy nie byłeś, gimbusie.
Poziom: 35
Cherubinek do erotyk dodano: 10.08.2015, 06:15
Całe życie z wariatami;-D
Poziom: 28
emil_piki do erotyk dodano: 10.08.2015, 10:04
ma chłop fantazję, ale żeby paznokcie obcinać do ust... o takiej dewiacji to jeszcze nie słyszałem :)
Poziom: 27
Cyrric dodano: 10.08.2015, 14:06
a mi sie wydaje ze kazdy tu glosuje, wyraza swoje zdanie a i tak bedzie czul dyskomfort z grania ta postacia
Poziom: 19
szyhon dodano: 09.08.2015, 12:29
To może być rzeczywiście dobra gra. Mafia to nie tylko Sycylia i Godfather. Chociaż jestem fanem serii Ojca Chrzestnego to nareszcie jest szansa na powiew świeżości w tym temacie.
Poziom: 35
Cherubinek do szyhon dodano: 10.08.2015, 06:13
Świeżości bo koleś będzie czarny? Proszę Cię...
kotek [88.156.137.***] do szyhon dodano: 10.08.2015, 10:00
swiezosc to wlasnie lata 40-50 i sycylia, po co kolejny sandbox w nowszych latach przypominajacy gta czy watch dogs tu zadnej swiezosci nie bedzie...
Poziom: 19
szyhon do Cherubinek dodano: 10.08.2015, 14:46
Nie bo być może mafia będzie pokazana od innej strony, a nie głowa konia pod pierzyną itd, itp. Większość nie może zrozumieć jak murzyn może być szefem mafii, to jest jakiś absurd w USA Frank Lucas trząsł światem narkotykowym aż miło. No, ale większość słyszała tylko o Al-u Capone i Michel-u Corleone. Wydaje mi się, że ta gra będzie chciała nakreślić różnice między poszczególnymi typami mafii. Dlatego myślę, że może wnieść coś nowego ....
Poziom: 19
szyhon do kotek dodano: 10.08.2015, 14:51
Temat włoskiej mafii jest moim ulubionym ograłem Ojca Chrzestnego, ograłem Mafie 1,2. Obejrzałem dosyć sporo filmów i może dlatego nie mam nic przeciwko takiemu obrotowi sprawy. Franklin w GTA V też był czarny i nikomu to nie przeszkadzało.
Mafia [94.154.25.***] dodano: 10.08.2015, 16:44
Mowcie co chcecie ale nie chce grać jakimś arabo - murzynem z domieszką vina disela. Vito scalleta był i jest myślę narazie topowym bohaterem Mafii i powinna być kontynuacją dwójki.Co sie stalo z joem czy zostal zabity a jezeli tak to pokazanie jego smierci .zemsta vity scallety na Leo galante . akcja w empire bay i lost heaven.Wolę takie coś niż jakaś nową słabą historyjke napisana na kolanie.Zobaczcie jaką popularność ma trailer Mafi a jak popularność miał trailer GTA 5 .Przepaść.
Poziom: 15
Kris89 dodano: 10.08.2015, 18:51
Co do tego kim będziemy grać, tzn. jaką "rasą". Generalnie nie ma to znaczenia. Bo to detal, choć będąc szczerym, z murzynką do łóżka bym nie poszedł. Dla wielu to może być przejaw rasizmu ... i spoko. Wolę rasę kaukazką. I to samo tyczy się bohaterów gier. Wolałbym grać kimś o białej karnacji.
Tak samo wolałbym mieć białe dziecko a nie czarne. Małe uprzedzenia? No cóż.

Natomiast, jest jeszcze druga strona medalu. A ta druga strona to jakieś 90% gry. Jak będzie klimat. W powietrzu będzie się unosić muzyka z tamtych lat, ulicami będą jeździć samochody z dobrze brzmiącymi silnikami - to będzie coś. Dodatkowo, te auta i bronie powinny oddać to co przedstawiać powinny - realizm. Bo jak widzę, że auta latają jak balony, to odechciewa mi się grać w grę i zaczynam myśleć, czy sobie nie zobaczyć jej na YT.
I wtedy będzie mi zwisać czy on jest mulatem czy białym. O ile nie zrobią z niego irytującego głupkowatego, tekturowego bohatera, który w myśl uprzedzeniom, powinien raczej zamiatać chodniki a nie być główną postacią gry.

