9506V

Tryb Turbo na PS4 sprawia, że gry działają nawet 40% lepiej!

Tagi: playstation 4 playstation 4 pro ps4 pro wideo

Tryb Turbo na PS4 sprawia, że gry działają nawet 40% lepiej!

Tryb Turbo, który został wprowadzony w aktualizacji 4.5 w PS4 na razie dostępny jest w formie testowej. Na papierze miał on poprawić działanie gier na PS4 Pro, które nie dostały specjalnej aktualizacji. I od razu w wielu przypadkach można zauważyć było różnicę. Ale większość czekała na fachowy materiał ekipy Digital Foundry, który właśnie się pojawił.

Wiedzieliśmy już, że zdecydowana większość gier na PS4 Pro w trybie Turbo działa lepiej. Digital Foundry przynosi nam dowody w postaci pomiarów w kilku jak na razie przetestowanych grach. Jednocześnie można wywnioskować, że tryb Turbo to nic innego jak odblokowanie wyższego taktowania GPU i CPU w starszych grach. Mogło być lepiej, ale Sony uznało, że w imię kompatybilności, połowa chipu graficznego będzie nieaktywna.

Tryb Turbo w PS4 Pro - Co daje? Jak działa?

Przekłada się więc to na 14% wzrost w płynności gier, które ograniczane były przez GPU oraz około 30% więcej klatek na sekundę w grach, które ograniczone były przez słaby procesor PS4. Oczywiście jak już pisaliśmy, gry bez łatki pod PS4 Pro nie będą wyglądały lepiej, po prostu będą płynniejsze co potwierdziło Digital Foundry. Jakie więc mamy skoki wydajności?

Z gier, które na ten moment przetestowano, poprawa płynności gry prezentuje się następująco:

  • Assassin's Creed Unity: ~20-22 FPS -> 29-30 FPS
  • Battlefield 4: ~40 FPS -> 58-60 FPS
  • Bioshock Infinite: ~50 FPS -> praktycznie stałe 60 FPS
  • Killzone: Shadow Fall: ~35 FPS -> ~40 FPS
  • Mighty No.9: ~45 FPS -> ~60 FPS
  • Mirror's Edge Catalyst: ~57 FPS -> praktycznie stałe 60 FPS
  • Project Cars: ~30-40 FPS -> ~45-60 FPS
  • Shantae: Half Genie Hero: 50 FPS -> 60 FPS
  • Tomb Raider Definitive Edition: ~45 FPS -> ~55 FPS

DigitalFoundry zapowiedziało już plany osobnych materiałów z Wiedźmin 3: Dziki Gon, Just Cause 3 i innymi, popularnymi produkcjami. Jeśli więc interesują was dokładne ulepszenia w tych grach - musicie poczekać. Ale wniosek jest jeden - Tryb Turbo działa i sprawia, że niektóre gry zyskują drugie życie. I trochę szkoda, że Sony nie odblokowało pełnej mocy GPU, ale z drugiej strony - deweloperzy nie mieli by powodu by pracować nad porządnymi aktualizacjami.

Podoba ci się tekst? Podziel się nim!

