THQ: "Nowe konsole? Śmierć rynku" 204V

  • Gry
  • PS3
  • pyszny @ 20.01.2011 11:30

Tagi: microsoft nintendo playstation 4 sony thq wii 2 xbox 720

THQ: "Nowe konsole? Śmierć rynku"
Pięcioletni cykl wypuszczania na rynek nowych konsol został, wraz z premierą PlayStation Move i Kinecta, przerwany. Dlaczego? Według prezesa THQ, wszystko rozchodzi się o zapewnienie klientom jak najlepszych cen oprogramowania. Stworzenie gry na PlayStation 3 już dziś kosztuje majątek. A co byłoby, gdyby na rynek wypuszczono PlayStation 4?
Pięcioletni cykl wypuszczania na rynek nowych konsol został, wraz z premierą PlayStation Move i Kinecta, przerwany. Dlaczego? Według prezesa THQ, wszystko rozchodzi się o zapewnienie klientom jak najlepszych cen oprogramowania. Stworzenie gry na PlayStation 3 już dziś kosztuje majątek. A co byłoby, gdyby na rynek wypuszczono PlayStation 4?

Dann Billson w wywiadzie dla Eurogamera wyznał nam prawdę:
Nowa konsola na rynku w 2011 roku? To byłoby okropne! Jeśli którykolwiek z wiodących dziś producentów sprzętu do grania (Sony, Microsoft oraz Nintendo) wypuściłby dziś konsolę nowej generacji, byłby to strzał we własną stopę. Obecny do niedawna, 5-letni model sprzedazy konsol, został na zawsze złamany. Zaprojektowanie naprawdę dobrej gry na PlayStation 3 czy X360 kosztuje w dzisiejszych czasach fortunę. Niejednokrotnie mowa tutaj o kilkudziesięciu milionach dolarów amerykańskich. Jeśli ktoś w 2011 roku miałby zamiar pójść o krok dalej, ulepszyć oprawę i wzbogacić zawartość gier wideo, to z czysto ekonomicznego punktu widzenia nie mam pojęcia jak miałby zamiar tego dokonać, sprzedając swoją grę w cenie poniżej 100 dolarów [dzisiejsza cena nowej gry w USA to średnio 60 dolarów - dop. Pyszny].

Dlatego powstały kontrolery ruchowe. Sony oraz Microsoft pragną sztucznie przedłużyć cykl życia swoich konsol, a przynajmniej tak twierdzi Billson, według którego żadnej z firm nie zależy na wypuszczeniu na rynek nowej konsoli...
Komu tak naprawde miałoby zależeć na wypluciu na rynek nowej wersji swojej konsoli? To byłoby niekorzystne dla wszystkich, zarówno producentów, jak i graczy. Jeśli producenci znają technologię drzemiącą w danej konsoli, pozwala im to na realizację coraz to nowszych celów i ogólny rozwój. Przeciez na dzień dzisiejszy nie osiągnęliśmy jeszcze 100% możliwości oferowanych nam przez owe konsole, a minęło od ich premiery już 5 lat. Tak więc, na Boga, który deweloper byłby w stanie zapewnić odpowiednią jakość oprogramowania na zupełnie nowych konsolach?

...i prawdę powiedziawszy, nie wypada się z nim nie zgodzić.

A Waszym zdaniem, kto i w którym roku jako pierwszy wypuści konsolę nowej generacji - Sony, Microsoft, a może Nintendo?
Podoba ci się tekst? Podziel się nim!

Komentarze (94) Skomentuj

baltor [92.55.242.***] dodano: 20.01.2011, 11:39
Rynek gier na konsole wymrze wraz z tymi archaicznymi pudełkami zwanymi konsolami.
lukasz89 [79.191.72.***] dodano: 20.01.2011, 11:48
PlayStation 4 może sobie wyjść, ale nie wcześniej niż za kilka najbliższych lat.
Uncharted [78.8.65.***] dodano: 20.01.2011, 11:50
Jak ktoś ma dobrego PC, a nie ma konsoli to tak właśnie na nie patrzy :)
Ja wolę grać na konsoli, bo wygodniej :D
Łukasz [83.24.15.***] dodano: 20.01.2011, 12:13
Patrząc na premiery konsol wyjadę się, że 2013-2014 możemy się spodziewać następnej ps
dandione [83.1.65.***] dodano: 20.01.2011, 12:20
Ta jak ktoś ma dobrego, tylko patrząc ile pobiera konsola + TV prądu do pikuś w porównaniu do PC
john [195.94.210.***] dodano: 20.01.2011, 12:21
Totalny bullshit. To ciekawe, czemu te same gry na PC wyglądają lepiej niż na konsolach i ciekawe czemu masa gier na PC jest w 3D, z którym konsole sobie średnio radzą, bo mają za małą moc obliczeniową, a wiadomo, że przyszłość należy do 3D. Więcej, nowe konsole muszą wyjść, właśnie po to, by wychodziły gry w FullHD 3D i z taką oprawą, jak aktualnie na PC - wystarczy zobaczyć, jak wygląda F1 2010 na PC, a jak na konsolach, nie ma nawet porównania. Dlatego kolesie z THQ gadają głupoty, a autor newsa się totalnie kompromituje przytakując, bo udowadnia tym, że nie ma zielonego pojęcia o rynku gier! A THQ kręci nosem, bo to średniak i faktycznie, nie są w stanie nadążyć za konkurencją, bo mają ciulate gry.
Normal [83.31.142.***] dodano: 20.01.2011, 12:25
Ale biedaki, co mam im współczuć? Zarabiają miliony na grach, wysysają z ludzi pieniądze jak mogą poprzez DLC, przez długie lata na PS3 mieli 0 piractwa, coś niespotykanego na skalę światową. No ale im źle. 100% konsol to już dawno jest wykorzystane, od Uncharted 2 w przypadku Sony. W ogóle co to za farmazony są z tą mocą. Gry ledwo idą w 720p i bez AA, 25-30 klatek. Wg mnie to ledwo zipią. Nowe konsole jak najbardziej by się przydały. Powitam z chęcią konsole wyświetlające grafikę w każdej grze w Full HD i z wysokim wygładzaniem krawędzi, do tego 3D. Właśnie obecne konsole są jakby niedostosowane do telewizorów w sprzedaży. Wszystkie multiplatformery to już od dawna gram na swoim starym PC, bo wyglądają znacznie lepiej i są 2x tańsze w premierę. Ale to niech Sony się martwi. Microsoft na pewno wypuści szybciej nową konsolę, poza tym to Nintendo jest już blisko wypuszczenia następcy WII, choć z ich strony nie można spodziewać się porządnej konkurencji w kwestii gier.
saovine85 [95.178.56.***] dodano: 20.01.2011, 12:28
No i nawet THQ twierdzi, że nie wykorzystano jeszcze 100% możliwości drzemiących w konsolach obecnej generacji. Zresztą czeka nas tyle wspaniałych tytułów w tym roku i wystarczy ich na bardzo długi czas.

