7954V

Tryb Turbo w PS4 Pro - Co daje? Jak działa?

Tagi: playstation 4 playstation 4 pro ps4 ps4 pro

Tryb Turbo w PS4 Pro - Co daje? Jak działa?

Tryb Turbo w PS4 Pro - czym jest? Jak działa? Jakie są jego zalety i wady? Takie pytania mogą się pojawiać od moment uw którym okazało się, że jedną z nowości w aktualizacji PS4 do wersji 4.5 będzie ta opcja.

Zacznijmy może od tego, że do tej pory, żeby gra mogła skorzystać z dodatkowej mocy PS4 Pro, deweloper musiał wypuścić aktualizację gry. Większość takich łatek znacząco poprawiała doznania płynące z gry, ale mieliśmy też aktualizacje jak ta do Overwatch, która praktycznie nie zmieniła niczego. W momencie dodania Tryb Turbo do PS4 Pro, po włączeniu tej opcji w systemie, każda gra wydana na PS4 może korzystać z dodatkowej mocy PS4 Pro, bez jakichkolwiek aktualizacji.

Aktualizacja 4.5. Co nowego? Zewnętrzne dyski, zmiana tapet, tryb Turbo w PS4 Pro

By skorzystać z Trybu Turbo, musimy mieć dostęp do beta wersji oprogramowania 4.5 dla PS4 i w menu System, włączyć odpowiednią opcję. Sony ostrzega, że niektóre gry mogą działać gorzej, wieszać się lub powodować dziwne błędy i nie biorą za to odpowiedzialności, sugerując, że eksperymentujemy we własnym zakresie. Czy tak jest faktycznie? Do tej pory ludzie sprawdzili wiele gier i z tego co udało mi się znaleźć, tylko dwie gry mogą sprawić problem - SOMA i Resident Evil: Revelations 2.

Co z resztą? Z kilkunastu gier, które sprawdziłem i z kilkudziesięciu innych, które sprawdzili ludzie na Reddicie czy NeoGAF-ie wyłania się opcja, która daje sens posiadania PS4 Pro. Gry, które miały problem z zachowaniem płynności wreszcie działają tak, jak powinny działać. Przynajmniej w większości przypadków. Jednak tutaj warto zaznaczyć kilka rzeczy, których nie da się trybem Turbo osiągnąć:

  • Jeśli gra działała w 30 FPS, NIE BĘDZIE działała w 60 FPS
  • Jeśli gra miała sztywno ustawioną rozdzielczość (na przykład Star Wars Battlefront w 900p), to NIE BĘDZIE działała w wyższej rozdzielczości
  • Tryb Turbo nie poprawia jakości tekstu, modeli postaci, nie dodaje większej liczby obiektów. Mówiąc w skrócie - nie poprawia grafiki w ogóle.

Czego więc możemy oczekiwać po włączeniu trybu Turbo?

  • Poprawienia płynności gry, jeśli ta nie miała zablokowanych klatek na sekundę. Przykładem jest Just Cause 3, który niesamowicie ciął na PS4, Wiedźmin 3: Dziki Gon, który działa w 30, nie w zakresie 26-29 FPS, czy Battlefield 4, który celował w 60 FPS, ale na PS4 działał raczej w 40. Z trybem Turbo gra bez problemu dobija do 60 FPS.
  • Poprawy rozdzielczości JEŚLI gra obsługiwała dynamiczną rozdzielczość, skalowaną do mocy konsoli.

Jak widzicie, sporo gier zyskuje z trybem Turbo. Są to przede wszystkim płynniejsze produkcje. Jednak wydawanie łatek specjalnie pod PS4 Pro nadal ma sens. Tylko w taki sposób deweloper może sprawić, że gra będzie ładniejsza i bogatsza w techniczne aspekty.

Podoba ci się tekst? Podziel się nim!