Komentarze (70) Skomentuj

Poziom: 32
c3urny dodano: 09.02.2017, 13:59
Wiadomo kiedy bedzie ten update dostepny?
Poziom: 56
Musiol do c3urny dodano: 09.02.2017, 14:01
Za miesiąc, maksymalnie dwa. Po poprzednich betach tyle czasu mijało.
Poziom: 27
turbopuszek dodano: 09.02.2017, 14:15
Z tego co czytałem do Just Cause 3 to dzięki temu zupełnie inna gra..teraz to normalny just cause a nie Max slowmo Payne w tropikach..
Poziom: 6
mezaut do turbopuszek dodano: 09.02.2017, 14:50
Jestem w połowie pograłbym w lepszej jakości, ale za dwa miechy kiedy to się update pojawi pewnie skończę:)
Kulfon [109.241.188.***] dodano: 09.02.2017, 14:53
Odczulem moc w pro i wydaje mi się że teraz ta konsola może pociągnąć nawet 8k to nie żart Red Bull doda ci skrzydel
Poziom: 30
assassin1044 dodano: 09.02.2017, 15:00
Kurde... Niby fajnie i nawet sie zastanawiam czy nie wymienić na Pro ale z drugiej strony więcej fps w multiplayerach? WTF? Przecież mówili że nie będą dzielić graczy, a różnica 10fps w MP jest kolosalna.
Poziom: 56
Musiol do assassin1044 dodano: 09.02.2017, 15:01
Mówili, że nie będzie sytuacji pokroju 30 FPS kontra 60. Jesli gra docelowo miała działać w 60 FPS jak BF4, ale działała w 40, to ... nic dziwnego, że na mocniejszym sprzęcie działa bliżej tego, co zapowiadano :D
Poziom: 32
RustedCreation dodano: 09.02.2017, 14:15
Heh, na pewno takie Mighty No.9 i Shantae: Half Genie Hero były ograniczone przez słabe GPU i CPU ;)
Poziom: 56
Musiol do RustedCreation dodano: 09.02.2017, 14:43
A o optymalizacji słyszał? Tam gdzie jest słabsza, tam więcej mocy nadrabia braki.

A jeśli coś tworzone jest na Unity czy UE3, które źle radzi sobie na słabym CPU, tam dodatkowe 500 MHz w taktowaniu robi sporo różnicy. Tak jak 111 MHz na GPU.
Poziom: 32
RustedCreation do Musiol dodano: 09.02.2017, 15:16
Słyszałem, takie Naughty Dog pewnie też ;)

Ale developer który wydaje platformówkę 2D na PS4, która nie potrafi utrzymać 60 FPS'ów, chyba nie.

Z jednej strony fajna sprawa dla posiadaczy PROsiaka, ale boję się, że developerzy będą coraz bardziej leniwi, co odbije się na "tych gorszych graczach".
Sebolinek [94.254.147.***] dodano: 09.02.2017, 15:39
Fajnie gry działają 40% lepiej i sprzęt 40% szybciej się będzie zużywac xD
krS [109.196.114.***] dodano: 09.02.2017, 14:03
Jestem ciekaw jak sobie poradzi The Last Guardian...
Poziom: 32
duxdaro do krS dodano: 09.02.2017, 15:42
The Last Guardian na prosiaku w FullHD chodzi bez żadnego problemu.
Poziom: 19
Scoiko dodano: 09.02.2017, 15:45
Drodzy redaktorzy, albo ktokolwiek z użytkowników portalu, macie wiedze na temat tego jak tryb turbo w ps4 pro przekłada sie na gry w vr i dla całego sprzetu ps vr?
Poziom: 19
Scoiko dodano: 09.02.2017, 15:45
Drodzy redaktorzy, albo ktokolwiek z użytkowników portalu, macie wiedze na temat tego jak tryb turbo w ps4 pro przekłada sie na gry w vr i dla całego sprzetu ps vr?
Poziom: 19
marcing131 do Scoiko dodano: 09.02.2017, 15:56
to tylko dotyczy ps4 pro?
Poziom: 17
Avaranche dodano: 09.02.2017, 16:05
I to jest dobry powód do kupna Pro, a nie to 4K po liftingu
Mara [2.31.203.***] dodano: 09.02.2017, 14:17
Komentarz ukryty [Pokaż]
Poziom: 26
Satanic_Sephiroth do Mara dodano: 09.02.2017, 16:05
Stać Cię na VR, ale konsolę dla brata "sprzedałeś w prezencie"?
Poziom: 38
Noobmordulec do Mara dodano: 09.02.2017, 16:18
brałeś dziś lekarstwa?
Poziom: 25
czaczi87 do Satanic_Sephiroth dodano: 09.02.2017, 16:28
Też to chciałem napisać. Coś słaby ten prezent, no chyba, że oddał bratu za symboliczną stówę.