Powszechnie wiadomo, że projektowanie na PC jest łatwiejsze niż na konsole dlatego też często jest tak, że producenci gier olewają trochę konsole nie optymalizując gier i dlatego one gorzej wyglądają.
Dlaczego Killzone wygląda tak świetnie oraz Uncharted?

Ile osób w Polsce marzy o tym, aby grac w gry 3D na konsoli? Ile osób ma telewizory do tego przystosowane? Garstka. Wiele osób z nas ma jeszcze kineskopowe telewizory więc marzy na razie jedynie o telewizorze LCD nawet w HDReady.
Nite [178.36.65.***] dodano: 20.01.2011, 12:28
John bo ci zaraz żyłka pęknie xD Nie przesadzajmy z tymi PC'tami, większość produkcji na komputery osobiste jest tak kiepsko zoptymalizowanych, że hoho. Crysis wyszedł 3 lata temu a do dziś mało kto odpali tą grę w FullHD z 16AA i ilością klatek animacji na poziomie 60. Dodatkowo twórcy gier patrzą na pc z innej perspektywy, a że jakaś gra na konsolach wygląda słabiej to jeszcze nie oznacza, że potrzeba nam nowej generacji. Niech ktoś pokaże mi pc z premiery x360 albo ps3 który wyświetli lepszą grafę ni Uncharted 2 i God of War 3 albo Gear of War 2? Raczej komuś ciężko będzie, labo przyniesie pieca od NASA xD

Jako posiadacz większości konsol (PSOne,PS2,PS3,Xbox,X360 etc.) oraz 3 PC jakoś nie czekam na kolejną generacje stacjonarnych konsol i zgadzam się z powyższym newsem. Inaczej ma się sprawa przenośnych platform do grania, ale to już inna bajka :)

Czas na minusowanie/plusowanie xD
john [195.94.210.***] dodano: 20.01.2011, 12:43
A czy Uncharted 2 jest w Full HD i 3D? I Gears of War jak już a nie Gear of War - i pierwsze Gearsy wyszły na PC i wyglądały 100x lepiej niż na X360. Niestety w Polsce tak to już jest, że każdy Polaczek broni swojego stąd przy moim wpisie minusy - zero obiektywizmu! Gry na obecnych konsolach śmigają w 720p w znamienitej większości i tak jak napisał Normal - zwykle bez AA (PS3 nawet nie ma AA) i nawet nie w 30 klatkach na sekundę. Mam wszystkie konsole i gram głównie na konsolach, a że piszę, że gry wyglądaja na PC lepiej, to tylko wyłącznie dlatego, że tak jest. I co ma do tego optymalizacja ziom? Skoro wyglądają LEPIEJ? Sprawa jest prosta - gdyby konsole zostały zaktualizowane, to by ciągnęły lepsze efekty i przede wszystkim gry by mogły śmigać w FullHD, 3D, w 60 FPS-ach i z pełnym AA (np. 8x albo 16x) - i czy podniosłoby to koszta produkcji gier - NIE! Bo w takiej jakości można mieć gry na PC jeśli się wyłoży odpowiednio dużo kasy na bebechy! Kolesie z THQ smęcą, bo mało kto kupuje ich gry, są kiepskim graczem na rynku gier i po prostu są do odstrzału, więc wiadomo że się boją konkurencji. Ciekawe co na to twórcy chociazby Call of Duty. Zresztą, czy każda gra musi wyglądać niesamowicie? Wii udowadnia, że niekoniecznie. Nowe konsole by się jak najbardziej przydały, ale ich nie będzie bo producenci konsol muszą na tym zarobić i to jedyny powód. Niemniej twierdzenie, że nie są potrzebne lepsze bebechy, to nie tyle krótkowzroczność, co niewiedza, bo podwyższenie rozdzielczości, wrzucenie porządnego AA, zwiększenie liczby klatek, czy nawet dodanie 3D (druga kamera), to dla producenta gier ŻADEN koszt, a gry wyglądałyby znacznie lepiej. Jeśli ktoś tego nie widzi, tzn. że jest ignorantem, przykro mi.
arturos [194.181.109.***] dodano: 20.01.2011, 12:45
A ja bym z chęcią zobaczył już w przyszłym roku nową generacje konsol. Z chęcią zobaczyłbym nową fife czy też nba 2k na nowym engine a nie odgrzewane kotlety które powinny wychodzić w kolejnych DLC za 49zł a nie jako pełnoprawny produkt za 200zł to samo z kolejnymi call od duty które są na maksa hypowane i służą do wyciągania kasy. Poza tym jeśli nawet nie 3d to jest jeszcze 1080p i Antyaliasing i teselacja a nie gołe 720p
Poziom: 15
paszczakus dodano: 20.01.2011, 12:53
na pc gry wygladaja lepiej bo macie podlaczony20 calowy monitor, podlaczcie sobie pod pc 50 calowy tv to wcale nie bedzie takiej roznicy
Bodek [91.199.250.***] dodano: 20.01.2011, 12:57
Popieram w 100% mądrze prawisz, gra na konsoli powinna mieć lepszą grafe niż na PC bo po pierwsze wkońcu konsola jest maszynką do gier a PC do wszystkiego, konsola nie potrzebuje dźwigać gigantycznego systemu operacyjnego zajmującego 6 GB na dysku, konsola nie ma problemów z niedopracowanymi sterownikami do karty graficznej czy też nie odpowiedniej wersji directXa a mimo to kaleczy z rozdzielczością, z jakością tekstur, z brakiem lub kijowym xAA, a już najbardziej z framerate'em gra na konsoli powinna śmigać nonstop w 60FPSach a jak jest jak co lepsza i bardziej dopracowana gra nie potrafi zapewnić stałego framerate'u powyzej 24 fps. Kupiłem grę two worlds i gra w niektórych momentach tak zwalnia że aż się płakać chce. Uważam że za rok lub góra 2 lata powinny wejść nextgeny 2 generacji.
Poziom: 12
Kalimdor dodano: 20.01.2011, 13:04
koniec tego roku: wii 2, xbox720. 2012 PS3 ... kto nie idzie do przodu ten stoi w miejscu.
otacon [83.6.51.***] dodano: 20.01.2011, 13:08
co mi z konsoli, która będzie obsługiwała 3D skoro ceny telewizorów 3D nie są jeszcze dostępne dla przeciętnego Kowalskiego, więc 3D jako argument przetargowy to trochę nietrafiony pomysł... druga sprawa ile kosztuje sprzęt który pociągnie F1 2010 na takich detalach, żeby gra była ładniejsza, niż na konsoli? a ile kosztuje konsola??
domyślam się, że grono ludzi nie oczekuje teraz kolejnej generacji konsoli... grono ludzi dopiero co kupiło ps3, gdyż jego cena stała się bardziej ludzka i mają nadzieję, że ps4 pojawi się ale w odległej przyszłości...
a tym którym gra na PC podoba się bardziej?? wybłagajcie rodziców, żony, mężów, czy kto jest Waszym Panem - niech zdejmie Wam kajdany łączące Was z padem i przypnie do klawiatury:)
Tooomasz [89.174.254.***] dodano: 20.01.2011, 13:18
dwuletni laptop - cod: black ops - 30-50 fpsów na średnich detalach, przy większych akcjach tnie, ale ogólnie cieszy oko.