Komentarze (86) Skomentuj

Poziom: 14
Big Jack dodano: 05.02.2017, 16:24
No w końcu płynne działanie gier :)
Dla mnie to dużo i ta opcja bardzo mi się podoba.
Wiadomo kiedy ta aktualizacja będzie dostępna dla wszystkich?
Poziom: 31
Chazy_Chaz dodano: 05.02.2017, 16:30
testowałem na saints row 4 dodatku i dziala fajnie wczesniej sie zacinala ta gra .
OLGIERD [89.76.116.***] dodano: 05.02.2017, 16:54
o czym ty mowisz człowieku. turbo jest składową aktualizacji systemowej, któa JESZCZE NIE WESZŁA. Więc jak maja to reklamowac.
Ac [84.10.232.***] dodano: 05.02.2017, 17:00
podobno AC Unity w końcu działa jak trzeba :)
świetna opcja, naprawia to czego nie naprawili twórcy gier. oby włączyli ją do oficjalnego softu.
BTW: pamiętajmy ze X1 S ma coś podobnego z defaultu.
Poziom: 19
Scoiko dodano: 05.02.2017, 17:03
Musiol, dobrze przewidywales, jednak nie do konca tak jak mówiłeś, ze tylko gry z patchem będą mieć opcje wyłączenia i włączenia dodatkowego kopa ps4 pro.
Max [178.37.167.***] dodano: 05.02.2017, 17:24
Rainbow Six Siege to z 59/60 klatek idzie nawet w 110 :)
Poziom: 37
Sinner1187 dodano: 05.02.2017, 18:47
Ciekawi mnie tylko kiedy wyjdzie gra która będzie wymagała PS Pro bo na zwykłym działać będzie jak Cień Mordoru na PS3.
Poziom: 23
cheeba dodano: 05.02.2017, 16:49
Dodatkowo poprawieniu uległy czasy ładowania jak np. w Wiedźminie. Ciekawie czy wiatrak konsoli wchodzi na wyższe obroty w trybie turbo?
123 [83.5.187.***] do cheeba dodano: 05.02.2017, 18:48
Tak, wiatrak czasami zawyje, dodatkowo czasami tekstury muszą się doczytać np broda geralta.
kiki [88.90.241.***] dodano: 05.02.2017, 19:15
U mnie na PRO konsola chodzi cichutko.
Komornik [87.206.12.***] dodano: 05.02.2017, 19:39
Sony zrobiło swoich fanów w bambuko sprzedając im zwykłe PS4 taka prawa
Poziom: 29
Radical dodano: 05.02.2017, 20:20
Super, jeszcze pare patchow i trzeba bedzie upgrejdowac sterowniki przed kazda gra i szukac bibliotek dll jak cos dzialac nie bedzie niech zmienia nazwe na pc... Sorry ale nie po to kupuje konsole zeby cos testowac i bawic sie ustawieniami.
ps4man [92.70.36.***] dodano: 05.02.2017, 21:36
Krótko i na temat bedzie mozliwosc instalowania gier na dysk zewnetrzny ??
Poziom: 22
PiotrCNS do ps4man dodano: 05.02.2017, 21:42
będzie
Poziom: 29
Largierek dodano: 05.02.2017, 21:24
Kiedy mniej więcej będzie ta wersja dla wszystkich udostępniona?
Poziom: 56
Musiol do Largierek dodano: 05.02.2017, 21:45
Za miesiąc-dwa.
Poziom: 17
Habib dodano: 05.02.2017, 22:27
Tryb Turbo, czyli zwiększenie taktowania procesora.
Poziom: 29
Tranzts dodano: 05.02.2017, 15:29
Fajnie, że eksperymentują z możliwościami konsoli. Jak niektóre gry bez patcha mają działać lepiej to dlaczego nie. Poza tym to gracz decyduje się czy włączyć tryb turbo czy nie. Jak komuś nie pasuje tego typu rozwiązanie to nie musi go używać.
Poziom: 17
Habib do Tranzts dodano: 05.02.2017, 23:08
Oczywiście, fajna sprawa, dzięki temu mój black tiger będzie biegał jeszcze szybciej. :)
ps4man [92.70.36.***] dodano: 05.02.2017, 19:45
Tryb Turbo nie poprawia jakości tekstu, modeli postaci, nie dodaje większej liczby obiektów. Mówiąc w skrócie - nie poprawia grafiki w ogóle. Ze co!? to sobie to turbo moga wsadzic w du.. dla mnie grafika to 2 ważna rzecz po fabule dajcie zyc i sie nie podniecajcie jakims Turbo
Poziom: 22
Sapharan do ps4man dodano: 06.02.2017, 08:07
A niby jak tyrb wlaczany na kosnoli ma poprawic grafike w grze? To jest fizycznie nie mozliwe...
Poziom: 24
robson44 dodano: 06.02.2017, 09:48
Gdyby pierwsze PS4 miało odpowiednią moc, to nie byłoby tego cyrku z Pro czy trybem turbo, a dział marketingowy nvidii, nazwany dla niepoznaki Digital Foundry, nie wydalałbym kolejnych filmików, pod którymi pełno rakotwórczych komentarzy.

Sądzę, że konsument bez problemu przełknąłby wypuszczenie już na starcie PS4 w dwóch wersjach: tańszej, mającej bezpośrednio konkurować cenowo z XBONE, oraz droższej, oferującej większą wydajność.
Poziom: 26
han'szczela'pierszy dodano: 06.02.2017, 10:18
nawet nie wiedzialem ze mam taki tryb xD
Super [94.254.146.***] dodano: 05.02.2017, 17:01
Ja czekam na Scorpio wszystkie tytuły nie chodzą w natywnych 4k mam zwykła ps4 jakoś się gra a kupić pro teraz to nie warto każdy ma swoje zdanie a co do funkcji turbo dodają bajery bo wiedzą co się będzie działo na E3 jak zaprezentuje się X box ze swoją konsola muszą ludzi przekonywać żeby ludzie brali pro
Poziom: 11
kacisonfire do Super dodano: 06.02.2017, 10:48
Kogoś tu tyłek boli, bo w końcu Ps4 pro zaczyna wchodzić z buta :D
Paul [193.17.174.***] dodano: 06.02.2017, 12:23
Przecież mówiłem że PlayStation 4 PRO RZĄDZI!!!!!
RZĄDZI!! NAJLEPSZA KONSOLA DLA GRACZY O YES.
Poziom: 26
Gniewosz dodano: 06.02.2017, 12:32
Aż łza się w oku zakręciła. 30 lat temu na Atari też pojawiło się TURBO w kaseciakach i gry ładowały się w 3 minuty zamiast 60 minut. To był skok jakościowy, a nie tam jakieś 30 fps i 60 fps.
Poziom: 22
polo1920 dodano: 05.02.2017, 19:20
Kolega Musiol kiedyś bardzo opanował moją krytykę za brak podobnej opcji w PS4pro argumentując to, że niby animacja wielu gier jest bezpośrednio związana z fizyką tych tytułów heh.. Ale znakomita większość gier korzysta z niezależnych silników 'fizycznych' i w tej sytuacji takie rozwiązanie może działać!
Osobiście jestem ciekaw jak będzie z Batman AK i Bloodborne..?
Poziom: 34
Miszczogrzmot do polo1920 dodano: 06.02.2017, 16:33
batman ak nie dzialal zle, tylko chyb chodzil w 900p.
Poziom: 34
Sykacz dodano: 05.02.2017, 16:56
Podsumowując. W trybie turbo gry wydane na PS4 w końcu chodzą z płynnością z jaką powinny chodzić na PS4 od samego początku.