Poza tym, jest w tym jeszcze jeden szczegół. Taka mała szpileczka.
Gdyby Nie To, Że Teraz Wszędzie Wciska Się to Równouprawnienie, Poprawność Polityczną I Inne Bzdury Samozwańczych Zbawców Mniejszości (jeszcze mniejszości, choć już nie wszędzie) To Ludzie By Się Tak Nie Rzucali O Kolor Skóry, Czy Orientację.

Ale jak wciska się nos pod lufę naładowanego pistoletu, to trzeba się liczyć z tym, że kiedyś może on wypalić.
Poziom: 26
Szkarad dodano: 09.08.2015, 19:42
,,Nie podoba mi się główny bohater, bo moim zdaniem nie pasuje do gry jaką w moim mniemaniu Mafia powinna być" - czy to jest rasizm lub ignorancja?
Poziom: 25
PEEPer do Szkarad dodano: 10.08.2015, 00:30
Nie wiem co za beton Cię zminusował ale wiem że przeczy on definicji rozsądku i oświecenia. Inteligentna osoba potrafi dyskutować, betony narzucające na wszystkich ideologie, minusować z powodu bólu d*py bo ktoś ma inne zdanie od nich. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 10.08.2015, 00:31
Poziom: 26
Szkarad do PEEPer dodano: 10.08.2015, 10:08
Hehe no święta racja :)
Poziom: 26
Szkarad do PEEPer dodano: 10.08.2015, 10:09
Za kare wbije mu na profil i polece po kazdym komentarzu xdd popamięta mnie
Poziom: 39
krowi placek do Szkarad dodano: 10.08.2015, 13:48
Co za bałwan. Nie masz innych rozrywek w wakacje?
Poziom: 39
krowi placek do PEEPer dodano: 10.08.2015, 13:50
Ale jednak ty masz ból dupy, bo tamten ma inne zdanie. Więc jesteś zakłamany, potrafisz dyskutować, ale tylko jak ktoś ma takie samo zdanie, jak nie ma to je narzucisz. Czyste lewactwo, brawo!
Poziom: 25
PEEPer do krowi placek dodano: 10.08.2015, 14:36
Ja coś narzucam? Nie chcę mi się nawet dyskutować w tym temacie. Po prostu wytknąłem hipokryzję użytkownika ''Jarsston''.
Poziom: 39
krowi placek do PEEPer dodano: 10.08.2015, 14:40

PEEPer napisał:

Nie wiem co za beton Cię zminusował ale wiem że przeczy on definicji rozsądku i oświecenia. Inteligentna osoba potrafi dyskutować...