Btw. Takiej ściany tekstu pozbawionego interpunkcji, polskich znaków czy też jakiegokolwiek sensu już dawno nie widziałem.
Poziom: 38
Artik dodano: 09.02.2017, 16:23
Zrozumiałbym gdyby wyraźnie zmianie uległa grafika, ale 3 FPS w Mirror's Edge Catalyst co mnie rozśmieszyło, albo parę FPS w innych grach mnie wali.
Przecież wiadomo że nawet PRO jest takie jakie jest i " z pustego nawet Salomon nie naleje".
Więc jak nie idzie to niech zrobią stałe pewne 30FPS i poprawią grafikę, bo to doczytywanie tekstur czy dalszych obiektów już mnie zaczyna wk..wiać.
Poziom: 39
mravg do Artik dodano: 09.02.2017, 16:42
no ale film od DF pokazuje ze w niektorych wypadkach tekstury tez lepiej sie doczytuja.

Nie oceniam tutaj ani PRO ani Turbo ot mowie o tym co widac w materiale.
Poziom: 26
mrvain dodano: 09.02.2017, 16:22
No teraz korci mnie kupić TV 4k z HDR i PS4 Pro. Boje się tylko, że zaraz zapowiedzą PS5 i wtedy będę podirytowany. Hmmm.... a może poczekać co Microsoft pokaże.
Poziom: 39
mravg do mrvain dodano: 09.02.2017, 16:54
obawiam sie ze wlasnie przecieraja sie szlaki co 3 letniego upgrade sprzetu, i w wypadku Sony co 6 zmiany generacji.
Ale to tylko moje gdybania.
Poziom: 36
diodaq do mrvain dodano: 09.02.2017, 17:36
Ps5 bedzie w 2019/2020 tak więc spokojnie kupuj :)
aem [94.254.173.***] dodano: 09.02.2017, 17:56
Kuzwa, dwa zdania na krzyz do opisania jednej funkcji, a Sony potrafi nawet w tym zrobic literowke, zenada..
Poziom: 14
Frtxwildboy dodano: 09.02.2017, 13:55
Komentarz ukryty [Pokaż]
Poziom: 56
Musiol do Frtxwildboy dodano: 09.02.2017, 13:56
Oczywiście, że tylko Pro.
aspas [83.30.78.***] do Frtxwildboy dodano: 09.02.2017, 13:57
Komentarz ukryty [Pokaż]
Pro [91.224.185.***] do aspas dodano: 09.02.2017, 14:39

aspas napisał:

pewnie by dzialao, jakby chcieli, ale wola sciemnic ze tylko na ps pro zeby kupic ten badziew a w styczniu 2018 zapowiedz PS5 bo przeziez scorpio wbija na salony
Coś czuję, że wbije na salony z taką mocą sprzedaży jak one. Kupią ślepi fani cyferek no bo chyba nie dla gier! Konsole sprzedają gry ekskluzywne, tak jest i zawsze było.
Darkly_C [83.7.21.***] do Musiol dodano: 09.02.2017, 18:10
Patrzac na tytuł newsa nie jest to takie oczywiste.
mezaut [81.18.214.***] dodano: 09.02.2017, 14:24
Gdyby odblokowanie mocy było dostępne od początku, trudniej byłoby namówić producentów do wydawania dedykowanych usprawnień dla PS4 PRO. Odblokowanie to pełne GHz w procku i karcie graficznej i to jest łatwo zrobić trudniej przetestować. Natomiast wykorzystanie drugiej połowy gpu tutaj potrzebne są dedykowane sterowniki i więcej testów, tak jak to jest i było z kartami z dwoma czipami graficznymi na PC. Często były z nimi problemy a by działały na full potrzeba było specjalnych profili.
Poziom: 36
diodaq do mezaut dodano: 09.02.2017, 17:35
Jakich testów? Wiesz, że większość modeli kart graficznych posiada te same chipy, słabsze modele mają poblokowane np.ROP i TMU. Kiedyś można było sobie samemu w takiej karcie to odblokować i cieszyć się sprzętem 30% tańszym. Nic nie trzeba testować, karta jest po prostu wydajniejsza i wykonuje więcej obliczeń. Myslisz, ze deweloperzy testują gry na każdym sprzecie jaki jest na rynku???
mezaut [89.66.177.***] do diodaq dodano: 09.02.2017, 19:16
Jak wygląda wieksza moc gpu w ps4 pro. Oprócz podniesienia do 911MHz taktowania rdzenia dolożono drugi taki sam układ równoległy (cos na zasadzie SLI czy Crossfire albo karty np Ati 6990 z dwoma identycznymi gpu na jednej płytce). Zeby te technologie gry na te 2xgpu działały szybciej trzeba bylo napisac do każdej gry oddzielne profile/sterowniki zeby to obsłużyć. I tak zapewne jest w Ps4 pro, żeby zapewnic maksymalną kompatybilność jeden z rdzeni jest wyłączony, power dostajemy tylko z jednego podkreconego do 911Mhz gpu. Żeby wykorzystać dwa rdzenie trzeba nad każdą gra sie pochylić.
Poziom: 29
Rogalus dodano: 09.02.2017, 19:24
To juz prawie jak by Capcom wydawal konsole,teraz turbo potem,ultra,a za pol roku Ps4 pro Definitive edition ha,ha gdzie bez trybu turbo bedzie dzialalo tak jak z turbo wlaczonym w zwyklym Pro ha,ha.Co za czasy,a gry dalej biedne.
Poziom: 30
SubZero2111 dodano: 09.02.2017, 14:10
Ciekawe czy nie odbywa się to kosztem pogorszenia jakości grafiki.
Poziom: 14
Etisekk do SubZero2111 dodano: 09.02.2017, 14:18
Czy jak grasz w gta v na gtx 660 i kupisz nową kartę gtx 1070 to grafika się pogorszy ?
Poziom: 27
axeMaltesse do SubZero2111 dodano: 09.02.2017, 14:18
Nie odbywa sie
Poziom: 30
SubZero2111 do Etisekk dodano: 09.02.2017, 14:30
Komentarz ukryty [Pokaż]
Poziom: 17
Avaranche do SubZero2111 dodano: 09.02.2017, 20:43
Nie, nie powinno bo konsola to nie PC, tutaj gra jest optymalizowana pod konkretną specyfikację techniczną żeby chodzić na niej możliwie jak najlepiej.
Poziom: 38
fun dodano: 09.02.2017, 20:05
Jestem wkurzony, bo na to liczyłem od Pro już od premiery ale jak ogłosili, że poprawa gier będzie łatkami od developerów, a zegary w CPU i GPU zablokowane na poziomie zwykłej PS4 to odpuściłem i kupiłem zwykłą. Tym razem czuję się oszukany przez Sony ale nie kupie Pro, przeczekam spokojnie do 2018 bo mam przeczucie, że będzie PS5 lub kolejna mocniejsza odmiana PS4.
Poziom: 29
onez do fun dodano: 09.02.2017, 20:27