ps3 które ma 5 lat a black ops tutaj działa o niebo lepiej muszę przyznać.
dodam, że laptop nie był wcale taki pierwszy lepszy.

także sami oceńcie na co lepiej wydawać gry, na czym lepiej grać i czy mieś blaszaka z 20calowym monitorem czy konsolę i pokaźny telewizor :) ja wybrałem drugą opcję.
obserwator [193.59.205.***] dodano: 20.01.2011, 13:22
mocne słowa jeśli chodzi o to, że nikt nie kupuje gier THQ i że są słabi:
STALKER
Red Faction
Supreme Commander
Conan
Darksiders
a niedługo chociażby Homefront
Rademenez [62.87.214.***] dodano: 20.01.2011, 13:25
no z tym faktem że dobry pc po pół roku już nie jest dobry wiec nie będe po 3 tysie co pół roku ładował
Rademenez [62.87.214.***] dodano: 20.01.2011, 13:28
jakoś nie widze tej masywnej różnicy w f1 na pc a ps3!!!z tym ze na pc nie jest zbyt płynne w full detalach a kompa mam potwora!!!a poza tym pokarz mi na pc np gran turismo,god of wara czy uncharteda?!!!!!won z portalu fanboju nie mający pojęcia o grach
Wojtas [193.138.118.***] dodano: 20.01.2011, 13:32
Zaprzestańcie już tych Fanboyowskich walk!!!!
schabu666 [87.101.31.***] dodano: 20.01.2011, 13:40
gry na konsole moze i nie maja AA albo dzialaja w 30 klatkach ale i tak dzialaja o niebo plynniej niz na komputer ..... gdzie co by sie nie dzialo przy wielkim rozperdolu w grze sie przytnie hehehe , no chyba ze masz pc za 4-5 tys.
lary1986 [195.20.212.***] dodano: 20.01.2011, 13:40
jedyne co mi teraz potrzeba zamiast PS4 to tansze gry na ps3 a co do grafiki to jest dobra na ps3 po co mi wiecej (jak narazie) w dodatku jakby wyszla nowa konsola to cena by mnie zniechecila do kupna
gosc [62.121.79.***] dodano: 20.01.2011, 13:43
oczywiscie ze podniosloby koszty produkcji. opracowanie nowych silnikow badz aktualizacja istniejacych tak aby nowy sprzet rzeczywiscie dawal widoczne rezultaty pochlania czas i pieniadze. dodatkowo czas testowania i optymalizacji na nowym sprzecie tez trwa dluzej niz na tym co jest dostepne od kilku lat ( a wydluzony czas produkcji to podniesione koszty produkcji)
Rademenez [62.87.214.***] dodano: 20.01.2011, 13:46
z uncharteda 2 cisna maksa 100% mocy???(gra boska) to skoro uncharted 3 juz na filmikach wyglada znacznie lepiej to co dokupić ramu trza będzie czy co????zastanów sie zanim palniesz o wszechwiedzacy
gosc [62.121.79.***] dodano: 20.01.2011, 13:51
nextgeny 2 generacji? LOL
mr_pepeush [87.99.25.***] dodano: 20.01.2011, 13:51
ja do konsol przekonałem się na początku ub.r.; teraz wiem, że nie ma nic lepszego niż usiąść z padem w fotelu; kiedyś wydawało mi się, że maksimum precyzji możliwe jest tylko grając myszką; coraz więcej osób się do tego przekonuję, więc konsole będą żyły; ale pc i tak ciągle będzie ciekawą alternatywą, głównie ze względu na ceny oprogramowania i możliwość piracenia; pomyślcie ile wydajecie na gry w ciągu roku i co byście za to dostali w sprzęcie pc; a jeśli ktoś jest bezlitosnym piratem, to woli raz do roku wydać 1000 na modernizację komputera i oprogramowanie pobrać z sieci; konsole wolne od piractwa to właśnie najważniejszy znak na niebie dobrze wróżący wysokobudżetowym grom;
@szpynda [93.107.208.***] dodano: 20.01.2011, 13:55
Po co maja wydawać nowe konsole jak i tak cyckają z nas TAKĄ kasę, że głowa mała. Jak zyski z gier zaczną spadać to wtedy dopiero będzie można się spodziewać nowego sprzętu.
GoTen [178.36.102.***] dodano: 20.01.2011, 13:56
"I Gears of War jak już a nie Gear of War" - hahaha rozwaliłeś mnie tym tekstem xd Nikt nie napisał "Gear of War" tylko God of War a to jest różnica. I ty mówisz że masz "wszystkie" konsole, jak nawet nie wiesz, że istnieje taka gra jak God of War, weź się lepiej nie ośmieszaj...
matushock [83.25.122.***] dodano: 20.01.2011, 13:58
TAK GRY SĄ ZA DROGIE NA PS3... ŻĄDAMY OBNIŻEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kofik [85.178.72.***] dodano: 20.01.2011, 14:00
oczywiscie, ze konsola to najlepszy i najwygodniejszy wynalazek do gier. jak na 5 lat istnienia to gierki daja rade. 5 letni pc to dinozaur
@Piotr_Baranski [85.89.169.***] dodano: 20.01.2011, 14:00
Nowa konsola nie potrzebna. Ale fakt, że trzeba dużą kasę wyłożyć na grę może zaowocować tym, że przestaną wypuszzcać gnioty i szmatławce jak np gry wydawane podczas premiery jakiegoś tam filmu.

