Newsy Sebastian Kasparek
19.05.2017 18:14
| PS4 | PS3 | PS One |
Twórca Wiedźmin 3 mówi o swoich najważniejszych grach z PlayStation
Twórca Wiedźmin 3 mówi o swoich najważniejszych grach z PlayStation

Konrad Tomaszkiewicz to pracownik CD Projekt Red, który między innymi pełnił rolę reżysera Wiedźmin 3: Dziki Gon i obu dodatków. Utalentowany twórca gier został przepytany o ulubione tytuły kojarzone z PlayStation i ich wpływie na jego życie oraz karierę.

Konrad Tomaszkiewicz to nie tylko twórca gier, ale i zapalony gracz. Minęły już dwa lata od czasu premiery Wiedźmin 3: Dziki Gon. Do tego od niedawna fani świętują z okazji ogłoszenia serialu powstającego we współpracy z wytwórnią Netflix. Nastał więc świetny moment, aby przepytać jednego z twórców o jego ulubione gry z PlayStation.

Wiedźmin - powstaje serial od Netflix!

Serwis PlayStation.Blog przeprowadził krótki wywiad, którego tematem przewodnim były ulubione gry i ich wpływ na życie Konrada Tomaszkiewicza. 

1. Pierwsza gra z PlayStation, którą ogrywałeś?

Moją pierwszą grą z PlayStation był Tekken 3. Ogrywałem go długo na lokalnych automatach arcade zanim kupiłem konsolę. Od kiedy byłem dzieckiem interesowałem się sztukami walki i to, co najbardziej utkwiło mi w pamięci na temat tej gry to niesamowite animacje. W sposób w jaki postacie się poruszały i walczyły był wspaniały. Tekken 3 i Eddy Gordo to bardzo istotny powód, który spowodował, że kilka lat później zacząłem trenować Capoeirę.

2. Gra, która spowodowała, że sam zapragnąłeś je tworzyć?

Pierwsze kroki w produkcji gier stawiałem przed premierą PlayStation. Jeszcze kiedy większość komputerów na rynku nie posiadała dysków twardych, a te które je miały bazowały na kasetach. Pamiętam przepisywanie kodu gry z "Bajtka", starego polskiego magazynu komputerowego. W ten sposób miałem dostęp do różnych produkcji.

Jeśli miałbym wymienić grę, która sprawiła, że zachciałem zostać ich twórcą byłoby to Monkey Island i/lub Eye of the Beholder.  Ta pierwsza miała w sobie coś, co mnie przyciągało za sprawą swej dziwnej narracji. Eye of the Beholder to z kolei produkcja, która po raz pierwszy sprawiła, że czułem się jej częścią, a nie tylko, że po prostu w nią gram.

3. Gra z PlayStation, której chciałbyś być autorem?

Jestem wielkim fanem gier RPG. Kocham w nie grać tak samo, jak je tworzyć. Nie miałbym jednak nic przeciwko pracować nad tytułem Naughty Dog jak Uncharted czy The Last of Us. To pozycje bardzo nastawione na opowiedzenie historii, pełne akcji i silnego pokładu emocjonalnego

4. Gra, w którą wsiąknąłeś na więcej godzin niż w jakąkolwiek innej?

Gry, którym poświęciłem najwięcej czasu to seria Souls (licząc Bloodborne) oraz Nioh. Rozgrywka skupia się bardzo na rozwijaniu postaci i statystyk podobnie, jak i na umiejętnościach posiadanych przez gracza. Niektóre starcia w tych grach są bardzo wymagające, przykładowo Wielka Żaba z Nioh. Musisz długo grać i sporo umierać, aby następnie rozwikłać tego typu problemy. Po wszystkim uświadamiasz sobie, że jest godzina 16:00 i musisz się szykować do roboty. Potem wszystko się powtarza.

5. Ostatnia gra, która spowodowała, ze zmieniłeś myślenie na temat medium?

Jak wspomniałem wcześniej - jestem wielkim fanem gier RPG. Jednym z najważniejszych aspektów tego gatunku jest historia. Grając w gry jest to jeden z najważniejszych elementów, na których się skupiam. Produkcja, która spodowała, że zastanowiłem się nad narracją w grach wideo było Heavy Rain. Pozycja posiadała dużo mocnych momentów, które zostają z Tobą na długo po napisach końcowych. 

6. Ostatnia ścieżka dźwiękową, która nuciłeś pod prysznicem?

Będę musiał wymieniać Wiedźmin 3: Dziki Gon. Bardzo długo pracowaliśmy nad muzyką z Marcinem Przybyłowiczem. Z tego powodu czuję się do niej bardzo przywiązany. Uważam także, że jest po prostu bardzo dobra. Słuchanie jej ciągle podczas testowania gry mogło wpłynąć na moją opinię. Mówiąc krótko - wątpię, abym mógł się jej pozbyć z głowy przez najbliższe kilka lat. 

7. Ostatnia gra, która spowodowała, że oglądałeś napisy końcowe do końca?

"Mam tendencję kończyć wszystkie zaczęte gry, ale tylko kilka z nich sprawia, że oglądam listę płac od początku do końca. Ostatnią z takich gier było chyba The Last of Us. Granie w nią to istny emocjonalne roller coaster i kiedy się zatrzymał, to zostałem rozłożony. Skończyło się na tym, że obejrzałem całe napisy końcowe, głównie dzięki świetnej ścieżce dźwiękowej. Jeden z moich przyjaciół, który pracował przy Wiedźminie był częścią zespołu tworzącego The Last of Us i chciałem go tam wychwycić.

8. Twoja ulubiona gra wieloosobowa?

To akurat proste - Battlefield. Spędziłem długie dni, a nawet dłuższe noce grając w gry z tej serii z przyjaciółmi. Nie pamiętam żadnej innej gry, która oferowałaby tyle wolności i epickich doświadczeń podczas gry wieloosobowej.

Jak się zapatrujecie na wypowiedzi Konrada? Jesteście w stanie wymienić własne typy na podobne pytania? 

cd projekt konrad tomaszkiewicz playstation playstation 4 wiedźmin 3
Źródło: https://blog.eu.playstation.com/2017/05/19/my-life-in-games-the-witcher-3s-konrad-tomaszkiewicz-picks-his-favourite-playstation-titles/