Nową świeżość wniesie tylko nowa generacja ,na tym poziomie generacji nic już nie jest w stanie wywołać rewolucji,kupując teraz lepsze poprawisz tylko jakość tego samego,mi to akurat pasuje bo wzbogaciłem sobie jakość tej generacji nie oczekując na nic więcej
Poziom: 38
fun do onez dodano: 09.02.2017, 20:33
Jakby od razu nie było blokady to kupił bym Pro ale czekałem na oficjalne info do Sony z decyzją czy zwykła, czy Pro. Do Xboxa nie przejdę bo mam PC ale odczucie zrobienia w ch... pozostanie.
Poziom: 29
onez do fun dodano: 09.02.2017, 20:37
Fakt ,dymają graczy ale takie czasy,branża stała się teraz spójna ,minęły już magiczne czasy psx gdzie to gry decydowały o jakości sprzętu:) Edytowano 1 raz. Ostatnio: 09.02.2017, 20:37
citek [78.131.236.***] do fun dodano: 09.02.2017, 21:56
sam sie oszukales po co kupiles słabsza konsole jak byla juz mocniejsza myslales ze beda gry dzialaly tak samo jak jest 2 razy mocniejsza konsola , ja premierowe ps4 sprzedalem dolozylem 700zl i nie ma problemu
czarnooo [185.125.224.***] dodano: 09.02.2017, 14:11
Komentarz ukryty [Pokaż]
Poziom: 56
Musiol do czarnooo dodano: 09.02.2017, 14:41
Może warto zainwestować w okulary? Ale na początek możesz też odpalić powyższe wideo i samemu się przekonać. A potem mi napisać - chce ci się pisać takie bzdury?
czarnooo [185.125.224.***] do Musiol dodano: 09.02.2017, 14:46
Komentarz ukryty [Pokaż]
Poziom: 56
Musiol do czarnooo dodano: 09.02.2017, 14:51
Standardowa reakcja na argumenty podparte twardymi danymi. Niestety, ale nie jestem w stanie zniżyć się do twojego poziomu wypisywania bzdur, więc odpuszczę dyskusję skoro tak ciężko zobaczyć filmik (bo pewno z czytaniem nie za bardzo).
Poziom: 37
crux do Musiol dodano: 09.02.2017, 15:31
Jako red. nacz. powinieneś bardziej się szanować i nie wchodzić w polemikę z trollami i prowokatorami.
Poziom: 17
Habib do crux dodano: 09.02.2017, 22:02
Zdecydowanie. Nie warto, nie ten poziom.
Poziom: 28
squallaz dodano: 10.02.2017, 02:40
Gdzie można zakupić PlayStation 4 Pro za normalną cenę? Szukałem w Media Markt, Saturn, Media Expert, Euro Agd, Komputronik, X-Kom, Sferis, Neonet, Avans i nic. Nie jest w tych sklepach konsola dostępna i w magazynach też. W Ultimie też nie mają. To był jednorazowy rzut czy Sony znowu wypuści ten model do sklepów?
mezaut [81.18.214.***] dodano: 09.02.2017, 13:59
Czy ktoś wie kiedy 4.5 będzie oficjalnie dostępne?
Poziom: 28
Salomonik do mezaut dodano: 09.02.2017, 20:46
Ps Pro jest tym 4.5. ba dum ts.
Poziom: 11
kud47 do Salomonik dodano: 10.02.2017, 09:10
mezaut zapytał kiedy soft 4.50 będzie oficjalnie dostępny a ty co mu odpisałeś? że "ps pro" jest softem 4.5?
Poziom: 18
Kicius_PL do kud47 dodano: 10.02.2017, 10:05
To się chłopaki dogadali :DDD
Poziom: 24
ps321 dodano: 09.02.2017, 14:28
O gwiazdka tryb turbo używasz na swoją odpowiedzialność, jakiekolwiek reklamacje wynikające z grania w tym trybie nie będą rozpatrywane.
Poziom: 14
Etisekk do ps321 dodano: 09.02.2017, 14:33
To jest dla mnie nieprozumnienie właśnie :D.
Po prostu what The f*ck O.O .
To tak jakbym kupił kartę graficzną czy procka I gwarancja nie obejmuje trybu turbo boost :D.
Kupić konsolę Pro żeby mieć gry w lepszej jakości Ale producent nie bierze odpowiedzialności za swój sprzęt :D i nie daje ci gwarancji Edytowano 3 razy. Ostatnio: 09.02.2017, 14:36
Poziom: 44
kain do Etisekk dodano: 09.02.2017, 17:52
W czym masz problem, nie chcesz to nie kupujesz i tyle
Poziom: 14
Etisekk do kain dodano: 09.02.2017, 22:22