Druga sprawa: myślałem, że gry bez patcha na PS4Pro będa domyślnie chodzić lepiej/płynniej niż na PS4 skoro konsola ma lepsze bebechy bez potrzeby odpalania jakich eksperymentalnych trybów turbo mogących powodować destabilizacje systemu.

WOW. Czegoś tu nie rozumiem.
Wyj [84.10.232.***] do Sykacz dodano: 05.02.2017, 17:04
Ten tryb turbo to właśnie wykorzystanie lepszych podzespołów w ps4pro, które dotychczas były wyłączane w tytułach bez wsparcia ze względu na prawdopodobieństwo niestabilności.
Poziom: 32
slonik666 do Sykacz dodano: 05.02.2017, 17:08
No bo PS4 wbrew pozorom jak wszyscy to mowia to nie jest PC . Tak nie jest PCetem i powiedzieli to ludzie ktorzy juz zhakowali PS4 i wgrali w nia linuxa a nawet odpalili stema i gierke portal 2. Ludzie ci doskonale wiedza jak ta konsola funkcjonuje prawie od deski do deski. Dlatego tez w wielu wypadkach wepchanie wiekszych bebechow w konsole nic nie daje albo daje jakies minimalne polepszenie. Praktycznie wiekszosc gier jak nie wszystkie byly pisane pod ta konkretnie konsole pod konkretnie ten procesor z takim taktowaniem i taka karte graficzna dlatego tez jakakolwiek zmiana w tej konfiguracji moze powodowac nierowne dzialanie gry. Bo duzo gier wykozystuje np siniki graficzne pod fizyke oswietlenia itd ktore sa pisane/ modyfikowane pod ten konkretny sprzet. I tak np zwieszenie klatek z 30 do 60 moze powodowac ze fizyka w grze moze sie zachowywac inaczec co np moze crashowac/glichowac gre.
Ps4 to nie PC i nie wystarczy wsadzic lepszych konponetow i odpalic gre. Tryb Turbo ma byc kompromisem na to, ma pozwolic grze na dobicie to ich maksymalnych klatek oraz priorytetowej grafiki jezeli jest ona sklaowana dynamicznie.
Poziom: 56
Musiol do Sykacz dodano: 05.02.2017, 21:44
Sony wcześniej dla starszych gier blokowało dodatkową moc, bo nikt nie sprawdzał czy wszystko będzie działać dobrze. Teraz albo przetestowali to u siebie i uznali, że w 99% problemów nie ma, albo uznali, że mają to gdzieś i skoro lud chce - lud dostaje.
Poziom: 34
Miszczogrzmot do Sykacz dodano: 06.02.2017, 17:02
Cerny w jakims wywiadzie tlumaczyl ze gpu w ps4 pro przypomina polaczone ze soba dwa gpu z podstawowej wersji ps4. przy grze, ktora nie wspiera pro dziala tylko jedna czesc tego gpu, udajac zwykłe PS4 i zachowujac w ten sposob maksymalna kompatybilnosc z podstawowym ps4, aby nie powodowac konfliktow i artefaktow.

"First, we doubled the GPU size by essentially placing it next to a mirrored version of itself, sort of like the wings of a butterfly. That gives us an extremely clean way to support the existing 700 titles," Cerny explains, detailing how the Pro switches into its 'base' compatibility mode. "We just turn off half the GPU and run it at something quite close to the original GPU."

gdyby gry na ps pro dzialaly domyslnie szybciej mogloby to powodowac konflikty chocby z animacjami robionymi pod 30fps, czy z rozsynchronizowaniem audio i obrazu w cut-scenkach renderowanych w czasie rzeczywistym. generalnie tytuly ktore juz dawo nie są patchowane, a ktorych studia moga juz nawet nie istniec, moglyby nagle wymagac dodatkowych poprawek - a jak wiadomo tworzenie patcha trwa, publikowanie go na ps4 nie jest darmowe i musi jeszcze przejsc certyfikacje. bez tego mogloby sie okazac ze ktos kupuje nowe, rozreklamowane, ps4 pro i zadna gra nie dziala mu na nim poprawnie.