PS Czy ktoś w końcu opisze ONLIVE? Bo wydaje mi się że to może być duże niebezpieczeństwo dla konsol jakie znamy, zwłaszcza w obliczu RDM.
KWIETNIUM__PL [89.242.104.***] dodano: 20.01.2011, 14:04
Może i to okrutne ale jestem za nową konsolą bo mając PS3 ponad 3 latka stwierdzam że się już staruszka nie wyrabia czy tylko ja to widzę??? Zeby nie było to mam tez mocarnego lapa a nie ma na nim zadnej gry bo grywam tylko na PS3 :)
Co do cen sprzętu i gier to są wysokie ale tylko w Polsce!!! Od 6 lat siedzę w UK i klepie się w czoło widząc ceny gier w naszym pięknym kraju!!!
niezajaw [83.64.86.***] dodano: 20.01.2011, 14:17
po pol roku ? Mojego kopiłem za 4k dwa lata temu jak do tej pory wydałem 500zl na kare.graf żeby dalej śmigał na fullach.
te 500zl zaoszczędziłem na rach bo sa one O WIELE tańsze niz te na PS3 . Wiec nie wiem co ty masz za kompa , ale wydawać po 3k co pol roku. Chyba cie raba drwale. ...
saovine85 [95.178.56.***] dodano: 20.01.2011, 14:28
Ja mam 3-letniego kompa i poza procesorem to by trzeba było wszystko wymienić, bo praktycznie każda gra tnie ;)
niezajaw [83.64.86.***] dodano: 20.01.2011, 14:28
Jak podłączyłem PCeta do TV to w Farcry2 na fullu mialem 70klatek , tyle samo na Monitorze. Nie rozumiem logiki.
szekonabazura [62.87.215.***] dodano: 20.01.2011, 14:35
Prawda jest taka że komputery do grania służą przedewszystkim biedakom kturych nie stac na konsloe.Dlatego coraz więcej wartościowych tytułów wydaje się na konsole.60 procent dochodów producentów gier pochodzi ze sprzedaży gier na konsole,oczywiście dotyczy to Stanów,Japoni i Zachodniej UE .W Turcji ,Rosji i Wschodniej Europie proporcje są odwrotne gdyż to PC jest używany jako główna platforma do gier z oczywistych powodów.Dlatego zamiast wypuszczać nową konsole wystarczy nie lokować gier na PC ,niezależne wytwórnie i tak się nie utrzymają ze względu na piractwo.Myśle że i producenci PS3 I Xboxa połączą szeregi w celu uniemożliwieniu grania w sieci piratom.
Jarek93 [77.254.182.***] dodano: 20.01.2011, 14:36
THQ twierdzi że nowa konsola może się pojawić za 3-4 lata a Sony walczy z piratami w chwili obecnej i wiele osób twierdzi że jedynym ratunkiem nowa konsola..... Jedno drugiemu zaprzecza.... THQ jak wyda grę na konsole to też będzie piracona i też będą na tym tracić to jest nieuniknione...
saovine85 [95.178.56.***] dodano: 20.01.2011, 14:37
Na razie szykuje się jeszcze pełno dobrych gier na PS3. No chyba, że to jest tak jak ze słońcem, że zanim zgaśnie dojdzie do wybuchu ;) 2011 r. - zalew rynku grami na PS3, 2012 r. nagła śmierci i ukazanie się konsoli następnej generacji ;)
Ciekawe co by taka konsola miała w środku - GPU, CPU, jaki pad itd.
SweetHardcore [82.145.210.***] dodano: 20.01.2011, 14:49
Napewno Microsoft wypuści pierwszy konsole. Pokaże jak powinny wyglądać gry w 2012 i szybko zapomniecie o tym jak masturbowaliście się przy Uncharted 3. Później Sony wyjedzie z PS4.
Obecne konsole to już prawie zabytki muzealne! PS3 z 256Mb ramu? To już mój smartfon ma więcej , TELEFON MA WIĘCEJ!!! Grafika z wydajnością Geforca 7 generacji z 2005r? Śmiech na sali... jedynie ten skomplikowany procesor daje jeszczę radę! Gry standardowo w 720p w 30kl/s , a nawet poniżej ... Ludzie zastanówcie się o czym mówicie! Im szybciej wprowadzą next geny tym lepiej dla nas! Później to już tylko dystrybucja cyfrowa i cloud gaming zostanie! Zobaczycie!
SweetHardcore [82.145.210.***] dodano: 20.01.2011, 15:00
Przecież nikt nie zaprzestanie nagle wspierania PS3. Przejście odbędzie się płynnie jak w przypadku PS2....
A jak zobaczycie jak mogą wyglądać gry na PS4 to napewno przyznacie mi rację...
Gry nie podrożeją . Za czasów PS2 , mimo że produkcja gry kosztowała mniej , to i tak w sklepach ceny gier nie odbiegały od tego co jest dzisiaj na PS3 czy X360. Technologia tanieje , a THQ nie wie co mówi...
frezer [62.121.80.***] dodano: 20.01.2011, 15:13
rozdzielny dwie rzeczy wydawcom oczywisnie nie zalezy na nowej generacji bo to spore ryzyko i koszta ale już developerom jak najbardziej bo nie mogą się rozwijać przez ubogą architekturę z 2005 roku która ich ogranicza, każdy wydawca powie że nowa generacja jest niepotrzebna to logiczne z ich punktu widzenia i beda wstawiać taką gadkę za każdym razem, ja ciekam z niecierpliwością na next-geny zawsze kupuje konsole rok po premierze bo spada cena zresztą trzeba czekać aż proces technologiczny procków zejdzie do przynajmniej 20 nm w przeciwnym razie nie skleci sie wydajnego potworaz w mały plastikowym pudełku no chyba że chcemy powtórki z ROD na x360
wolfgang [94.193.246.***] dodano: 20.01.2011, 15:52
odpowiedz prosta dla producentow konsol zanim wprowadzicie nowe konsole zróbcie software do robienia gier ktory by obnizyl koszty produkcji gier kto wkona zadanie dobrze wygra np wojne konsol
riioon [85.222.54.***] dodano: 20.01.2011, 16:08
to prawda a poza tym ile razy już słyszeliśmy ile to milionów $ kosztuje zrobienie gry przy okazji premiery każdej nowej generacji konsol po prostu pier!@#ą głodne kawałki aby tylko coś powiedzieć!!
demola84 [83.27.239.***] dodano: 20.01.2011, 16:09
Bierz jeszcze pod uwagę łatwość/trudność w tworzeniu takich gier na daną platformę. Wiadomo, że na PC pisze się gry łatwo, a na konsole trudniej. Wiadomo też, że łatwiej o speców od tworzenia gier na PC a trudniej o takich co potrafią to samo zrobić na konsolach. A to wszystko wbrew pozorom przekłada się na koszty tworzenia takiej produkcji.
Milan [95.160.166.***] dodano: 20.01.2011, 16:16
Lepiej wymieniac co 5 lat konsole niż kompa co pół roku.Co z tego ,że konsola ma układ graficzny z 2005 roku na poziomie 7800 gtx mi to lata bo gry takie jak Ucharted 2 i GOW 3 naprzykład albo GT 5 zamiatają wszystko co do tej pory na pc wyszło.
Kszyku [81.190.30.***] dodano: 20.01.2011, 16:17
Nie ma się co martwić ps3 ma jeszcze sporo ładnych lat przed sobą. I sprzedanych egzemplarzy też :D
Poziom: 14
Parker84 dodano: 20.01.2011, 16:18
Nie chodzi o klatki a o detale. Na 20" monitorze detale i niedociągnięcia są mniej widoczne, na dużym TV wszystko wychodzi. Nawet jeśli grafika wygląda ładniej to co z tego. Ja wole konsole. Wole usiąść wygodnie na kanapie niż garbić się przed monitorem.
czaczi87 [88.156.5.***] dodano: 20.01.2011, 16:32
paszczakus, weź się nie ośmieszaj. Ja mam podpięty komputer do telewizora na stałe i już od 2 lat nie grałem na 19" monitorze. Jak ustawisz wyższe detale, rozdzielczość i AA to zobaczysz różnicę.
ass [89.74.207.***] dodano: 20.01.2011, 16:41
SweetHardcore,przyjacielu jak nie wiesz co mówisz to łaskawię się zamknij dobrze?Ewentualnie sądząc po twojej wiadomości idź do serwisu i niech ci zamontują telefon w PS3 :D.Tak tylko za next gena zapłacisz, i to doooosyć sporo,wątpie żeby taki Sony wypuścił PS4 za 2000 zł.
QmacQ [83.10.89.***] dodano: 20.01.2011, 16:47
" Przeciez na dzień dzisiejszy nie osiągnęliśmy jeszcze 100% możliwości oferowanych nam przez owe konsole, a minęło od ich premiery już 5 lat. "