Dał tamtemu minus i dlatego twierdzisz, że jest betonem? Brak mu rozsądku? Inteligentna osoba potrafi dyskutować? To czemu tego nie robisz? Minusować bo ktoś ma inne zdanie? A co robisz innego? To samo. Więc w czym problem? A co, gość nie może mieć swego zdania? A jak ma to jest betonem bez rozsądku? Czytasz czasem to co piszesz?
Poziom: 25
PEEPer do krowi placek dodano: 10.08.2015, 14:46
Spokojnie bo wybuchniesz. Denerwują mnie osobniki minusujące, rozsądne nie obrażające nikogo komentarze, szczególnie że wcześniej ten osobnik napisał komentarz wywyższający się nad ignorantami (jak sam napisał) czyli powinien mieć pewne standardy, jak ja to ująłem człowieka ''oświeconego''.
Poziom: 39
krowi placek do PEEPer dodano: 10.08.2015, 14:51
Swoją drogą, skąd jest ten cytat? Bo nie ma go w żadnej innej wypowiedzi. Nie moja wina, że mu się odpowiedź nie wkleiła. Może nie zrozumiałem kontekst.
Poziom: 39
krowi placek do krowi placek dodano: 10.08.2015, 15:09
No jednak moja wina, bo nie zakumałem, że to odpowiedź, to zmienia postać rzeczy:) Nawet się z wami zgadzam, z tym że minusowanie od góry do dołu, to kiepski pomysł.
Poziom: 26
Szkarad do krowi placek dodano: 10.08.2015, 19:10
krowi placek xd peace yo
Mafia [94.154.25.***] dodano: 10.08.2015, 19:29
Wypuścili trailer z murzynem i ilu rasistow wyszlo na światło dzienne.95% populacji to radości .i bardzo dobrze bo murzyny to pokolenie plemion murzyńskich które nie potrafiło spier... przed siatką.pzdr białą rase
Poziom: 26
Jarsston dodano: 09.08.2015, 12:36
Ci co tak właśnie narzekają na głównego bohatera to są po prostu ignoranci. Po prostu za dużo nagrali się gier, gdzie główna postać jest biała, a teraz nagle gdy mają postać o ciemnej karnacji to mało co zawału nie dostaną. Jak grali w Sleeping Dogs to też bulwersowali się, że główny bohater to chińczyk? Mi obojętne kim gram, ważne, by postać była dobrze nakreślona, jak i postacie poboczne.
Poziom: 26
sullivan_1989 do Jarsston dodano: 09.08.2015, 18:36
Najlepsze jest to, że nikt nie miał problemó z kolorem skóry przy okazji GTA: San Andreas.
BTW. Ci "wielcy fani" mafii i kina gangsterskiego, którzy tak narzekają zapominają o tym, że bohaterowie jednego z najlepszych filmów gangsterskich w historii również oficjalnie nie należeli do mafii. W dodatku - rany boskie! - jeden z nich był irlandczykiem. Ktoś wie o jakim filmie mówię? Edytowano 3 razy. Ostatnio: 09.08.2015, 18:38
Silent [83.31.226.***] do sullivan_1989 dodano: 10.08.2015, 11:26
Oj były problemy i z San Andreas. A najlepsze jest to, że mimo tych płaczów "wszyscy" teraz tęsknią za klimatami San Andreas ;)
Poziom: 26
sullivan_1989 do Silent dodano: 10.08.2015, 21:42
Jak widać zdążyłem już zapomnieć :) Taka jednak prawda, że teraz większość ludzi tęskni właśnie za rozbujanymi czarnymi ziomkami z San Andreas, a narzekają na czarnego bohatera Mafii 3. Ja osobiście jednak bardziej cenię sobie styl i klimat Vice City. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 10.08.2015, 21:43
FAN [78.9.2.***] dodano: 09.08.2015, 18:39
Mafia 1 i 2 są połaczone fabułą, kto skończył Mafie 1 i pamięta dokładnie zakończenie to wie, że w 2 części jechało się zabić głównego bohatera z jedynki i w czasie misji towarzyszyła nawet muzyka z jedynki.

Część 3 i 2 będą też połączone.. Jeśli okaże się że np któryś z bohaterów 3 częsci zgonie z rąk syna protagonisty z 1 części gra zasłuży na oskara :)
Poziom: 26
sullivan_1989 do FAN dodano: 09.08.2015, 22:16
W wersję z synem wątpię. Oficjalnie Tommy miał tylko jedno dziecko - córkę. Z drugiej jednak strony jeśli urodziła się ona w połowie lat 30. (mniej więcej w tym czasie Tommy żeni się z Sarah) to w trzeciej części mogłaby być przed czterdziestką. Biorąc to pod uwagę, córka bohatera pierwszej Mafii mogłaby wziąć udział w jakimś wątku pobocznym, lub też mieć znaczący wpływ na fabułę Mafii 3. Wszystko jest możliwe :)
Poziom: 32
Lilim do FAN dodano: 11.08.2015, 12:03
Pierwsze 2 części nie były ze sobą połączone, akcja z egzekucją została wstawiona na siłę i nic się tam nie zgadzało - data, rok, nawet ubiór i broń. O ile pamiętam kolor samochodu był tylko OK. Często było to wytykane przy MII, bo próbowali w ten sposób zrobić ukłon w stronę fanów pierwszej części, a wyszło to bardzo źle.
Poziom: 23
KamiLLenTe dodano: 11.08.2015, 12:57
Ja nie mam kompletnie nic do czarnoskórych i rasizm dla mnie do debilstwo, ale do Mafii mi po prostu nie pasuje. W takim GTA najbardziej lubię nygasów (:D), ale Mafia jednak powinna mieć inny styl. A teraz to przypomina właśnie GTA.
Hantos980 [31.178.245.***] do KamiLLenTe dodano: 11.08.2015, 13:19
Koleś nawet wygląda jak lekko jaśniejszy Franklin:)

Komentarze (91 opinii) Skomentuj

Cykle

Publicystyka Ranker Retrogranie Perły poprzedniej generacji Felieton Tanioszka Cyfraki

Reklama

Trofea Rocketbirds 2: Evolution

Rocketbirds 2: Evolution
  • Platyna 1
  • Platyna 6
  • Platyna 9
  • Platyna 13
  • | Razem: 29

Reklama

Miesięcznik PSX Extreme

Najnowsze w Bazie gier

zamknij [x]
Informujemy, że strona www.pssite.com korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.