tryb turbo to b. dobry pomysl na poprawienie wydajnosci w grach na ps4, ktore juz na patch do pro nie maja co liczyc. swietna wiadomosc, w koncu jest sens to kupowac.
Ovv [94.254.240.***] dodano: 06.02.2017, 17:56
Dobra wiadomość, czaje się na Just Cause 3 i wiedziałem o jego problemach z płynnością teraz mogę bez wahania kupować.
Poziom: 26
liquid_pearl dodano: 06.02.2017, 09:25
A czy na takim TURBO, ktoś sprawdzał DOOMa? Chodzi mi o karygodne, tragiczne doczytywanie się tekstur na PS4. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 06.02.2017, 09:26
vcvcv [87.205.203.***] do liquid_pearl dodano: 06.02.2017, 19:07
co? chodzi ultra płynnie bez żadnego doczytywania się
ejac [87.206.30.***] dodano: 06.02.2017, 13:59
"Poprawienia płynności gry, jeśli ta nie miała zablokowanych klatek na sekundę. Przykładem jest Just Cause 3, który niesamowicie ciął na PS4, Wiedźmin 3: Dziki Gon, który działa w 30, nie w zakresie 26-29 FPS, czy Battlefield 4, który celował w 60 FPS, ale na PS4 działał raczej w 40. Z trybem Turbo gra bez problemu dobija do 60 FPS."