Podobno ci od gt 5 osiągnęli i musieli znów minimalizować... dziwne!
A ja nie dałem swojej wypłaty całej na ps3 żeby teraz mogli świrować z ps4 tym bardziej że tytuły też nie są tanie...
BoyOnGirl [89.161.2.***] dodano: 20.01.2011, 16:54
Chyba najcelniejszy komentarz na PS3site, jaki kiedykolwiek widziałem :) Gratuluję spostrzegawczości!

Jeśli nie wprowadzą szybko next-genów, to NIKT nie będzie chciał nowej konsoli (mam na myśli producentów). Dla Sony nowa konsola jest poważnym kłopotem, bo musi bardzo silnie zastanawiać się nad kompatybilnością wstecz (historia lubi się powtarzać?). Dlatego, SweetHardcore, będą ssać tę markę do ostatniej kropelki. A tak na marginesie, to pieprzą brednie, że koszty produkcji na nowych konsolach znacznie by wzrosły. Szlifowanie efektów i jakości, to kosmetyka, a nie główna część produkcji.

A "chmury" zbliżają się wielkimi krokami i nikt nie będzie w stanie ich powstrzymać.
AREK [79.162.210.***] dodano: 20.01.2011, 16:55
john ty jesteś idiotą bo nigdy nie miałeś konsoli i wydaje ci się ,że masz dobrą grafikę ,ale na te karty graficzne do pc musisz wydać majątek, ze by nam dorównacć.
czaczi87 [88.156.5.***] dodano: 20.01.2011, 16:56
Ja w tym roku do PS3 dokupiłem xboxa 360 i już chciałbym by w roku 2012 ukazał się jakiś next-gen. Wiadomo, że przez pierwsze 1,5 roku po premierze jest posucha z grami więc w jakimś 2013 mógłbym spokojnie nabyć swój egzemplarz.

Nie oszukujmy się, obie konsole (o Wii nawet nie wspominam) to hardware'owy antyk. Mnie już jak kupiłem ps3 i zobaczyłem grida dobił kompletny brak AA. W GTA 4 framerate spadał do skandalicznego poziomu, a w GT 5 publiczność i drzewa wyglądają jak z poprzedniej generacji.

Wiecie, na ps3 i xboxa 360 wyjdzie jeszcze w tym i następnym roku masa świetnych gier, ale mamy tu podobną sytuację jak z 2004-2005 kiedy wyszły SotC, MGS3, Resident Evil 5, God of War - graficzne szczyty PS2. Wyczuwam schyłek tej generacji, któremu na pewno nie pomoże Kinekt czy Move, bo zbyt dużo to one nie wnoszą dla normalnych graczy.

A i jeszcze jedno: jak w PS4 wstawią 1GB RAM to chyba uduszę projektanta :P
BoyOnGirl [89.161.2.***] dodano: 20.01.2011, 17:01
Płynne przejście? Raczej zakończy się to porażką, bo PS3 ma CELLa. Ja nie wyobrażam sobie, jakby takie przejście mogłoby wyglądać.

