Publicystyka Daniel Stroński
07.09.2014
10 ciekawostek o Destiny, które musisz znać przed premierą gry
Destiny w bazie gier
10 ciekawostek o Destiny, które musisz znać przed premierą gry

Pierwsza zapowiedź 5 lat temu? Pół miliarda budżetu? Premiera Destiny (PS4) już we wtorek, a my przedstawiamy dziesięć ciekawostek o nadchodzącej grze Bungie, które warto poznać zanim wcielicie się w Strażnika i zawalczycie z Upadłymi.

Zapowiedź Destiny w Halo 3: ODST

Tworzenie gier wideo to bardzo złożony proces – wszystko zaczyna się od pomysłu, który z czasem ewoluuje w zalążek gry, często diametralnie innej od początkowego zamysłu. Wczuć się muszą projektanci i reszta specjalistów w studiu, a wydawca też nie sypnie groszem, jeśli nie dostrzeże w pomyśle potencjału.

Dlatego chociaż nadchodząca gra Bungie została oficjalnie ujawniona dopiero w lutym 2013, prace nad Destiny rozpoczęto znacznie wcześniej. Pierwsza wskazówka pochodzi z wydanego w 2009 roku Halo 3: ODST – na początku jednej z misji możemy znaleźć znajomą dziś grafikę z dopiskiem „Destiny awaits”. Nie ma tu miejsca na przypadek – okres dewelopingu wyniósł co najmniej 5 lat:

Popularność grywalnych wersji alpha i beta

Wczesne wersje gry cieszyły się ogromną popularnością wśród graczy - w dostępnej wyłącznie na PlayStation 4 wersji alpha, w której oddano do dyspozycji kreator postaci, kilka misji i tryb PvP, gracze rozegrali prawie 6,5 miliona publicznych sesji! Zobaczcie zresztą statystyki: 

  • 4,002,737 zabójstw z ciężkiej broni

  • Rozegrano 6,461,871 sesji gier

  • Dołączono do 667,966  publicznych sesji

  • Przechwycono 6,850,773 punktów kontrolnych w trybie Crucible

  • 21,687,298 zabójstw z wykorzystaniem superumiejętności

  • 21,782,610 zabójstw z użyciem broni pomocniczej

  • Zabito 60,491,944 Upadłych

  • Zebrano 2,819,211 świetlnych kul

  • 1,195 przyznanych medali deathless w trybie Crucible

  • 4,356 rozjechanych graczy przez Sparrowa

  • 149,522,313 zabójstw z głównej broni

O wiele bardziej rozchwytywanej becie, do której ostatecznie dostęp uzyskali wszyscy chętni, udało się zaś wykoleić PlayStation Network - któż by się spodziewał?

  • 4,638,937 graczy

  • 6,500,000 stworzonych postaci

  • 853,235 maksymalnie graczy naraz 

  • 88,384,720 rozegranych sesji gier

  • Statystycznie 20% czasu gry gracze spędzali w Wieży

  • 3,704,508,840 zabójstw i 164,413,177 śmierci w trybach PvE

  • 97% rozpoczętych public eventów zakończonych sukcesem

  • 61,919,895 wskrzeszonych towarzyszy

  • 350,001,062 zabójstw innych graczy

  • 123,650,016 przejętych stref

  • 167,380,061 zabójstw główną bronią

  • 54,675,685 zabójstw bronią dodatkową

  • 14,813,794 zabójstw bronią ciężką

  • 544,847 graczy rozjechanych pojazdami

  • 1,010,401 wzięło udział w The Iron Banner

Udostępniona misja na Księżycu z lipcowej bety skupiła największą liczbę graczy naraz w historii gier sieciowych nowej generacji! Lecz oddanie ludziom do zabawy wczesnych wersji gier to nie tylko kreowanie hype’u – feedback milionów graczy pozwala na efektywniejsze szlify. W kwestii zmian pisano o osłabieniu potężnego czołgu w potyczkach PvP, a dodatkową moc zyskają bronie typu hand cannon i pulse rifle.

Znane nazwiska w kosmosie

U boku Martina O'Donnella i Michaela Salvatoriego, osób odpowiedzialnych za ścieżkę dźwiękową w serii Halo, stanęła gwiazda Beatlesów - Paul McCartney. Jak doniosło The New York Times, artysta pracował nad soundtrackiem przez cztery lata.

W trakcie zabawy nieustannie towarzyszyć nam będzie również głos Petera Dinklage’a – aktora znanego głównie z roli Tyriona Lannistera w serialu Gra o Tron. Dinklage użyczył głosu robocikowi o sztucznej inteligencji imieniem Ghost, który dostarcza bohaterowi informacji o świecie i pomaga podczas misji.

bungie destiny playstation 3 playstation 4 radość ranker wideo