Czegoś nie rozumiem, przecież do BF1 wyszedł patch pod PS4 Pro, który ciągnie BF1 na 1080p/60fps bez problemu, więc co tutaj zdziała tryb turbo?
Poziom: 56
Musiol do ejac dodano: 06.02.2017, 14:56
A gdzie w cytowanym fragmencie widzisz cokolwiek o BF1? :)
ejac [87.206.30.***] do Musiol dodano: 06.02.2017, 19:40
A przepraszam, przez tego Battlefielda same jedynki widzę, zwracam honor :)
Poziom: 32
slonik666 dodano: 05.02.2017, 16:01
szkoda ze ta funkcja tera dopiero weszla bez wiekszego echa. No bo niby jak by mieli ja reklamowac ? "Gry chodza ci chu.wo na zwyklej PS4 ? Bez obaw do akcji wkracza PS4 Pro na ktorej nie ma tego problemu" reklamowanie takiej opcji byloby rownznaczne z przynaniem sie ze zwykle PS4 nie jest w stanie zapewnic full HD i 30 klatek na sekunde stabilnie.
Dlatego uwazam ze Sony o tej funkcji bedzie mowic jak najmniej.
W pewnym sensie to rozumie i jest to dosyc delikatny marketingowy aspek ktory w sumie by mogl zaszkodzic marce Playstation.
Ja tylko wspolczuje wszystkim ludzia ktorzy jakos specjalnie nie sledza tematow i plotek o PS4 Pro przed premiera i jeszcze przed oficjalna zapowiedzia PS4 Pro kupili zwykla PS4, naprawde Sony wydymalo ich bez mydla.
Optymista [37.47.19.***] do slonik666 dodano: 05.02.2017, 16:35
Myślę że dałoby się to "sprzedać": niektóre nie są dobrze zoptymalizowane, nie wina sprzętu tylko procesu produkcji - ta opcja rozwiązuje problem i tyle :).
Poziom: 37
kristoffer1979 do slonik666 dodano: 05.02.2017, 19:29
Nikt oszukany czuć się nie powinien. Jeżeli ktoś śledzi branżę to wiedział od dawna, że wychodzi i kiedy wychodzi Pro. A jeżeli ktoś branży nie śledzi to takiemu jest wszystko jedno na którym modelu gra. Zresztą z dużym prawdopodobieństwem taka osoba mając wybór na półce i tak sięgnęłaby po tańszy model.
Poziom: 38
fun do slonik666 dodano: 05.02.2017, 20:34
Sony dyma teraz wszystkich równo jeżeli chodzi o sprzęt. Ratują ich jedynie exy. Odblokowali zegary bo boja się Scorpio. Kupujący PS4 Pro zostaną wydymani w 2018 roku jak wejdzie PS5, bo będą musieli odpowiedzieć jakoś na Scorpio. 5 lat generacji Playstation i tak będzie zachowane. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 05.02.2017, 20:35
Poziom: 22
PiotrCNS do fun dodano: 05.02.2017, 20:50
Boją się scorpio ?? :D już dawno Sony powiedziało że bardziej obawia się odejścia graczy na rzecz PC a nie Scorpio. Inna sprawa jest taka, że Scorpio może być i nawet 3 razy mocniejsze od PS4, ale jak nie będzie w co na nim grać to sorry, ale na co mi sprzęt na którym nie mam co robić ;)
Poziom: 19
Therminius do fun dodano: 05.02.2017, 21:02
Scorpio ? A czego się mają bać ? Xbox zawsze był mainstreamowy, nigdy nie posiadał jakiś wybitnych exów w ilościach wystarczających by kupować daną konsolę przed zmierzchem danej generacji. Ostatnio kupiłem X360 za 450zł na promocji z MSstore. Za bezcen kupiłem 10 tytułów które stanowiły "excl" . Pozostałe gry na 360 to powtórka z PC z dużo gorszą grafiką. PS zawsze posiadało dziesiątki tytułów których próżno szukać na PC czy też konkurencyjnych konsolach. MS może mieć mocniejszego Xbox jednak nie wiem czy zauważyliście że o ile na PS pro odpalisz gry z PS4 to w przypadku Scorpio jest inaczej. Gry ze zwykłego pojdą na Scorpio ale gry robione pod scorpio nie odpalą na zwykłym Xone. Ciekaw jestem kto głośniej będzie płakał, użytkownicy PS4 do czasu zapowiedzi i wydania PS5( pewnie wyjdzie na koniec 2018r) czy osoby które by pograć w nowsze gry bedą musiały wymienić Xbox One na wersje Scorpio ? Wątpie też że cena scorpio będzie niższa niż 2400zł. Garstka zapaleńców która posiada TV4K pewnie się znajdzie, reszcie to będzie powiewać.
Poziom: 56
Musiol do fun dodano: 05.02.2017, 21:48
Mnie za to dziwi podejście podobne do Twojego. O Scorpio nie wiemy absolutnie nic sensownego poza marketingowymi bajkami Microsoftu. Zero konkretów i detali, a ludzie wieszczą strach Sony i śmierć PS4 Pro, bo znają 6TF. Teraflopy, które jeszcze kilka lat temu były czymś abstrakcyjnym.
Poziom: 37
kristoffer1979 do fun dodano: 05.02.2017, 21:57
Ratują ich exy? Chyba o te gry chodzi właśnie. W tym temacie trudno im cokolwiek zarzucić. Wręcz są 100 lat przez murz....konkurencją. Scorpio się nie boją bo dlaczego mieliby? Bo mocniejszy sprzęt? Jeżeli jakieś studio Microsoftu wyciągnie na Scorpio poziom techniczny U4 czy Horizon to będzie sukces. Tam mają z tym problem bo muszą tłuc tasiemce, wydając je co 2 lata i nie ma czasu na graficzne wodotryski. Dość powiedzieć, że na One nadal najładniejszą grą jest Ryse, tytuł startowy, który pierwotnie powstawał dla Kinecta na xboxa 360. Teraflopy w niczym im nie pomogą jeżeli nie zaczną robić gier przez 4-5 lat, jak studia Sony.