Sony naprawdę poważny kłopot z nową konsolą. Będą bronić PS3 wszystkimi rękami i nogami. I może nie oszukujmy się w jednym aspekcie, że nowe technologie nie wspomagają powstawania nowych pomysłów i rozwiązań. Pomysłowość gier na PS3 posiada więc pewne fizyczne ograniczenia. Największym jest przestarzała konsola.
Leon Zdziałek [89.167.68.***] dodano: 20.01.2011, 17:12
256MB w tej konsoli wystarczyło na tak niesamowite rzeczy na jakie nie potrafił sobie pozwolić PC z 8GB ramu... więc o czym ty do nas rozmawiasz?
czaczi87 [88.156.5.***] dodano: 20.01.2011, 17:12
Boże co wy macie z tym "trzeba wymieniać kompa co pół roku". Szerzycie taki sam ciemnogród jak zatwardziali pececiarze z tekstem "bo na konsoli to trzeba kupować gry za 250zł, a na PC za 100zł" Doprowadzacie mnie do szewskiej pasji.

1. Kupujesz kompa za 2,5 koła (nie w markecie "w promocji" tylko sam świadomie wybierasz komponenty) i za 2 lata wydajesz 500 zł na kartę graficzną. Proste jak drut, a grafikę zawsze będziesz miał lepszą niż ta na konsole.

2. Kupujesz grę 6 miechów po premierze za 120 zł. W życiu nie dałem więcej za tytuł konsolowy.

Ale oczywiście można co pół roku kupować najnowszego geforcea za 2000zł i kupować gry w ciemno w dniu premiery za 200 zł, albo w ogóle pójść do tesco i kupić 3-letni tytuł za 259zł.

Wszystko można, ale jak się użyje trochę mózgownicy to wcale nie trzeba wywalać niepotrzebnie kasy w błoto.
Leon Zdziałek [89.167.68.***] dodano: 20.01.2011, 17:17
Co ty bredzisz? Jakie chmury?

Chmura to tylko INNA NAZWA na klastry danych a te występowały od zawsze... ale co ty możesz o tym wiedzieć.
czaczi87 [88.156.5.***] dodano: 20.01.2011, 17:24
Yhy, szczególnie widać to po istnym "zalewie" gier z lokacjami większymi niż 100 m2. Popatrz co się dzieje w sandboksach. Czy tylko ja dostrzegam ten zajebisty pop-up tekstur w GTA 4, Two Worlds 2 czy oblivionie na PS3 i Xboxie? Czym to jest spowodowane? Na pewno nie nikłą ilością RAMu na tekstury, nie to nie może być to.