kain napisał:

W czym masz problem, nie chcesz to nie kupujesz i tyle

To nie ja mam problem bo mnie to wali i powiewa ^^ tylko jak można mieć takie podejście do konsoli i klientów żeby nawet gwarancji nie dawać na sprzęt.
Miniusujcie ile chcecie who cares :D?.
Prawda w oczy kole co ? Mi nawet nie chodzi żeby komuś tu coś udowadniać czy co, bo widzę że odbieracie mój komentarz jako jakiś atak na siebie ^^.
Po prostu mnie śmieszy ta sytuacja :D kupuje auto i producent mówi że w trybie sport gwarancja nie działa, aż się nóż w kieszeni otwiera :P. Edytowano 3 razy. Ostatnio: 09.02.2017, 22:24
Poziom: 39
mravg do Etisekk dodano: 09.02.2017, 23:32
Porownanie aut do sprzetu komputerowego a dokladniej do oprogramowania jest troche naciagane.
Same gwarancje w wypadku nowych aut tez. Przyklad 12 gwarancja jesli chodzi o rdze jest? jest ale co mi po niej jesli dziala ona tylko w wypadku kiedy rdza przeżre na wylot dany fragment auta.

W wypadku oprogramowania polecam przeczytac dowolne EULA - producenci maja pupochron i nie ponosza odpowiedzialnosci za swoj program i szkody ktore ten moze wyrzadzic.

Poziom: 44
kain do Etisekk dodano: 10.02.2017, 00:27
Po pierwsze nie minusuję bo masz swoje zdanie a po drugie gwarancja jest na sprzęt a tu mówią o jakości działania gry po uaktywnieniu pewnego trybu - można ale jeśli będzie się wieszać lub robić błędy to nie z winy producenta sprzętu tylko softu. Podobnie jest z modami - poprawiają coś ale zepsuć też coś mogą
citek [78.131.236.***] do Etisekk dodano: 10.02.2017, 02:43
a gdzie napisane jest ze sprzęt sie popsuje tylko, pisze ze niektóre gry mogą zle działać,a nie uszkodzic konsole
Poziom: 34
Merde do Etisekk dodano: 10.02.2017, 12:09

Etisekk napisał:

Kupić konsolę Pro żeby mieć gry w lepszej jakości Ale producent nie bierze odpowiedzialności za swój sprzęt :D i nie daje ci gwarancji

Jesteś pewien, że chodzi o gwarancję "na sprzęt", a nie na poprawne działanie konkretnych tytułów w trybie turbo?
Wg ciebie Sony ma odpowiadać za niechlujstwo developerów?
Poziom: 33
Pure Illusion dodano: 09.02.2017, 23:51
Martwi mnie trochę wzrost z 40 do 60 klatek w BF4. Taka różnica już daje przewagę graczom PS4 PRO w multiplayerze. A przecież Sony się zarzekało, że gracze zawsze będą mieli identyczną liczbę klatek w wieloosobowych trybach rywalizacyjnych.
Poziom: 56
Musiol do Pure Illusion dodano: 10.02.2017, 03:04
Przeczytaj mój wcześniejszy komentarz. Sprawa dotyczyła skoku z 30 na 60, nie poprawienia działania gdy gra miala działać w 60, ale PS4 było za słabe
Poziom: 32
dizero do Musiol dodano: 10.02.2017, 08:49
Jeżeli dobrze rozumiem (a nie dam za to głowy bo nie śledzę nowinek związanych z PRO) to z tego co piszesz wynika, że Sony obiecywało, że nie będzie skoków z 30 na 60 klatek - zrobili więc skok z 40 na 60 klatek i tym samym słowa dotrzymali. Jeżeli gra wyciągałaby 31 klatek i zrobili by skok na 60 klatek - to też by słowa dotrzymali.

Nie kupuję tłumaczenia, że dana gra miała w założeniu działać w 60 klatkach - ale się nie udało. No bo co to za tłumaczenie z punktu widzenia odbiorcy końcowego jakim jest gracz? Jaki on ma na to wpływ? Winnym jest albo deweloper (zła optymalizacja), albo Sony (bebchy konsoli) - ukarany zostaje natomiast użytkownik, pomimo tego, że był zapewniany, że do tego nie dojdzie.




Poziom: 33
Pure Illusion do Musiol dodano: 10.02.2017, 12:32
Faktycznie, zapewnienia Sony można było zinterpretować dwojako. Nie zmienia to faktu, że jest to mocno nie fair wobec posiadaczy zwykłej PS4. Przez to multiplayer na konsoli traci jedną ze swoich największych zalet, czyli każdy ma (przynajmniej w teorii) równe szanse bo gra w identycznie wyglądającą grę z tą samą liczbą klatek.
Poziom: 22
PS_Spieler dodano: 10.02.2017, 23:54
Świetna sprawa. Oby tylko nie było żadnych "niespodziewanych" anomalii w działaniu gier. No, chyba , że za takie uznamy lepsze działanie:)

Komentarze (70 opinii) Skomentuj

Reklama



Reklama

Miesięcznik PSX Extreme

zamknij [x]
Informujemy, że strona www.pssite.com korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.