PS5 nie zobaczymy wcześniej jak jesień 2019. Nie ma żadnych ekonomicznych przesłanek co do tego żeby konsola miała wyjść wcześniej. Przecież oni właśnie zrobili rekord marki Playstation, sprzedając prawie 10 mln w kwartał. Edytowano 2 razy. Ostatnio: 05.02.2017, 21:59
Poziom: 38
Noobmordulec do PiotrCNS dodano: 05.02.2017, 22:13
haha Sony powiedziało, dyplomatyczna gadka wiecej takich naiwniakow jak Ty
Poziom: 22
PiotrCNS do Noobmordulec dodano: 05.02.2017, 22:27
Wolę być takim naiwniakiem niż sądzić że Scorpio coś zmieni... Scorpio to takie " growe " Yeti ;) każdy o tym mówi, ale nikt nie widział :D
Poziom: 38
fun do Musiol dodano: 05.02.2017, 22:53
Sony i PS nie umierają i mają się dobrze, co nie zmienia faktu, że właśnie dodają funkcję, której nie miało być, bo nie chcieli dzielić graczy, w obrębie jednej generacji.
Ta generacja właśnie się kończy, a Scorpio rozpocznie nową, obojętnie jakie będzie. Na co walczą firmy jak nie na marketing? Na cholerę wypuścili PS4 Pro, zamiast samego Slima? Wmawiają ludziom potrzebę 4K, HDR, który żeby zobaczyć różnicę trzeba 8k zł wydać na telewizor z odpowiednia jasnością i krótkim czasem reakcji, do konsoli za 1700zł, marketing w czystej postaci. Kupujcie PS4 Pro, nawet jak teraz nie wykorzystacie jej funkcji to przyda wam się na potem :) Tylko, że w sprzęcie nie liczy się "potem" a wyłącznie tu i teraz.
Moje podejście do korporacji jest proste, oddzielam ten żałosny marketing od rzeczywistości i to ja kupuje to co chce i to co potrzebuję, a nie to co mi działy PR próbują mi sprzedać.
Jeżeli ty nie umiesz zauważyć tak prostych sygnałów jak ten z odblokowaniem zegarów w PS4 Pro, to nie jest z tobą za dobrze. Dla mnie to oznacza jedno: panowie kończymy generacje PS4, dajemy co tam jeszcze mamy, żeby wycisnąć kasę w tłumu do końca, mamy w d... różnice płynności w multi pomiędzy graczami PS4/PS4 Pro i szykujemy premierę PS5 na przyszły okres świąteczny. W 2013 przewidziałem wprowadzenie wersji Pro w połowie cyklu, teraz mówię nadchodzi PS4 w 2018 roku.
Poziom: 56
Musiol do fun dodano: 05.02.2017, 22:58
Ale o jakich sygnałach mowa? Po co Ty mi o Sony piszesz, skoro ja zapytałem tylko na jakiej podstawie tak ślepo wierzysz w Scorpio. Sam piszesz, że niby oddzielasz marketing od tego co firmy robią, ale w Scorpio wierzysz. Mimo prostego faktu - o konsoli wiadomo tylko z marketingowych bajek. Trochę konsekwencji może, co?
Poziom: 38
fun do kristoffer1979 dodano: 05.02.2017, 23:00
Tez przewidywałem PS5 na 2019 dopóki nie wyszło to info o odblokowaniu zegarów. Jestem przekonany, że to ruch zwiększający sprzedaż PS4 Pro właśnie z powodu zapowiedzianej premiery Scorpio. Bez tego moim zdaniem Pro była nie warta uwagi, dlatego kupiłem w zeszłym roku zwykłą PS4. Marketing w sprzedaży to podstawa, dlatego MS ogłosi w tym roku rozpoczęcie nowej generacji, to Sony musi w ciągu roku odpowiedzieć tym samym, bo inaczej sprzedaż siądzie, żebym nie zaspać jak to miało miejsce w przypadku PS3.
Poziom: 38
fun do Musiol dodano: 05.02.2017, 23:07
Ja nie wierze w Scorpio, nie zamierzam go kupować, bo wolę PS. Odblokowanie zegarów jest dla mnie sygnałem końca obecnej generacji. Developerzy olali Sony jeżeli chodzi o patche pod PS4, więc Sony wykonuje ruch rozpaczy.
Gdzie ta twoja fizyka połączona z zegarami CPU, którą mi tak intensywnie tłumaczyłeś kilka miesięcy temu? Widać Sony nie czyta twoich postów i nie wiedzą, że przez to gry się posypią. Sory Paweł ale tyle są warte te twoje pseudonaukowe wywody.
Poziom: 22
PiotrCNS do fun dodano: 05.02.2017, 23:21
Telewizor za 8k ?? Skąd ty takie ceny bierzesz ?? :D Z racji małego pokoju przeznaczonego do grania kupiłem 40 calowego Samsunga za mniej niż 3 tysiące i jasność jak i czas reakcji ( około 22ms ) są więcej niż zadowalające ;) ale pewnie nie wiem o czym pisze i mam problemy ze wzrokiem i tak naprawdę nie ma żadnej różnicy między PS4 + FullHD a PS4 PRO + 4k + HDR ;) Edytowano 1 raz. Ostatnio: 05.02.2017, 23:21
Poziom: 38
fun do PiotrCNS dodano: 05.02.2017, 23:34
To sprawdz ile masz nitów w HDR, ja pisze o np Samsungu KS9000 - 55 cali 6700zł, widzę, że cena zaczęła spadać. Dla mnie 50 cali to minimum i ponad 500 nitów z czasem reakcji też jak u ciebie 22ms.
Poziom: 56
Musiol do fun dodano: 05.02.2017, 23:45