Czemu Uncharted 2 tak świetnie wygląda? Bo za każdym razem gdy wchodzisz na jakąś lokację jakimś cudem zamykają się drzwi albo zeskakujesz tak by nie móc się wrócić (konsola czyści dane). Swoją drogą Uncharted 1 też strasznie cierpiał na pop up (szczególnie widać to jak się w 3 rozdziale wchodzi do dżungli po raz pierwszy).
AREK [79.162.210.***] dodano: 20.01.2011, 17:25
MATUSHOCK a co ty sobie myślisz ,że na xbox 360 są tańsze gry ,kup nową grą na xboxa to ta sama cena co na ps3,chyba że kupujesz piraty
glimi [91.150.220.***] dodano: 20.01.2011, 17:32
Powstanie PS4 i czy będzie się różnił od PS3? Nie wymyślono wejścia HDMI lepszego niż jest teraz w PS3, nikt nie wymyślił lepszego napędu niż BR. Tworzyć nową konsolę tylko po to by poprawić grafikę i procesor mija się z celem. Żeby był sen tworzenia nowej konsoli musi się różnić od poprzedniej tak jak było w przypadku PS2 i PS3
Tomek [212.106.161.***] dodano: 20.01.2011, 17:58
Ja tam chętnie bym już przyjął w objęcia PS4
przemcio [79.191.74.***] dodano: 20.01.2011, 18:23
chyba ich po.ebało przu dzisiejszych płacach gra kosztuje duzo za duzo ( 199 zeta jest to troszku kasiory ) i rzadko kto moze sobie pozwolic na kupno większej ilosci gier rocznie ( chodzi mi o nówki we folii ) nawet kupno 1 gry miesięcznie to zbyt duzy wydatek jak na szarego gracza mającego rodzine na utrzymaniu ,a 100 dolarów? to będzie maks 3 gry rocznie na które bede mógł sobie pozwolić ( zapomnijmy o allegro gdyz jest to przeciez forma piractwa według developerow i okradanie ich z pieniędzy które im sie należą ) Nawet w bardziej cywilizowanych krajach ludzie będą mniej kupowac a więc zyski będą mniejsze
Mama Tomka [87.204.37.***] dodano: 20.01.2011, 18:29
Tomek jesteś zjebanym pedałem i na niczym się nie znasz :) PS4 HAHAHA Jakikolwiek next-gen w obecnym okresie i wszystko klęka :D Jak Ci wypuszczą PS4 to gry będziesz miał minimum po 300 zł i zero kompatybilności wstecznej. Ludzie mają rację - potrzeba jeszcze kilku lat i nowych technologii żeby cokolwiek myśleć o next-genie. GPU i CPU to jednak zbyt mało żeby przez kolejne kilka lat czekać na rekompensatę kosztów produkcji i jakikolwiek zysk
Adamko [89.230.165.***] dodano: 20.01.2011, 18:34
Jest jeszcze inna kwestia. Do pewnego czasu w modzie było kupowanie przynajmniej dobrej klasy PC żeby... pograć w nowe tytuły a był to zakup zazwyczaj 5.000 tysięcy złotych (lub równoważność tej kwoty w danym czasie). Sam kilka razy to przechodziłem na własnej skórze, i doszedłem do ciekawego wniosku ;). Co prawda konsola jest droższa i gry też ale wraz jest to wydatek rzędu 1/3 ceny nowego PC. Natomiast kupuijąc ją raz już za bardzo sie nie martwie tym że że coś mi nie bedzie chodzić jak to w PC bywa i że za 2 lata trzeba będzie nowy PC kupić za następne 5 kawałków żeby zagrać w nową premierę ;).
Adamko [89.230.165.***] dodano: 20.01.2011, 18:35
Natomiast PC ??? No cóż wszak do oglądania newsów, czytania poczty, pisania w wordzie czy oglądania filmów wystarczy mi ten mój dobry PC a nawet starszy niż ten za 5.000 ;) Ale dodaję że nawet ten sobie całkiem świetnie poradzi z wymagającymi programami (żeby nie było że nie wykorzystuję mocy kompa ;) tylko nie będę łądował masę kasy w PC żeby pograć ;) bo do grania są konsole ;). Bo jeśli nie gram na kompie to po co mi 3 giga procesor, 3 giga ramu i najnowszy Radeon ? hahahha ;) Wszak wszystko inne śmiga jak sie patrzy ;). Pozdrawiam ;)
Milicja72 [178.235.75.***] dodano: 20.01.2011, 18:55
Pamiętam początki PS3.Kolega kupił we Włoszech za 500 euro i do tego Resistance.Kiedy zobaczyłem gre wcale mnie nie oczarowała.Pomyślałem że jak na taki sprzęcior odwalili zapchajdziurę.Grafika z mojego Ps2 wyglądała lepiej.Myślę że to samo będzie z Ps4.Nie od razu różnice będą zauważalne na miare naszych oczekiwań.Zapewne trzeba będzie poczekać jakieś 2 lata zanim twórcy gier znowu zmienią swoje przyzwyczajenia.Tylko miejmy nadzieje że gry nie będą jeszcze krótsze.
Gracz [89.230.30.***] dodano: 20.01.2011, 18:55
wlasnie przerobilem ps3 odrazu lepiej smiga :)
joneK [79.163.197.***] dodano: 20.01.2011, 18:55
W 2012r. będzie koniec świata i tym oto sposobem nie doczekamy żadnej nowej konsoli stacjonarnej.
wolfgang [94.193.246.***] dodano: 20.01.2011, 18:59
ja tam nie mam czasu komentarze lece grac w gt 5 :)
Damian [91.94.123.***] dodano: 20.01.2011, 20:03
heh Ci co tak piszą ze ps3 słabe a jak gry wyglądają, jara was że masz na kąpie 10 giga ramu? dla mnie ps3 może mieć i 0 ramu ważne żeby gry wyglądały kozacko i tyle w temacie SweetHardcore jak masz fona i tyle ramu zrób gre wyglądającą lepiej niż jakaś na ps3 i co nie zrobisz i widzisz co Ci daje ten ram 0
mart3112 [213.108.152.***] dodano: 20.01.2011, 20:04
Aj tam gadacie, że ps3 jest słabe i wogóle. Tylko, że w 3 leży jeszcze jeden spokojnie nie używany rdzeń plus było to na stronce jakieś cudo pod usb dzięki czemu ps dostałby mocy czy coś. Więc sony może jeszcze sobie pokąpinować z ps3. Poza tym psp i gta vice city stories jest idealnym przykładem ile można wycisnąć z konsolki z prockiem 333MHz. Dziwi mnie, że według niektórych was uncharted 2 wykorzystuje 100% konsolki to jakim cudem uncharted 3 ma wyglądać jeszcze lepiej?!
SweetHardcore [82.145.210.***] dodano: 20.01.2011, 20:34
@Damian z takim myśleniem to z PS2 powinneś zostać. Bo co , bo na PS3 gry są ładniejsze? Wal to! Przecież na PS2 są gry lepsze , jest ich więcej , mnóstwo genialnych ekskluzywów.
Jeśli takim jak Ty , gry z PS3 będą miały WYSTARCZAJĄCĄ jakość to nigdy nie dowiesz się jakby wyglądał Uncharted 4 na następnej PlayStation.
A 256MB ramu to nie problem dla mnie ( bo co mnie obchodzi co jest w środku?), tylko jest to bariera dla rozwoju producentów , taka ściana przed którą będę musieli rezygnować z własnych wizji.
PS. Daj mi do pomocy chłopaków z Naughty Dogs lub Santa Monica i pokażę Ci , że nawet na Iphonie można stworzyć takie Uncharted;)
SweetHardcore [82.145.210.***] dodano: 20.01.2011, 20:41
A Ty myślisz , że jakby producenci stworzyli tytuł specjalnie pod te 8GB , to nie zobaczyłbyś różnicy? To jest mnóstwo miejsca na poziom dla gry i tekstury...
Rademenez [62.87.214.***] dodano: 20.01.2011, 20:52
noooo za 4 tys. 2 lata temu i na najlepszych grach hula na full detalach???mmmm masz fantastyczną wyobraznię no chyba ze gra cisnie jakieś 8 klatek na sekundę .Ja w listopadzie wydoiłem na kompa 5600. i jakos niektóre gry odpalane w full gubia klaty nieraz ale ty musisz miec sprzet z kosmosu
bone [195.226.198.***] dodano: 20.01.2011, 21:26
Boja sie, wez szukaj teraz devsow pod nowe proce itp...
Soq [85.221.158.***] dodano: 20.01.2011, 22:16
Skąd ty gościu jesteś z bullerbyn ^^
BjjPoker [91.200.238.***] dodano: 20.01.2011, 22:39
a jeżeli nowa konsola to nie będzie wcale konsola?

Np. do tego czasu wszystkie telewizory i tak będą zintegrowane z internetem i "nowa konsola" to tylko hasło dostępu do super komputera po drugiej stronie super szybkiego internetowego łącza. Do gracza będzie należeć co jedynie zaopatrzenie się się w kontrolery, okulary czy co tam jeszcze z bajerów. A wszyscy będziemy się śmiać, że kiedyś trzymaliśmy w domu pudełka zwane konsolami i wkładaliśmy do nich jakieś płytki.

niewiarygodne? a mi się wydaje, że cośtakiego, lub jeszcze bardziej futurystycznego będzie nie dalej niż za kilka lat.
@Piotr_Baranski [178.73.49.***] dodano: 20.01.2011, 22:49
Ale płace grafików i informatyków nie tranieją tylko idą w górę. Poza tym THQ raczej chodziło oto, że więcej osób trzeba zatrudniać do pracy nad grami.

Poza tym grafika to nie wszystko.