fun napisał:

Gdzie ta twoja fizyka połączona z zegarami CPU, którą mi tak intensywnie tłumaczyłeś kilka miesięcy temu? Widać Sony nie czyta twoich postów i nie wiedzą, że przez to gry się posypią. Sory Paweł ale tyle są warte te twoje pseudonaukowe wywody.
W wielu grach na PC-cie, które nie straciły aktualności.

Bo, dorzucę Ci nowy przykład. Tak wygląda Tales of Symphonia z PC, którą zakodowano pod 30 FPS, a ktoś w grze odblokował 60: https://www.youtu(...)BSeIvJt8

I co, dalej się będziesz ze mną sprzeczał, że sobie ubzdurałem, że są gry, które fizykę, animacje i wiele innych rzeczy podpinają pod klatkaż?
Poziom: 38
fun do Musiol dodano: 06.02.2017, 00:10
Ja wiem, że są ale to nie reguła, a raczej mniejszość. MS sobie z tym poradził i jakoś głośno nie słychać o błędach fizyki z powodu podniesienia zegarów CPU w One S. Widocznie Sony też nie boi się takiego efektu, a blokada była założona z innego, nie znanego nam powodu.
Poziom: 56
Musiol do fun dodano: 06.02.2017, 00:15
No ja nie pisałem, że to reguła, tylko, że takie coś istnieje i się ze mną kłociłeś, że zmyślam ;) I tak, też uważam, że procent gier, które moga mieć jakieś problemy z tą opcją jest znikomy. I cieszę się, że się pojawiła.
Poziom: 22
PiotrCNS do fun dodano: 06.02.2017, 00:18
Ja doskonale wiem ile czego mam ;) napisałem wyraźnie że za tą cenę parametry ma więcej niż zadowalające oraz podałem również przyczynę dlaczego tylko 40 cali ;)
Poziom: 27
axeMaltesse do fun dodano: 06.02.2017, 01:56
Jak ms jest taki fantastyczny to polecam się przesiąść na pc. Tam 6tf teraz mają karty GeForce z 9 z przodu. 1080 łapie już 9.
Cyferki nie grają, a obecnie najciekawsze gry, albo jedne z najciekawszych ma niestety Sony.
Poziom: 19
Therminius do fun dodano: 06.02.2017, 07:41
Sony dodaje turbo z powodu małego zainteresowania developerów dodawaniem patchów pod Pro. Starsze tytuły nie mają co liczyć na gest od twórców. Sam chce zobaczyć efekt w W3. Jednak jeżeli kilka gier się zacznie krzaczyć to sami gracze będą przyciskać twórców. Ps4 pro też ma doskonałą sprzedaż,sklepy nie nadążają sprowadzać. Dodatkowo taka polityka może doprowadzić do tego że PS5 by jakoś mialo zdobyc popularnosc musialo by byc conajmniej 5x mocniejsze na start niz teraz Pro.To są ogromne koszty a sony powtórki z Ps3 nie chce.Ps5 zobaczymy na przelomie dziesieciolecia. Generacja weszła dopiero w złoty okres. 2017 i 2018 będą rokiem Ps4 oraz Scorpio. Jeśli Sony by za rok wypuscilo kolejnego potworka to M$ nie miał by czym odpowiedziec. Dostalibyśmy konsole za 3000 i sony jeszcze bardziej by miało graczy w poważaniu.
wtf [87.206.206.***] do slonik666 dodano: 06.02.2017, 09:27
Nie zgodze sie, zwykle PS4 zawsze bedzie stanowilo punkt odniesienia dla programistow w tej generacji, powodow tego stanu rzeczy jest wiele, a jednym z glownych to 50GB ograniczonej przestrzeni na plycie, ktora zmusza do implementowania tekstur nizszej jakosci i ewentualnego dopatchowywania fajerwerkow na PRO w formie darmowego updatu. Wiec to gra na PS4 jest jakby rdzeniem, ktory powinien dzialac jak najstabilniej, zeby pozniej nie bylo problemow z rozszerzaniem wrazen na PRO. Wiec nie bedzie tak, zeby to wersja na PRO byla tworzona od podstaw, a potem obcinana do ograniczen PS4, tylko bedzie robiona pod ps4 i rozszerzana do pro. Dlatego watpie, zeby pro kiedykolwiek realnie skorzystalo z pelni swojej mocy, bo w takim wypadku to PRO musialo by byc tym punktem odniesienia i jakosc tekstur w pelni wykorzystywana mocą pro w duzych produkcjach wazyla by ok 80-100GB. Nie bez przyczyny Sony nie wprowadzilo UHD Blu Raya.
Poziom: 31
Chazy_Chaz do Musiol dodano: 06.02.2017, 19:52
co komu po 6TF jak exów brak a na ps4 moglo by byc wiecej ale nie jest zle :D
Poziom: 16
michalmgdpl dodano: 06.02.2017, 20:35
U mnie działa to tak :
Po włączeniu wiedźmin działa lepiej ale za to konsola wyje jak opętana w bf4 również sytuacja się powtarza.
Po wyłączeniu opcji jest cisza inne gry z patchem do pro działają normalnie bez wycia Edytowano 1 raz. Ostatnio: 06.02.2017, 20:36
Poziom: 21
Saymon22PL dodano: 05.02.2017, 15:14
Komentarz ukryty [Pokaż]
Poziom: 33
Dejmien25PSX do Saymon22PL dodano: 05.02.2017, 16:32
Komentarz ukryty [Pokaż]
Hehe [37.47.19.***] do Dejmien25PSX dodano: 05.02.2017, 16:39
Pro chodzi bardzo ładnie. Wolę stabilne 30 niż spadki - to pewnie dla niektórych ciężkie do zrozumienia ale cóż... :)
Poziom: 30
MateoChoski do Dejmien25PSX dodano: 05.02.2017, 22:38
Komentarz ukryty [Pokaż]
Poziom: 56
Musiol do MateoChoski dodano: 05.02.2017, 22:42
Tyle chamstwa i agresji z powodu konsoli, której nawet nie masz. Jezu, współczuję ci, serio.
Poziom: 21
Saymon22PL do Dejmien25PSX dodano: 05.02.2017, 23:11
Otóż to, a na te ich minusy to nawet uwagi nie zwracam bo sami siebie oszukuja. Bo jak dają tryb to niech działa dobrze a nie że jeszcze jest moZliwosc że będzie działać gorzej i się wieszac :P
Poziom: 17
Habib do Saymon22PL dodano: 05.02.2017, 23:17
W większości przypadków funkcja ta okazuje się przydatna. Jest to rzecz opcjonalna, mały dodatek, który poprawia wydajność. Nie chcesz, to nie używaj. Po co ten hejt?
Poziom: 21
Saymon22PL do Habib dodano: 05.02.2017, 23:25
To nie hejt tylko moja opinia.
Poziom: 18
Ortalion do Saymon22PL dodano: 06.02.2017, 08:14
Przecież nikt nie każe Ci go włączać. Nie chcesz nie korzystaj :)
Edytowano 1 raz. Ostatnio: 06.02.2017, 08:15
Poziom: 30
MateoChoski do Musiol dodano: 06.02.2017, 09:38
Podziękuj $ONY. W końcu nie zamierzają dzielić graczy jak oni to powiedzieli, a prawda jest taka że ten cały burdel i zamieszanie związane z pół generacyjnym PRO jest przez tą firmę. PRO nie mam i nie zamierzam mieć, nie będę dymany na tych ich pierdołach typu 4K oraz tym że nie zamierzają dzielić graczy, A tak w ogóle widzisz tam gdzieś agresje w moim poprzednim komentarzu? Chłopie bądźmy poważni teraz, Za każdym razem śmieje się z tych minusów i komentarzy o mojej agresji i moim chamstwie :D. Dla mnie te PRO jest dalej jednym wielkim żartem i nieporozumieniem. Lepiej zbierajcie HAJSY na PLAYSTATION PRO TURBO, najpotężniejszą konsolę o której jeszcze nie wiecie hehe.
Poziom: 56
Musiol do MateoChoski dodano: 06.02.2017, 10:01
Czekaj, z powodu tego, że Sony wydało PS4 Pro plujesz jadem na lewo i prawo, szerzysz skrajne chamstwo w swoich komentarzach? Serio, źle z Tobą.

Skoro konsola której nie masz wywoluje u Ciebie taką wściekłość, to może zmień hobby na mniej stresujące. Edytowano 1 raz. Ostatnio: 06.02.2017, 10:04
Poziom: 9
kacisonfire_87 do Musiol dodano: 06.02.2017, 11:47
DOKŁADNIE ! Typka zżera zazdrość :D
Poziom: 30
MateoChoski do Musiol dodano: 06.02.2017, 11:54
Dobra dobra xd ja swoje wiem, Lepiej zbieraj hajsy wiesz na co. A ze mną jak najbardziej w porządku, jestem zdrowy. Tylko ja nie rozumiem o jakiej ty wściekłości i agresji mówisz. Wyrażam swoje zdanie na temat PRO i tego całego tematu jaki się rozwinął niedawno, czyli przyszłość konsol i jak będzie wyglądać i działać następna generacja, bo ja to czarno widzę z podejściem $ONY i podejściem graczy do tego. Bo jeżeli zaczną oni robić tak samo albo nawet jeszcze gorzej w przypadku kolejnej generacji to wątpię że większość graczy z posiadanej PS5 po dwóch latach tak chętnie przesiądzie się na jakieś durne PS5 8K Turbo, prędzej przesiądą się na PC bo będzie to bardziej opłacalne. Nie ma nawet sensu już prowadzić tej dyskusji, bo oboje mamy kompletnie odmienne i różne poglądy na tego typu sprawy.
Poziom: 17
Habib do MateoChoski dodano: 06.02.2017, 13:24
Poglądy poglądami, ale sposób w jaki je wyrażasz jest zwyczajnie chamski i arogancki. Jeżeli tego nie dostrzegasz to masz problem. Ja sam nie popieram ostatnich poczynań Sony. Nie podoba mi się, że pół roku po tym jak kupiłem PS4 wyszły wersje ulepszone. Uważam, że Jest to nie w porządku wobec posiadaczy starszych konsol. Zamiast wydać konkretny sprzęt raz na kilka lat, to bawią się w małe upgrade'y, tylko po to żeby prześcignąć konkurencję i być na topie przez jakiś czas. Niestety taki jest dzisiejszy rynek konsol i jedyne co możesz zrobić to nie kupować tego, co ci próbują wcisnąć i poczekać na następną generację.
Poziom: 30
MateoChoski do Habib dodano: 06.02.2017, 14:11
Tak dobra okej, może te moje wypowiedzi są bezczelne i wulgarne oraz sarkastyczne ale tego się inaczej komentować nie da nic na to nie poradzę, tego jak lecą sobie z graczami w chu.. Co do następnej generacji to nie ma na co czekać ani liczyć na jakieś rewelacje od nich. Dlatego że skok grafiki będzie zauważalny ale nie aż tak bardzo. A co do płynnej rozgrywki w 60kl na PS5 to też raczej bym na to nie liczył, pewnie dopiero jak będzie PS5 PRO TURBO czyli ta pół generacja to wtedy pewnie doczołgają się resztkami sił do tego standardu by on obowiązywał.
Poziom: 56
Musiol do MateoChoski dodano: 06.02.2017, 14:58

MateoChoski napisał:

Tak dobra okej, może te moje wypowiedzi są bezczelne i wulgarne oraz sarkastyczne ale tego się inaczej komentować nie da
Da. Wystarczy mieć w sobie krztę kultury osobistej i znać trochę więcej wyrazów niż te powszechnie uznawane za obelżywe. Serio, przeczytaj sobie swoje komentarze i komentarze innych, którzy krytykują Sony za to samo co Ty. Róznica kolosalna.
Poziom: 21
Saymon22PL do Ortalion dodano: 06.02.2017, 16:07
Czytaj ze zrozumieniem, a nie będę korzystał bo nie mam pro, jestem szczęśliwym posiadaczem pierwotnej wersji :)
Czajson [94.254.227.***] do MateoChoski dodano: 06.02.2017, 21:01
Ja piedziele jak masz ps4 i jestes zadowolony to nie sraj zarem co cie obchodzi ze ktos ma pro konsol spelnia twoje wymagania jest git ps4 masz dla siebie a nie dla ludzi skoro z ziomkami mozesz razem grac czy oni maja pro a ty fat to git nie rozumiem tej zazdrosci przeciez roznica cenowa tych konsol to tylko 400 zł
Poziom: 12
Patology dodano: 07.02.2017, 00:19
O co chodzi z tym brakiem PS PRO na rynku? mój znajomy chce kupić tę konsolę i nie potrafi jej znaleźć w żadnym sklepie, dostępne są jedynie modele z ekspozycji. Na OLX konsole chodzą po 1900 zł a ja swoją kupiłem w dniu premiery za 1770, czyżby popyt przewyższył podaż ?
Poziom: 23
tyr dodano: 07.02.2017, 02:44
wow mamy płynność 5 letniej karty 780 ti :D woow cofamy sie o 5 lat a co dalej ?
domes [95.48.212.***] do tyr dodano: 09.02.2017, 03:57
Nic . Dalej udowadniasz ze jestes durniem.

Komentarze (86 opinii) Skomentuj

Reklama



Reklama

Miesięcznik PSX Extreme

zamknij [x]
Informujemy, że strona www.pssite.com korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.