Zgodzę się co do cen. Za czasów PS1 nówki też po 229 chodziły. Wtedy to był dopiero kosmos. FFVII w 97 kosztował tyle że co niektóry Polak musiał tydzień do pracy zasuwać.
@Piotr_Baranski [178.73.49.***] dodano: 20.01.2011, 22:51
A tym telefonem pewnie sweet focie sobie strzelasz jak hardkory po sieci odwalasz?

Z PS3 da się jeszcze więcej wycisnąć co pokazuje Uncharted 3.
@Piotr_Baranski [178.73.49.***] dodano: 20.01.2011, 22:54
A Ciebie biedaku umysłowy na słownik nie stać.

Jeżeli ktoś gra od czasu do czasu to po co ma konsolę kupować? Gra dużo osób ale nie dla każdego jest to hobby dla którego miałby specjalnie kupować konsolę.
Bartas [87.205.74.***] dodano: 20.01.2011, 23:15
Ale ja się jeszcze nie nacieszyłem moją ps3 i nie mam kasy na nextgena! Oby wypuścili dopiero za 4 lata...
Gry na ps3 sprawiają mi kupę zabawy, ale wiem, że im szybciej będzie nowa technologia i nowe zajebiste możliwości, tym więcej będzie zabawy! I o to chodzi. Kibicuję nowym technologiom, chociaż moja ulubiona gra to ping-pong ze spectrumXT (albo jakoś tak - wybaczcie, stary jestem)
korn [82.13.200.***] dodano: 20.01.2011, 23:26
a mozesz juz dzis
dekano [79.191.244.***] dodano: 20.01.2011, 23:41
PS4 jak wyjdzie w 2012 roku to i tak większość graczy go nie kupi bo będzie stał po 2000zł a gry po 400zł !!! Nie miałbym nic przeciwko gdyby wyszedł w 2017-2020 z normalnymi cenami gier i może z jakąś miłą niespodzianką od Sony :)
Poziom: 12
Michał dodano: 21.01.2011, 00:29
Skąd Ty Stary bierzesz na to wszystko kasę? Tyle konsol? :P
saovine85 [95.178.56.***] dodano: 21.01.2011, 00:48
Cell jako taki jest świetnym procesorem. Mogliby zostawić te 7 rdzeni, ale za to zwiększyć ich taktowanie - o ile się da oczywiście, lub mogliby dać jeszcze raz tyle rdzeni, ale w taki sposób aby gry z PS3 mogły chodzić na nowej konsoli. Uważam, że Sony powinno się skupić na stworzeniu potężnego GPU, a najlepiej takiego złożonego z kilku rdzeni (nie wiem jak to napisać - to tak jakby komputer miał 3 graficzne połączone ze sobą i współdziałające razem). No i niech wygładzie krawędzi porządne zrobią.

No i może powstanie jakiś Silver Ray czy coś w tym stylu ;)

Jeszcze dodam słowo odnośnie gier multiplatformowych - i co z tego, że np. w sławetnym Black Ops jak jest wybuch, to na konsoli wyrzuca mniej kawałów w powietrze, a na PC jest ich dwa razy więcej? Albo, że tekstury podłoża, po którym biega nasz "ludek" są na konsoli rozmyte, słabsze niż te na PC? Czy to wnosi jakąś różnicę do gameplaya? Otóż NIE.
Milicja72 [178.235.75.***] dodano: 21.01.2011, 07:38
Mart3112 racja jak cholera.Uncharted wcale nie jest wypasem.Zauważcie że tekstury są małe to jest postacie,bronie butle z gazem itp.Gdyby zrobili tak ładną gre z pierwszej perspektywy tak jak Dead Space,Fear czy Medal of Honor wtedy możnaby przyznawać im laury.Jak dla mnie więcej zrobiła Guerilla z Killzone.
niezajaw [83.64.86.***] dodano: 21.01.2011, 08:07
jak sie kupuje jakies gotowe systemy to tak jest :D
w metro2033 mam na fullu jakies 20klatek. fakt ale jak gram na fullHD nie potrezbuje AAx8 tylko zostwiam na 2. i mam juz wiecej.:D ogolnie gra chodzi na 40. wyszystko na full tylko male AA i cienei nie na ultra tylko na high zeby dostac kolejne 10fpsow a nawet nie widze roznicy Oo
a PC mam i7 3gh 6gbram teraz kupilem gtxa 460 smiga bez problemow :D
niezajaw [83.64.86.***] dodano: 21.01.2011, 08:09
ale czy ktos ci kaze ? Mozna podlaczyc PCeta do TV bez problemu.
Mozna kupic pada lub wziasc tego od PS3 tak jak ja to robie. I grac sobie na TV z padem i mega grafa :D
glimi [91.150.220.***] dodano: 21.01.2011, 09:04
widzisz PS3 ma 4-5 lat. a ty masz kompa 2.5 letniego. Uruchom te same gry na full detalach na kompie który ma 5 lat. Nie porównuj 2.5 letniego kompa to 5-cio letniej konsoli bo to jest bez sensu. Tak jakby porównywać malucha do mercedesa.
makumba [89.73.223.***] dodano: 21.01.2011, 11:36
Dobre gry na pc wyglądają lepiej.Ale hyba na pc z NASA
Biedak [78.8.230.***] dodano: 22.01.2011, 22:29
Ciekawe po ile by były gry na nową konsole ?
Tombi [78.149.171.***] dodano: 23.01.2011, 00:05
Tjjaa wloz sam zasilacz do kompa 750W dolicz komponenty i jak cacy wychodzi ci 1k Wat. Konsola + tv + jakies glosniki jak ktos ma niecale 400W wiec nie pitol glupot tylko do matematyki
mat [89.229.168.***] dodano: 13.02.2011, 19:23
ale walka jak dla mnie nowa generacja jest nie potrzebna na tej generacji jest jeszcze setki tytułów które powstaną ludzie chodzi o to żeby było taniej jak wyjdzie nowa generacja to będzie drożej ale stara generacja będzie analogicznie tańsza więc jak dla mnie to może wychodzić choćby jutro
Szewc [85.198.205.***] dodano: 31.05.2011, 17:15
Jestem szewcem!

Komentarze (94 opinie) Skomentuj

Reklama

Reklama

Miesięcznik PSX Extreme

zamknij [x]
Informujemy, że strona www.pssite.com korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies. W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.